{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
841 visninger | Oprettet:

Dyrelæge imorgen øv! + ?? {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.
Vil lige ydre min bekymring og få lidt luft herinde.
Sagen er den af jeg overtog min hoppe for godt en mdr siden, hun havde der stået stille ( udover en tur i skoven 3gange ) I meget lang tid, vi snakker år +
Fik grønt lys fra dyrelægen om at jeg måtte begynde da hun kun havde godt af det, ikke nok med jeg måtte ha min smed ud endnu engang og ligge sko på fordi hun var så øm man sq tro det var løgn, er hun nu halt på venstre volte, venstre bagben - der er INTET andet end lige der.
Da jeg snakkede med dyrelægen tænkte hun straks og fortalte mig at det kunne være en gammel skade der nu blusser op - min dame har altid gået som avls hoppe, og der er ingen der har kunne ride hende uden hun ryger i vejret.
Jeg tænker ikke rigtig over det før nu, hvor jeg egentlig sidder og er lidt ked af det, for dyrelægen fortalte det måske kunne være noget med hendes sener, hvilket vil sige pause sommeren over også må vi se hvad der sker smiley ØV !

Ikke nok med det travede jeg for første gang idag, og hun hoppede på stedet ( Pas gang ) jeg kunne hverken lave nedsidning eller letridning.. Til sidst fik jeg hende frem så hun gik normalt men ÅH så gå da ordenligt dame..

ER DER NOGEN AF JER DER HAR ERFARING MED NOGET AF DETTE? DER KAN FORTÆLLE LIDT OM DET FORSKELLIGE GIVE GODE RÅD MM?? ALT modtages med kys hånd!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrelæge imorgen øv! + ??
  • #1   13. jun 2012 altså, nu er det ikke for at give dig ondt i maven eller noget, men når jeg læser at den er halt KUN på volte og KUN på venstre bagben + at du skriver at der ikke er nogen der har kunnet ride fordi den springer i luften så lyder det for mig som spat.. min vallak havde/ har samme "mønster" og han har desværre kun en vej videre smiley


  • #2   13. jun 2012 Jeg har desværre "leget" med tanken, pt går hun med føl, men er der ikke anden udvej når han er vænt fra end de evige græsmarker, så må hun det, synes det hårdt når det kommer så tæt på, men hvis det er det bedste for hende.. SUK! En go dag kan hurtigt blive ødelagt smiley

  • #3   13. jun 2012 Kunne det tænkes, at halthed kan skyldes sko? Hvis hun nu i flere år har gået som avlshoppe, ikke er redet, ikke fået slidt hove og nu pludselig skal det hele + beskæring af "ny" smed og sko på (første gang i flere år?). Mon ikke det kan gøre hende halt, hvilket måske især kommer til udtryk ved volte, da det er her hun belaster. Måske??

  • #4   13. jun 2012 Hun er vant til at blive beskåret, det er første gang hun har sko på ( hun er 17 )
    Men smeden var ude igår og der snakkede jeg med ham, det kunne ikke være det, det er hendes baghov, og dem ville han ikke ordne sidst han var her da de var så fine som de kunne være.
    Hun var halt da jeg købte hende på samme ben, men det gik væk igen, på under en mdr er det kommet igen, jeg mistænkte at hun jo var i fol og det kunne skyldes det, men nu hun jo ikke længere i fol, så frygter lidt det værste smiley


  • #5   13. jun 2012 nej desværre, han har ikke andre chancer, han er en helt specielt hest som gør at andet ikke er muligt smiley desværre desværre.. ja det er hårdt når det kommer tæt på smiley jeg håber på det bedste for din hoppe smiley

  • #6   13. jun 2012 Hvis hun har fået forsko på for første gang, så er det ikke utænkeligt at blive halt på bagben. Hesten kompenserer gerne for "fejl/skader" og kan derved blive halt på bagben, ved ondt i nakke, hals eller forhov. Men spat er da absolut en forklaring, men håber det bedste for dig og din hest!

  • #7   13. jun 2012 Det kan også være en simpel ting som en hovbyld - har hun feber ? Hvis hun har er det nok tegn på en infektion - som f.eks. en hovbyld smiley

  • #8   13. jun 2012 jeg red på et tispunkt en hoppe, der fik en gaffelbåndsskade i det ene bagben og hun bukkede helt vildt inden vi fandt ud af det, men hun stod så i 4 måneder med ro, og så begyndte jeg LANGSOMT igen, men da vi kom til at vi skulle trave 5 min, begyndte hun at bukke igen, og det viste sig at skaden var gået op igen, og hun går nu som avls hoppe.
    (det startede lidt ligesom ved din, men blev bare værre og værre )
    Kunne det evt være en mulighed?
    at din bare går i vejret i stede for at bukke? og skade går op når hun bliver belastet?


  • #9   13. jun 2012 Jeg ved ikke hvad hun kan fejle, men tænker lidt at når du har haft hende i så kort tid om du har overvejet at lade handlen gå tilbage?
    Der er ikke meget ved at have købt en hest som man ikke kan bruge til det som er planen...

    Men uanset hvad håber jeg bestemt det bedste


  • #10   13. jun 2012 Kan det være sadlen der giver et forkert tryk

  • #11   13. jun 2012 Forstår jeg rigtigt at du har købt en halt hoppe for en måned siden, som er 17 år, har gået som avlshoppe i mange år og tidligere ikke har kunnet rides.

    Nu sætter du dig op og den bliver halt igen og kan slet ikke gå rigtigt?

    Fik du dens halthed undersøgt, da du købte?

    Ikke for at være sortseer, men det lyder ikke som om du har købt dig en ridehest, men en selskabshest... Men jeg håber da det bedste for jer.


  • #12   14. jun 2012 grundet køb uden handelsundersøgelse er at jeg har reddet hende fra tidligere ejer i kan læse hendes historie eller lidt af det i hendes profil.
    Og nej handlen skal under INGEN omstændigheder går tilbage da tidligere ejer stod med en anmeldelse om misrøgt på hesten da jeg fik hende!

    Jeg havde en healer ude, der mente det var et skævt bækken, så snakkede jeg med dyrelægen der ville ud og se, og igår var der en heste visker der mente det var et skævt bækken + skævt korsben! så derfor slår det ud på en halthed.
    Dyrelægen kommer kl 1, der kommer en opdatering når jeg kommer hjem igen


  • #13   14. jun 2012 Det var bestemt heller ikke ment som en opfordring til at sende hende tilbage, men med skævt bækken, skævt korsben, ømme hove og 17 år, så tror jeg ikke hun kan holde til at blive redet. Derfor kan du jo sagtens hygge dig med hende alligevel smiley

  • #14   14. jun 2012 Kan godt forstå du ikke vil lade den gå tilbage så. Jeg havde ikke lige læst forhistorien da jeg spurgte :o)

    Men skævt bækken m.m. kan muligvis rettes op, men tvivler stærkt når hesten har den alder den har. Men så kan der ja hygges godt om hende med mindre hun har stærke smerter, for så vil jeg mene det er bedre at sende hende til de evige græsmarker :o)

    Venter på dyrlægens udtalelse og håber klart det bedste :o)


  • #15   14. jun 2012 Jeg håber og ber til hun ikke skal sendes nogen steder hen endnu! det hun for "ung" til - Dyrelægen er på passelig med smertestillende da hun har en følle på en mdr ved siden og det går lige videre til ham hvis hun skal ha det.

    I det mindste håber jeg på en skridt tur i skoven i ny og næ - ellers må hun gå og hygge sig indtil hun ikke kan mere, synes det alt for tidligt hun skal væk fra mig! har knyttet mig så meget til hende på så kort tid, og omvendt jeg har fået en glad hest der viser at hun elsker sit liv igen, så kan da næsten ikke bære hvis jeg skal sige farvel allerede


Kommentér på:
Dyrelæge imorgen øv! + ??

Annonce