{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
670 visninger | Oprettet:

Gjordkrampe, var ved at lægge sig.. {{forumTopicSubject}}

Hmm troede min hest var ved at dø i går !!! Jeg gav ham sadle på, på staldgangen, og lige pluselig blev han helt "slap" og hans forben begyndte at bøje og tror at hvis jeg ikke havde hevet i ham og sådan, så havde han lagt sig. Jeg blev helt bange og skyndte mig at give han hovedetøj på og trak ham ud.. Så var der intet og red en lille tur på ham, og han var frisk, også da vi kom hjem. Jeg spænder aldrig gjorden hårdt, men over mange gange. Håber nogen kan fortælle mig hva der sker, eller har prøvet det? Han har aldrig gjort det før, og har fået ny tilpasset saddel.. Han er kun 3 1/2 år, og har redet ham meget lidt.. Mest uden sadel..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gjordkrampe, var ved at lægge sig..
  • #1   3. aug 2012 Jeg har ikke prøvet det samme, men er blevet smidt af et par gange på grund af gjordkrampe..jeg købte en elastikgjord, og har ikke haft problemer siden. smiley

  • #2   3. aug 2012 min gamle pony lagde sig engang ned med sadel og det hele på pga. gjordkrampe inden på staldgangen.
    efter der har jeg altid taget sadel på og spændt den i nederste hul og når jeg så gik udenfor spænde jeg den helt smiley han sagde ikke noget til hvis det var uden for

    den gang han gjorte det blev jeg så bange og begynde at græde! han blev bare liggende og jeg satte mig ned foran ham og han lagde så sit hoved i mit skød. det var jeg helt sikker på at han sagde farvel og ville dø! har aldrig været så bange og ked af det før


  • #3   3. aug 2012
    Gjordkrampe skulle i mange tilfælde skyldes problemer der kan løses med kiopraktor.


  • #4   3. aug 2012 Jeg har heller ikke prøvet det samme som dig, men vil lige som Laura anbefale en gjord med elastisk (hvis du ikke allerede har det) og så prøve at være endnu mildere, når du spænder gjorden.

  • #5   3. aug 2012 Jeg har købte også en special gjord til min gamle pony kig mit indlæg længere oppe smiley

  • #6   3. aug 2012 jeg har fået at vide at massage kan afhjælpe det en del måske fjerne det helt.

  • #7   3. aug 2012 Jeg kunne ikke komme hurtigere til den dyrlæge og få tjekket ryggen! Ruby har fuldstændig haft samme problemer, smed sig helt ned i gulvet, og har gjort det op til flere gange, mindst 8 - viste sig at være forkert sadel med utrolig mange smerter under mave, lænden/ryggen og halsen. Har været på hospitalet og en masse massage ture, og kiropraktor på. Det har hjulpet og er helt væk smiley Så har vi ellers trænet med at stramme over flere gange, med en masse godbidder.

  • #8   3. aug 2012 Men det kan også være fordi han er ung. Så hvis jeg var dig ville jeg købe en elastikgjord, og se tiden an om det sker alligevel, og så ville jeg få fat i en dyrlæge, hvis det ikke gør nogen forskel. smiley

  • #9   4. aug 2012 Jeg rider western så jeg kan ikke få elastik gjord.. Men jeg har en gjord med luftpuder så den er behagelig at have på.. Jeg starmmer aldrig gjorden stramt og bruger meget tid på at spænde den langsomt.. Jeg har som skrevet lige fået en til at tilpasse saddel til ham, og har ellers ikke redet med sadel, da den ikke passede og jeg valgte så at ride uden eller slet ikke.. Jeg må se hva han gør næste gang, rider ham ikke mere en højst 3 gange om ugen.. Ellers vil jeg have Anne line fra A-touch ud til ham.. Men hun er i london de næste tre uger dersværre.. Ellers er der ikke nogen ridning til hun kommer tilbage..

Kommentér på:
Gjordkrampe, var ved at lægge sig..

Annonce