{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
703 visninger | Oprettet:

Kigge på hest, IGEN {{forumTopicSubject}}

Ja, som i nok har læst et par steder, har jeg været på jagt efter den perfekte nye ridehest.
Og jeg har prøvet så mange heste, at det til sidst var svært at holde styr på info, navne osv..
De fleste af hestene var på INGEN måde noget for mig, da de stak af med mig, bed mig, sprang i luften med mig osv..
Og dem der så endelig var noget, havde skader diverse steder, hvor jeg ikke turde tage risikoen..

MEN MEN MEN!

Igår var jeg ude og kigge på en hoppe som min fars chef havde fundet, som han syntes at jeg sku se..
Hmm tænker jeg.. For han finder for det meste de vilde ungheste, også selv om jeg har sagt hvad jeg søger..
Men den der hoppe, uff hun var bare lækker..
Hun er 6 år, tilredet, 167 stg og kåret pinto smiley
Ejeren sagde at hun helst ville have at jeg fik et forhold til den fra jorden, før jeg satte mig op, og det passede mig faktisk helt fint. For fra jorden af lærer man den at kende på en helt anden måde. Som jeg også tænker; "Jeg vil hellere have en hest der er sød fra jorden, og som kan trænes op i ridningen, end en hest der er sød at ride, men er en djævel på jorden"
Så vi brugte, uden overdrivelse, 3-4 timer, med at gå ture, longere, strigle og nusse/græsse.
Og det var bare så rart at lære en fremmed hest at kende på den måde.. Vi fik et helt andet bånd, end hvis jeg bare havde sat mig op og redet rundt..
Og hun var perfekt fra jorden! Når hun blev forskrækket, hoppede hun, men hun havde hele tiden fokus på hvor jeg var, så hun ikke trampede mig ned.. Og hun trak lidt, men stoppede fint, da jeg stoppede hende.. De andre heste i stalden kaldte og kaldte, og hun vrinskede én gang, og så var hun ligeglad..
OG det sjoveste af det hele var, da mig og hende gik og græssede for os selv, og pludselig begynder hun at rykke lidt på sig somom der kommer noget hun er bange for.. Kigger rundt, og der er intet.. Pludselig hører jeg en "Pruuuuuuut" og så fare hun sammen, og kigger rundt, som om; " HVAD VAR DOG DET?!?!?!" Jeg var flad af grin, hun var blevet bange for hendes egen prut! x'D
Hun var bare så skøn, og jeg glæder mig til at skulle bruge endnu flere timer med hende smiley

Lige et glædesindlæg herfra smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kigge på hest, IGEN
  • #1   27. apr 2012 hehe hvor sødt ^^

  • #2   27. apr 2012 Så det bliver den? smiley

    - Det lyder forresten herligt! Dejligt med sådan nogle hestejere smiley


  • #3   27. apr 2012 Jeg HÅBER at det bliver den.. Hvis hun opføre sig sådan som hun gjorde igår, jamen så har jeg min nye hest smiley


  • #4   27. apr 2012 Jeg kender følelsen. Har haft den ene hest efter den anden på prøve det seneste år, og hver gang er det endt med at jeg har måtte sende tilbage, pga af enten skjulte skader eller også passede vores kemi bare ikke.

    Jeg har lige oprettet annonce på den sidste, han er simpelthen for stærk til mig, jeg er en kylling. Og ejer spurgte pænt om jeg ville forsøge at sælge ham for ham, da de er kommet i plads problemer.

    Jeg er så træt af det efterhånden. Jeg vil bare gerne have en sød og fornuftig hest, som jeg kan nyde en tur på. Går ikke op i racer, og leder efter det gode sind, men har endnu ikke fundet den helt rette.

    Men tillykke med din oplevelse, det er super skønt, jeg glæder mig til at jeg også finder min rette makker til skønne rideture ud i den skønne natur.


  • #5   27. apr 2012 Louise, ja det er rigtig irriterende når man ikke kan finde HESTEN.. håber jeg at jeg har smiley

    Men god jagt ihvertfald smiley


  • #7   27. apr 2012 Hun er undersøgt, og gik rent igennem, og jeg ska ride hende 3-4 gang jeg ska se hende smiley Så intet pres der smiley


  • #8   27. apr 2012 Håber godt nok også at hun er HESTEN.. For hun er godt nok dejlig smiley

  • #9   27. apr 2012 Haha blev min gamle hest også, så efter trykkeligt og med så meget lyd, at der var to andre ryttere hvis heste også for sammen. Alle blev dog siddene på, men det var også bare så sjovt. Ridelæren på midten flækkede totalt sammen af grin. Heste altså smiley held og lykke med den. Og ja trælst folk lader andre prøveride uden at advarer om at hesten nærmest er farlig hvis den er det. Dybt uansvarligt.

Kommentér på:
Kigge på hest, IGEN

Annonce