{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
799 visninger | Oprettet:

Søger lidt viden om shetlændere :) {{forumTopicSubject}}

Jeg har i dag erhvervet mig en lille shetlænder..
Jeg har lavet hegn, så det er shetlænder-venligt og jeg har præsenteret hende for hendes nye kamerat.

Har dog lidt spørgsmål:

-Hvad giver i jeres shettere at spise?
-Hvordan motionerer i jeres shettere?
-Hvor meget græs får jeres?

Min shetter skal gå i løsdrift sammen med min kat. 3 pony og der vil hun få mineral-kiks og hø.. Er det nok? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger lidt viden om shetlændere :)
  • #2   16. maj 2012 Fodring lyder godt. Jeg motionerer så meget jeg kan og prøver at regulere gærsning så han ikke bliver for fed. Hold øje med hove og ben for forfangenhed og overvej evt. om du skal lave jordfold, give ham mundkurv på eller lave stribegræsning hvis han har tendenser til overvægt.

    Jeg longerer over bomme, løsspringer, linekører og kører for vogn.


  • #3   16. maj 2012 Fedt smiley

    Tak for hurtige svar smiley


  • #4   16. maj 2012 Kig gerne på hovvæggen (eller få smeden til det) og halskammen. Er den tyk, faldet eller føles hård, så kan det anbefales at give et magnesiumtilskud for at forebygge eller behandle forfangenhedstendenser.
    Buer, bølger og uregelmæssigheder i vandrette linjer i glasurlaget kan indikere at den tidligere har været forfangen, og så skal der ikke meget til for en tur mere.

    Snak gerne med din dyrlæge om det (hvis han er en der tager dig og små ponyer alvorligt, man er ikke altid lige heldig..)


  • #5   16. maj 2012 Mia H.

    Hun egentlig købt som selskabshest til min kat. 3 som er forfangen og derfor ikke må få græs smiley Så græs er ikke det hun vil få mest af, men hun kan vel godt holde til at komme lidt på græs når min kat. 3 bliver brugt? smiley

    Men mange tak for dit rigtige fine svar smiley -det vil jeg da klart holde øje med, så hun ikke også ender med en omgang forfangenhed smiley


  • #6   16. maj 2012 Det lyder rigtig fornuftigt. Held og lykke med hende!
    Hun burde kunne tåle græs, men når du allerede har en forfangen pony ved du allerede alt om fruktanindholdet i græs, græssorter og typer og tider på døgnet hvor sukkerindholdet er størst smiley


  • #8   16. maj 2012 Mine shettere får wrap og valset havre ( bare lidt) . Motion er jo ikke deres første valg, men lidt fræser de da i foldene.
    Shettere er jo nogle sjove stolte heste trods deres lave højde, Min gamle Buller tog fusen på en welsh b knægt engang, de løb om kap og Buller vandt ved at tage inderbanen. Buller var 20 år på det tidspunkt.
    mvh merete


Kommentér på:
Søger lidt viden om shetlændere :)

Annonce