{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.337 visninger | Oprettet:

Mordax?? 2 sko - 4 sko. ?? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens. smiley

Jeg springer 2 gange om ugen på min pony, og han skal til at have 2 sko på pga. at han slider forhovene, men ikke baghovene.

Jeg har overvejet mordax til forsko'ene, da han så står bedre fast, især fordi han springer MEGET højt over springene, og laver af og til elevator hop. (hopper med fire ben på en gang og lander på fire ben igen)
Jeg har dog hørt, at hvis man kun har forsko på med mordax, og ingen sko på baghovene, står hesten ikke så sikkert, da forbenene står fast og bagbenene ikke gør, og bagparten glider ud. Hesten skal derfor bruge ekstra energi på at finde balancen.

Men jeg oplever mange, som alligevel rider med forsko med mordax og har ikke sko på baghovene. Hvad er jeres erfaringer??

Håber I kan hjælpe mig og give jeres erfaringer og meninger smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mordax?? 2 sko - 4 sko. ??
  • #1   2. aug 2012 Altså. jeg vil sige at du burde putte 4 sko på din hest, hvis du har tænkt dig at bruge mordax.
    Hver gang der er glat eller andet, hvor jeg vil bruge mordax, putter jeg allerhelst på bagbenene, da det er vigtigst at de ikke glider. Selvfølgelig bruger jeg mest de små mordax i alle 4 sko, men det er i hvert fald vigtigst i bagskoene, end i forskoene :-))


  • #2   2. aug 2012 Det behøver ikke at være udfaldet smiley Hvis banen du rider på er glat så står hesten ofte bedre fast uden sko smiley Jeg har selv redet på en pony uden sko, hvor man slet ikke mærkede til det.
    Men samtidig har hesten nærmest "fodboldstøvler" på når mordaxne er der, hvilket selvfølgelig giver en større stabilitet både ved ridningen og uder springet smiley


  • #3   2. aug 2012 Hvis mordax skal have en ordenlig effekt skal de også i baghovene, da det jo er dem hesten sætter af med med stor kraft - og så skal de self også være i forhovene så den står fast i landingen smiley Nu ved jeg ikke om du træner på græs eller sand, men på sand har mordax ingen effekt. Men har hesten sko på, hva enten det er 2 eller 4, så kan man ikke undvære mordax på en græs bane når der er glat, for så kommer hesten virklig ud og stå på skøjter smiley

  • #4   2. aug 2012 Hvorfor ikke boots? Det er rigtig øv at skulle begynde at ødelægge hovens sunde blodomløb når man kan fortsætte med det, hvis man bruger en boot smiley

  • #5   6. aug 2012 Tak for hjælpen allesammen! smiley

Kommentér på:
Mordax?? 2 sko - 4 sko. ??

Annonce