{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.031 visninger | Oprettet:

Rengøring af hestens kønsdele {{forumTopicSubject}}

Hvor mange gør noget i det?

Min vallak har ikke sin tissemand ude når han tisser, eller nogen som andre tidspunkter, men i dag kom den ud, da han stod og slappede af. Men hold da op den var ulækker, og da jeg skulle til at gøre den ren, trak han den ind igen. Hvad gør man i dette tilfælde? Det er da synd at udtørret urin skal sidde og irritere ham.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rengøring af hestens kønsdele
  • #1   4. jul 2012 Godt spørgsmål :0)

  • #2   4. jul 2012 min vallak trækker den også ind når jeg forsøger, at gøre den ren, mennår jeg så står og strigler ham eller gør noget andet han slapper af ved, så falder tissemanden ned igen, så må man være hurtig lige at vaske, men ja det er et problem at få lov til det


  • #3   4. jul 2012 Det er ulempen ved at have en vallak/hingst! smiley Men jeg tager bare en ren klud og noget vand, så det fikset! smiley

  • #4   4. jul 2012 mange heste lader dem falde ned, når de er bedøvet.. det er der mange der benyter sig af smiley

  • #5   4. jul 2012 Sørg for at få ham til at slappe rigtig godt af, for at lokke piverten ud og så skal du være hurtig! smiley

  • #6   4. jul 2012 En spand med lunkent vand med intim sæbe i og et par plastik handsker smiley
    min trækker også tissemanden til sig, men plejer så bare at "gøre rent" oppe i pungen (mener jeg det hedder på hesten?....), så falder den ned igen smiley

    sørg for at bløde løsnede hudflager op med vand+sæbe så det ikke gør avs.


  • #7   4. jul 2012 jeg gør, har dog en hoppe.
    Fjerner bare de skidtklumper der kan samle sig efter behov, og hun er ligeglad. Efter en hård træning hvor hun har svedt meget bliver hun også lige skyllet på under.


  • #8   4. jul 2012 Åhhhhh ja, den er jo klassisk.... Jeg plejer at være hurtig når han lige lufter den, og tager de flager jeg lige hurtig kan få inden den er svupset op igen. Og når han får ordnet tænder (en gang i året), er han jo bedøvet, der får jeg den vasket godt igennem. Ellers bruger jeg bare vand og vasker det jeg kan komme til et par gange i ugen. Tror desværre ikke man kan gøre meget andet.

  • #9   4. jul 2012 Vasker ikke mine heste i kønsorganerne, det fjerner de narturlige bakterier der beskytter dernede og kan derved skade mere end det gavner.
    Serf hvis der var betændelse eller andet sygdom og det var påkrævet så ville jeg gøre det. Men så længe de er sunde og raske ser jeg ingen grund til at forstyrre den naturlige flora i hestens "nedre" regioner...


Kommentér på:
Rengøring af hestens kønsdele

Annonce