{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
866 visninger | Oprettet:

Karen A
Karen A
Tilmeldt:
4. aug 2012
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 5

Pudsig anderledes opførsel overfor velkendt gammel stald og boks. {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige oprettet mig herinde for at få lidt hjælp til at finde ud af hvad mit problem her kan bestå i og hvordan det kan løses.

Jeg har en 11årig hoppe, der er ligeså god, kærlig og tillidsfuld som dagen er lang. Dog her på det seneste, de sidste 2 - 3 uger er hun begyndt at ændre adfærd på en lidt mærkværdig måde jeg ikke helt forstår.

Hun har stået på den samme gård i nogle år efterhånden, hos noget af min familie. Der erDF ikke sket nogle ændringer i hverken stalden eller i den sædvanlige omgang. Det som undrer mig er, at hun på en eller anden måde virker utryg ved at gå ud af sin boks og ud af stalden, som om der er noget der stopper hende fra det. Hun vil ikke selv gå ud, men jeg skal gå hele vejen ind til hende og ned i den modsatte ende af hendes boks, for at sætte grime på hende og trække hende ud af boksen ved at lokke hende til at følge med og komme med ud udenfor.
Normalt, går hun direkte hen og stiller sig i boksen med glade fremadvendte ører og venter på jeg skal putte grimen på hende, og har ingen som helst problemer med at komme med ud, men lige pludseligt så det er altså ændret i hende. Jeg skal hente hende, og jeg skal trække hende faktisk ved at lokke hende til at komme med ud udenfor.

Når hun så skal ind igen, så er hun altså heller ikke helt glad for at gå tilbage ind i sin boks igen eller ind i stalden. Der skal hun også trækkes og lokkes, hvor hun normalt plejer at bare vade ind og tage det hele som en positiv selvfølge.

På folden og på ryggen af hende, der er hun som hun plejer at være, og der er ingen ændringer i hende.

Er der nogen herinde der kan give et gæt på hvorfor hun mon lige pludseligt ikke bryder sig om hverken at gå ud eller ind i stalden eller af sin boks? For jeg er ved at klø min hovedbund skaldet i tanker om spørgsmål om hvad det mon er der gør den adfærdsændring.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pudsig anderledes opførsel overfor velkendt gammel stald og boks.
Kommentér på:
Pudsig anderledes opførsel overfor velkendt gammel stald og boks.

Annonce