{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
986 visninger | Oprettet:

Urimelige priser på vinteropstaldning? {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg er igang med at regne ud hvad det koster af have opstaldere og har brug for at få vurderet om priserne jeg har regnet frem til er rimelige.

Boksleje 0 kr.
El og vand 50 kr.
Halm ad libitum 300 kr.
Hø ad libitum 300 kr.
Fodring 2-4 x dgl. 100 kr.
Dækkenskift samt ind og udluk 200 kr
altså ialt 950 kr/mdr for hest

Derudover skal man selv ordne boksen dgl. og selv muge ud og selv købe foder.
Der er ingen ridebane eller hal på stedet.
Er det fair priser?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Urimelige priser på vinteropstaldning?
  • #1   18. maj 2012 Ja, det er det nok, i hvert tilfælde er det ikke helt slemt smiley ?

  • #2   18. maj 2012 er der gode turmuligheder eller ridebane/hal i nærheden
    er der gode foldmuligheder og ind og udlukning?


  • #3   18. maj 2012 Hvor i landet bor du, det gør nemlig en stor forskel.

  • #4   18. maj 2012 nu skriver du boksleje 0,- vil sige du godt kan tage et symbolsk beløb !! der vil jo altid være slid, hest der sparker, ødelagt vandkop/ vandrør måske skal der kalkes ; )) 1200,- ialt vil jeg sige er fair

  • #5   18. maj 2012 Bor i midtjylland mellem silkeborg og viborg, der er 2 km. til rideskole hvor der er hal 20 x 60 og 3 dressurbaner udendørs og stor spring bane. Dog skal man modtage undervisning på rideskolen for af få lov til at benytte deres faciliteter. Der er okay tur muligheder, dog flere km. til skov.

  • #6   18. maj 2012 Syntes det lyder meget fair når der også er dækkenskifte og ud og indlukning! smiley

  • #7   18. maj 2012 Kan se du bor ved Kjellerup det er et skøntområde med skov osv ; ))

  • #8   18. maj 2012 syntes også prisen er fair smiley
    dog heller ikke mere, når der ikke er ridebane på stedet... smiley


  • #9   18. maj 2012 hvor meget græs/fold er der?

  • #10   18. maj 2012 Enig med l+b

  • #11   18. maj 2012 l&B Sorry

  • #12   18. maj 2012 Billigt for hø. Men kommer and på hvor i landet du bor. Men det lyder meget fair.

  • #13   18. maj 2012 for Gry giver jeg 700 kr i opstaldning, med halm. derudover skal jeg selv købe foder og hø.. hø er ca. samme pris som det du regner med, og vi får det leveret fra dag til dag.

    derudover er der ridebane på stedet, massere folde, og så ligger det LIGE ved siden af marbæk plantage, som er en kæmpe skov, og 2 minutters skridt fra stranden... smiley


  • #14   18. maj 2012 Jeg ville nok ikke tilbyde dækkenskift. Det tager rigtig maget tid, og tilbydes det ikke bruger folk det heller ikke. Og så kan de jo altid tilkøbe det hvis det vigtigt for dem.

  • #15   18. maj 2012 Jeg skal ikke sige om prisen er fair, men har du regnet på dine hø og halm priser? Du får ikke meget hø og halm for 600 kr.

  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #16   18. maj 2012 Pris for vand skal du lige kigge på igen jeg har regnet ud at drikkevand alene for 1 hest andrager 18oo kr. per år ved 50 liter om dagen og det er lavt sat, om sommeren skal du beregne at folk vil vaske og spule og der bliver brugt meget mere end det de drikker, en omkostning mange slet ikke tænker på, strøm går der også mere til end du tror, der skal være strøm i dit hegn 24/7 365 dage om året og der skal være lys i stald så tror ikke din pris på 50 kr. pr. mdr. rækker til mere end strømmen alene.

    En balleca. 350 kg meget tør hestewrap koster i Nordsjælland 437,50 kr. og det spiser en stor hest min. ved wrap ad lib. halm kender jeg ikke prisen på men der skal du som en anden også siger huske at det skal bortskaffes da mødding ikke må opbevares med mindre du har en godkendt mødding der er muret op i beton og selv derfra skal det bortskaffes og det koster en del.

    Foder for 100 kr. per måned lyder sindsygt billigt, du kender jo ikke dine kommende kunders heste på forhånd og det er ikke alle der kan spises af med en vitamin briket eller lign. nogen skal have fuldfoder og så koster det væsentlig mere end 100 kr. for en hest om mdr.

    Blot nogen tanker herfra, synes det er skønt for dine kommende lejere at du ikke vil have noget for leje af boksen, det kan jo holde prisen nede men hvad med din arbejdskraft ? Du SKAL sørge for alle heste uanset hvad der ellers aftales det er dit ansvar hele året også selvom dine kunder skulle finde på at blive væk, undlade at betale for opstaldning mm.

    Husk en kontrakt og en måned boksleje på forhånd, der er mange derude der desværre står i en situation hvor de finder et billigt sted og stiller hesten men desværre har de ikke råd og måske hænger du så på deres hest i en tid fremover og det gælder også smed og dyrlæge.


  • #17   18. maj 2012 Eftersom du bor i midtjylland, vil jeg anbefale dig at hestene ikke står på halm men på rapspiller eller lignende. Det er meget meget svært at finde en som vil modtage mødding med halm i, det er nemmere - og billigere - at gøre det på anden type bund :o)

    Forstår ikke helt din foderpris. Du tager 100 kr men ejeren skal selv skaffe foder?

    950 kr. er en meget billig pris, selv for midtjylland. Jeg bor ved Herning, her er det umiddelbart billigste sted (ridecenter) ca. 1.500 hvor det var selvpasserboks, vi betalte selv strøgelse, med mindre det var halm, vi skulle selv lukke ind og ud, selv muge. Der var foder med i, men vi købte selv ved siden af. Der var så et flot nyt ridehus og en udendørs dressurbane og en udendørs græs-springbane.

    Men jeg ved ikke hvad priserne er for private, synes bare det lyder rigtig billigt, og ja pas på du ikke gør det for billigt :o)


  • #18   18. maj 2012 nå arbejdsløn :oD sorry er ikke helt vågen endnu.

    Spurgte lige min kæreste, og han mener, som jeg, at omkring 1.000 kr når der ikke er nogle baner at ride på m.m. er en rimelig fair pris. For bliver den meget højere tror jeg du bliver valgt fra pga manglende ridefaciliteter :o)


  • #20   18. maj 2012 Jeg tager 1200 for opstaldning med fuldpas.
    Det er incl 2-3 daglige fodringer, ind og udlukning, udmugning, strøelse og wrap.
    Vi har gode græsfolde og en dårlig græsbane, men 5 min skrid til hal og ordenlig bane.

    Husk nu, at du også betaler for strøm, hegn vedligeholdelse (vi har fx lige skiftet alt vores hegn for 8000 kr), vand og rep. af ødelagte boksdøre, vinduer osv.


  • #21   18. maj 2012 Mange tak for mange gode svar, det med fodring for 100 kr/mdr. er ikke foder i sig selv men fodring med det hesteejerne selv køber.
    Overvejer at sætte bokslejen til 50 kr. så det bliver 1000 kr. ialt

    MANGE TAK FOR SVAR ALLESAMMEN


  • #22   18. maj 2012 Jeg bor på fyn og har heste opstaldet. Vi har 500 m til ridehus baner osv. Og gode turmuligheder. Jeg tager 1200/hest og 1000/pony. Og her skal de bare komme og ride deres hest smiley og der er stadig så man kan rep div ting vand og strøm er dækket ind osv smiley

  • #23   18. maj 2012 Hø ad libitum vil nok overstige dit budget.. En minibig koster ca. 350.. Min venindes fik 10 kg pr dag, og spiste ca, 1½-2 pr. måned..

    Så skal du sige at der f.eks. er 5 kg til rådighed.. Det havde jeg nok gjort.. Så virker det ikke lige så dyrt, som hvis du hævede stadlejen smiley


  • #24   18. maj 2012 Du er velkommen til at kigge på min hjemmeside: www.avernaklund.dk
    Så kan du sammenligne smiley


  • #25   18. maj 2012 et andet godt råd er at sammenligne med de opstaldningsmuligheder omkring dig, der har det samme at tilbyde som dig smiley


Kommentér på:
Urimelige priser på vinteropstaldning?

Annonce