{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.401 visninger | Oprettet:

folk ser ned på os hvorfor ?? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg Rider den dejligste tinker basse men folk ser på os som om vi er det helt forkerte sted når vi er til stævne.
De sidste 2 stævner har jeg bare kunne fornemme fokls snakken og blikke når jeg er kommet på opvarminingsbanen og når jeg så vinder over dem er der ikke en der siger tillykke heller ikke selvom jeg siger det til 2 og 3 pladsen men nej
Hvorfor ??
er det fordi de ikke kan accepter at man bliver slået af en tung hest eller er man blivet så selvcentreret at man ikke kan glæde sig på andres vegne
syntes bare det er ærgeligt at bare fordi man ikke rider en smart DV så er man ingen ting har prøvet det før da jeg frieser

nå skulle lige ud med min undren hmm


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  folk ser ned på os hvorfor ??
  • #1   23. apr 2012 det er jo ikke "normalt" men stadig synes jeg da det er sejt og stor respekt til jer, at i kan hamle op med de fine DV'er ! smiley

  • #2   23. apr 2012 Tak tina

    Ja han er lidt sej nu ´må vi se hvordan han klare sig i LA4 på lørdag


  • #3   23. apr 2012 LA4?!
    - det er da vildt! Held og lykke i hvert fald smiley


  • #4   23. apr 2012 har godt nok selv nogle 'moderne' heste... smiley

    men synes at det er fedt når der kommer nogle specielle heste og kan være med der hvor det er sjovt

    Tror at det handler om at ridesportens moral generelt lige pt. udvikler sig meget snobbet og usportsligt fx i stedet forr at udforde sig selv om hesten så vil man hellere 'hygge' rundt i mindre klasser og vinde alt..


  • #5   23. apr 2012 Det er da bare helt super at en lidt tungere hest også kan være med... Jeg synes også det er super ærgeligt at de eneste heste der kan være med er dv'ere.... Og jeg har altid lært at man skal sige tillykke... For dem man mødet på vej op møder man også på vej ned:-)

    Og held og lykke på lørdag:-)


  • #6   23. apr 2012 enig med Camilla T

    men sådan er det jo nu engang også heste med specielle aftegninger og farver bliver oftes set skeptisk til, men så er følelsen jo bare enddnu federe når man vinder (:


  • #7   23. apr 2012 Ja det føles da fedt men har også lært at man skal sige tillykke til andre

    og mange tag for jeres støtte og skal nok skrive om hvordan det går på lørdag smiley


  • #8   23. apr 2012 self. skal man sige tillykke men som jeg startede med at skrive er jeg ening med Camilla T der
    "Tror at det handler om at ridesportens moral generelt lige pt. udvikler sig meget snobbet og usportsligt fx i stedet forr at udforde sig selv om hesten så vil man hellere 'hygge' rundt i mindre klasser og vinde alt.."


  • #9   23. apr 2012 det jeg mente var bare et eksempel ikke noget om jer! smiley

  • #10   23. apr 2012 Camilla t det troede jeg heller ikke efter som jeg ikke rider rundt i de mindre klasser smiley



  • #11   23. apr 2012 godt nok smiley

  • #12   23. apr 2012 Ja jeg får også mange kommentar
    især fordi han er handicaphest på rideskolen men for pokker da
    jeg har redet ham siden oktober og vi skal starte vores 4 stævne på lærdag

    men til gengæld er der mange der giver rosende ord med på vejen når vi rider tur der stopper folk helt om for at se på ham


  • #13   23. apr 2012 Jeg står med det modsatte... Jeg har købt mig en dygtig hest som folk kender fra de lidt højere springklasser, og de bliver frygteligt forargede når jeg starter 50 og 60 i spring.. Ja, det er måske ikke helt fair overfor de mindre ryttere, men så længe jeg bare rider metode b0 kan jeg virkelig ikke se problemet...

    Der er bare INGEN af dem der har ondt i bagdelen over jeg starter, der har tænkt på at jeg som rytter ikke er nået op på et plan hvor jeg springer 110 på bane endnu!


  • #14   23. apr 2012 Bonde L Tvivl du bare men det skal jeg dels fordi det er egnsmesterskaberne der går i den klasse og fordi det program passer rigtig godt til ham

    ja det er rigtig jeg i januar red BL1 og den vandt jeg smiley

    hvorfor ikke udfordre sig selv og hesen hvis programmet passer god til dyret hvorfor så ikke ride det istedet for et som den har svært ved
    jeg rider ikke som sådan for at vinde (selv om det er fedt ) men for at få en bedønmmelse af vores daglig arbejde


  • #15   23. apr 2012 Jeg er ikke sikker på at det har så meget med hesten at gøre, men mere en træls og generel tendens blandt nogle konkurrenceryttere. Var det ikke hesten de så ned på, så var det det faktum at du måske ikke er med i deres rideklub, at jakken har en forkert mærke eller at støvlerne ikke er sidste skrig...

    Det er så let at hævde sig selv ved at nedgøre andre.


  • #16   23. apr 2012 Jeg kender det alt for godt! Tror desværre bare, at med de folk der er i denne branche, så er de for selvcentrerede til at være glade på andres vegne.
    Når jeg starter LB-LA spring og LA2 dressur på min islænder, så hører og ser jeg folk sige nedladende ting og grine højlydt. Man vender sig til det. Og de bliver snotfornærmede når min bette isbuk, vinder over deres dyre sportsponyer.
    -sådan er det smiley


  • #17   23. apr 2012 Jeg syntes bare at tinkere er så smukke og de bliver jo bare endu smukkere når de så kommer ind og rider et helt super dressur program!!:-D
    Jeg vil SÅ gerne selv have en tinker når jeg skal have ny hest!
    Jeg tror bare det er med at ignorere dem, det bliver kun værre for dig hvis du tager dig af det (undskyld mit sporg!) pis de fyre af! De er bare misundelige fordi en koldblod lige har gennem tævet deres fine varmblod!:-D


  • #18   23. apr 2012 det problem har vi kendt i mange år det er ik kun tinker der bliver set ned på det gør de på alle tunge racer min noriker som os er tung hest springer 150 uden problemer og startede sit første stævne og vandt han bliver først 5 til juli min belgier har os gået la kender en jyde bl der går m dressur

  • #20   23. apr 2012 Uanset hvad, andre tænker og siger, så synes jeg det er flot! smiley

  • #21   23. apr 2012 Jeg kan kun snakke med på dine ? - mange ryttere og dommere mener IKKE, at de "tunge" racer hører hjemme på stævnebanerne desværre - jeg forstår det ikke.

    Det er da MEGA fedt at se en kæmpe tung hest på banen der kan de samme øvelser som en let DV og måske bedre og mere harmonisk.
    Jeg synes bestemt det er forkert, at mange har disse meninger omkring ridesporten - selvfølgelig er de tunge racer velkommene.

    Ved Ponyerne siger man ikke noget til en tung pony på banen - men en tung hest i hesteklasserne kan skabe forargelse specielt hvis denne hest vinder over den slanke fremavlede dressurhest.

    Jeg jar selv en Frieser og jeg har KUN 1 gang fået en meget udfyldt kritik, hvor der bliver skrevet i kommentar også - det ser jeg desværre ikke særlig titi da de ikke ser denne hest på dressurbanerne.

    Det skal lige sigen det bestemt IKKE er alle der har det på denne måde - jeg møder også tit ryttere med lette heste der synes at min hest er fin og harmonisk - og halleluja for dem - det er da skønt, at få nogle varme ord med på vejen.
    Disse ryttere må vi have flere af smiley


  • #22   23. apr 2012 Folk er bare lidt snævertseende. Se bort fra det, så længe du er tilfreds med hyppens formåen :o)

    Jeg oplever dog stort set kun positiv respons, når jeg har været ude med min traver. Dog kommer det tit bag på folk at han er det, men jeg oplever nu at folk er ganske flinke og synes det er fedt vi kan hamle op med de andre i en LA4 (vi blev nr. 2 ud af 13)


  • #23   26. apr 2012 Respeckt

  • #24   26. apr 2012 Det har jeg godt nok heller aldrig oplevet.
    Jeg red en haflinger til springstævner, og vi fik ALTID posetive bemærkninger. Mange sagde han var smuk og nogle ville købe ham.

    Og jeg synes også det er sjældent man ser haffere til spring stævner.

    Men jeg ser aldrig skævt til de anderledes heste på stævnepladserne. Jeg synes det er mega sejt når de vinder, og hvis jeg har mulighed for det, siger jeg gerne tillykke. Det da latterligt at blive "sur" over at en stor race har vundet over mig..

    Du skal nok bare tænke at de er pisse jaloux smiley


  • #25   26. apr 2012 Åh, jo det kender jeg godt...

    Havde tidligere en dejlig fjordhest, som jeg startede i dressurklasser for hest, da jeg er 28 år.
    Han gik LA1A til defleste stævner, da programmet lå godt til ham, med ok procenter og enkelte placeringer.
    Men hold da op, hvor er folk altså 'snobbede' nogle steder.

    Var ude og starte i min egen klub faktisk en gang. Folk kiggede skævt til os på opvarmningen, men da han så alligevel endte i den bedre ende af resultatlisten blev det direkte ubehageligt at være på opvarmningen.
    Da jeg kom ned til min trailer og ville læsse står der en flok personer med en flot stor sort hest lige ved min trailer så jeg ikke kan åbne klappen uden at ramme dem. Spørger pænt om de ikke er søde at flytte sig, så jeg kan få læsset min hest - hvortil der bare bliver fnyst lidt, og en kommentar om at det vist ikke kunne kaldes en hest skulle da lige ud inden de fjernede sig fra min trailer.
    Behøver jeg sige, jeg var ret ked af det da jeg kørte hjem.

    Jeg var altid skide stolt af min lille gule, men Jante loven lever i bedste velgående på de danske stævnepladser desværre. Valgte at sælge min gule til en ponyrytter der har stor succes med ham i både dressur og spring nu, men hold op jeg savner ham...


  • #26   29. apr 2012 Hvis nogle har fulgt med så red vi LA4 i går til 58% så jeg er stolt af min lille tinker vi blev godt nok sidst men vi var også kun 4 rytter i klassen og de 2 af dem plejer at gå MA og geo så syntes han klarede det godt det var en åben klasse da det var egensmesterskaber

Kommentér på:
folk ser ned på os hvorfor ??

Annonce