{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
414 visninger | Oprettet:

Kirsten R
Kirsten R
Tilmeldt:
29. sep 2011
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 21

Halvpart {{forumTopicSubject}}

Hej HG!

Hvordan foregår det på jeres rideskole, hvis I har part på en elevhest?
Her tænker jeg på, hvor meget I må ride på den og om man kan få et tæt forhold til hesten, selvom der er mange andre, der også rider på den?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Halvpart
  • #1   5. jun 2012 Jeg rider Arking 4 gange om ugen. Men er hos ham 6 gange om ugen. Jeg synes da sagtens man kan have et bånd med hesten, selvfølgelig alt efter hvor ofte de bliver redet af andre.
    Det gælder bare om, ikke kun at komme i halvanden time for at ride, men at bruge mindst ligeså mange timer på at hygge, nusse og lege fra jorden af.
    - Du kan jo evt. se hans profil smiley


  • #2   5. jun 2012 tror det kommer an på hvad man er vant til, jeg ville personligt aldrig kunne gå ud og få et tæt bånd med en rideskolehest der bliver redet af alverdens andre smiley

  • #3   5. jun 2012 Jeg har weekend part på Nova dvs. Jeg har ham i weekenderne, ferier og helligdage. Derudover får jeg undervisning hver fredag, og hver 2. Torsdag. Men kan også have hel part hvor man også har hesten i nogle ugedage...

    Man kan sagtens have et rigtigt tæt forhold til sin rideskole part - begge veje... Hestene opfører sig for det meste anderledes når de er sammen med parten, og nogle af dem ude på rideskolen brummer da også efter parten når personen kommer smiley


  • #4   5. jun 2012 På vores rideskole har forpligter man sig som part til minimum en undervisningstime på hesten om ugen, derudover har man hesten i ferier og weekender. Man må ikke ride dem om fredagen, for der har elevhestene fridag. Dog i ferier må man godt ride om fredagen så fremt man sørger for de har fri en af de andre dage.

    Man kan sagtens få et nært forhold til en part. Og hesten kan bestemt godt kende en fra de andre personer og ryttere den har :o)
    Den vi havde part i var en lille 3'er på lidt over en meter. Hun er en lille stædig en som godt kan lave ballade når man skal rense hove på bagbenene, men ved parten er der ingen problemer, der driller hun ikke men er en helt anden end over for de andre elevryttere :o)

    Og så er det en dejlig start da det slet ikke er så syrt som at have sin egen. Vi betalte 500 kr. om måneden for en halvpart :o)


Kommentér på:
Halvpart

Annonce