{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Barockpferd? :)
  • #1   25. jun 2012 smiley

  • #2   25. jun 2012
    Barok pferd = Kraftig hest

    Så i princippet er det alle kraftige heste, men tror de skal have frieserblod for at blive godkendt af et forbund.


  • #3   25. jun 2012 man skal bare huske at Barokpferde er fte en blaning af nogle lidt tunge racer, jeg har oftes set dem med friser/tinker Friser/jyde Jyde/feriskborger sådan noget i den stil.

    Barock pinto er derimod som minimun ½ friser og ½ pinto. Det der gåes efter her er, hverfald for Dansk barock pinto Inden for Dk pinto, En sortbroget friser.


  • #4   25. jun 2012 Barockpferd er en Barockpinto, der ikke er broget smiley

    Se evt beskrivelsen for echa:
    (link fjernet)
    Racer der må indgå:
    - Frieser

    - Knabstrupper ( Barock Type )

    - Frederiksborger

    - Kladruber

    - Noriker

    - Andalusier ( PRE, Caterjano )

    - Lusitano

    - Lippizaner

    - Irish Cob

    - Irish Cob Crossbred


    Jeg har svært ved at kalde Barockpintoen for en sortbroget Frieser, da det er de færreste Barockpintoer, der rent faktisk ligner en sortbroget Frieser, ud over nogle enkelte stykker herhjemme. Syntes det er fint, at man har lavet en ny type, Tobiano Frisian, da den har så høj Frieserandel, at den så rent faktisk også ligner smiley

    At blande med Pinto, og dermed kun have 50 % Frieser i, er reet tydeligt, da de så mister rigtig meget Frieserpræg ( som regel ). Men der skal jo startes et sted, og disse er jo nødvendige i den videre avl, hvor der så kan krydses med Frieser eller høj Frieserandel, hvis det er det præg man ønsker.

    Selv foretrækker jeg at få Irish Cob ind i sammen med Frieser, for ikke at få så letbenede/spinkle heste, men også får at få noget koldblod i for temperamentet.
    Men hver sin smag smiley


Kommentér på:
Barockpferd? :)

Annonce