{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.471 visninger | Oprettet:

Når sælger spilder købers tid. :( {{forumTopicSubject}}

Det er jo ingen hemmelighed mere, at jeg går og kigger efter en ny dressur stjerne.

Jeg har så været ude og kigge på 2.

Den første: En 6-års Haflinger. Tilredet for 6 måneder siden, sød og rar, arbejder godt, fine bevægelser.
Dette er sælger's udsagn af hesten.

Det vi ser, da vi kommer ud og ser hesten: 6-års Haflinger, MEGET overvægtig, lange hove, sælger oplyser at hesten ikke er redet i 4-6 uger, den har ingen idé om hvad der foregår under rytter, det er en meget tydeligt forvirret unghest, bevægelser under middel.

Efter at have snakket lidt med sælger oplyser hun mig om, at det faktisk var første gang i uger, at hesten var ude fra folden.

Jeg kunne på vej hjem konstatere, at vi lige havde spildt 1,5 time. Hesten var ikke i nærheden af det sælger havde givet udtryk for.


Hest nr. 2: 5-års Fjordvallak. Med kapacitet til de svære dressur øvelser. Sælges kun til en, der vil føre ham frem i sporten. Er alderssvarende uddannet.

Vi tager afsted i går aftes for, at se på vidunderet. Der møder os en sød lille fjordhest. Vi hilser på hesten, går en omgang omkring den. Og så kan vi se at højre bagben er fuldstændigt stolpeformet fra hasen og ned til koden.
Min kæreste mærker ben og hove, og kan konstatere væske ansamlinger i alle 4 kodeled.
Vi spørger ind til benet. Sælger siger den engang er blevet sparket, dyrlægen har set på det, den var jo ikke øm eller noget.
Vi ser den løs i hallen, hvor jeg syntes den trækker lidt på det, men jeg er ikke sikker, så går med til, at se den un der rytter.

Under rytter er hesten tydeligt urent gående. I versader og schenkelvigning er direkte halt, nægter at gå mere end 4-5 galopspring på højre volte.

Da sælger spørger om jeg vil prøve, er jeg nød til at takke pænt nej, da hesten er halt.
Hun udbryder, at det er der da aldrig nogen der har sagt til hende før.


Nu sidder jeg her og har spildt 2 aftener. 3 timer bare i går. Havde jeg vidst hesten i går havde sådan et bagben, så var jeg slet ikke taget afsted, for at se den.

Hvorfor kan folk ikke bare være ærlige i deres annoncer, og når man snakker i telefon med dem?
Det er jo også spild af deres tid.

Jovist, kan det være første gang i går, at sælger får at vide, hesten er halt, men det tvivler jeg på. Hun må simpelthen have kunnet mærke det. Derudover fortalte hun, at hendes forældre havde et fjord stutteri.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når sælger spilder købers tid. :(
  • #1   15. aug 2012 Det er så irriterende! Man bliver bare så skuffet smiley


  • #2   15. aug 2012 det er bare træls at folk ikke er ærlig...

    tror mange gør deres heste bedre end de er for at få nogen til og købe dem eller bare i det mindste at komme ud og se dem


  • #3   15. aug 2012 Jeg synes tit at folk prædiker af, at have den næste dressur eller springstjerne gående derhjemme, og når det så kommer til stykket lever den knapt op til beskrivelsen. Måske det ville hjælpe hvis du evt krævede nye billeder eller video af dyret, så du ikke skal gå og spilde din tid. Folk pynter jo sikkert også noget på tingene efterhånden som markedet er blevet mere konkurrencepræget pga det lave salg.

  • #4   15. aug 2012 Åh kender det alt for godt !

    Har selv for år tilbage søgt efter drømme hesten, og kørte bla. helt fra silkeborg i midtjylland, til Kruså ved græsen til Tyskland for at se en dejlig hest. Dog havde sælger hverken nævnt trods mange spørgsmål til hestens helbred, men at hesten havde skævt kryds, var meget indfodet på begge forben og da vi kom var hesten redet 1 time i forvejen og var totalt skum svedt smiley
    Hesten var utrolig sød, og kunne ikke gøre ved sine fejl, men nøj hvor var jeg gal bagefter ! ...

    Men har så også selv som sælger oplevet umulige og dumme kunder !...
    - Det er næsten lige så svært at være sælger om at være den der skal kigge på hest...


  • #5   15. aug 2012 Ja, men det gavner jo bare ikke nogen overhovedet. Var mest skuffet over den i går aftes.

    Jeg er blevet hel nervøs for, at skulle se en ikke tilredet 3-års Haflinger vallak i weekenden. Der skal vi køre 3 timer hver vej. Sælger virker bare så sød, hesten lyder til, at ville passe helt perfekt sammen med vores andre heste.
    Og det r begrænset hvad jeg forventer af en rå 3-års, men nu er jeg blevet helt nervøs. Vil bare ikke køre fra fyn op nord for Ålborg, hvis hesten har skjult fejl.


  • #6   15. aug 2012 Åh ja det er så belastende....
    Jeg har også oplevet at folk "lyver" hesten højere end den er...:/ Og ikke bare 2-3 cm., men op til både 10 og 15 cm.
    Det er så træls at tro at man skal ud og se HESTEN, og så er den bare langt fra hvad man er blevet lovet i annoncen... smiley
    Video er en god til at efterspørger, - det kan ikke tá sælger mange sekunder at optage med en mobil og sende det....:)


  • #8   15. aug 2012 Helt ærligt det er ikke okay. Men Køberne er altså ikke en dyt fis bedre. Nu har jeg solgt mange heste og pony, og har prøvede flere gange hvor der har været køber ude og prøve ens hest og alt går som det skal endda havde vi en engang der sprang 155 cm bane, Og så finder man ud af at for to uger før havde hun købt hest af nogle af vores venner. Det bliver man altså træt af , at køber bare kommer for at prøve bare for at prøve nogle hest ? Fatter ikke folk kan være sig selv bekendt

  • #9   15. aug 2012 Det er vildt irreterende når sælger lyver. Min traver skulle efter tidligere ejer være mellem 160-165 men måler ham og han er 156, det kan gost være at det er lidt men hun løj.
    Desuden så må du gerne se major (han er muligvis til salg, det kommer han ihvertfald hvis ikke jeg kan få rettet op på hans problem :P)


  • #10   15. aug 2012 Åhhh !! Det er bare SÅ pisse træls !!!

    Jeg havde kunder til min idag. Jeg oplyser ALT hvad der er og vide om min pony ! Hellere for meget end for lidt. Og jeg forhandler ikke før de har set hesten og prøvet den. Hellere at de kommer 2 gange for meget end 1 for lidt.
    Jeg lader selv køber hente hesten på folden, strile osv.

    Jeg HADER uærlige folk !!


  • #11   15. aug 2012 Det skal lige siges, at begge annoncer med ovennævnte heste viste nye billeder af hestene.

    Blev der fortalt.



  • Signe
    Signe Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 68 Følgere: 65 Svar: 41
    #12   15. aug 2012 Det er SÅ irriterende ! Var engang ude og lede efter drømmeponyen og kommer ud for at kigge på en pony der skulle være 8 år og 148,5 cm.(ledte efter en 1'er)og springe super, op til M klasser til træning(var ikke så stævnerutineret endnu) og have kapacitet til S og finder ud af den er 15 år, ca. 141 og have sprunget 90 cm som max. i løsspringning og var ikke sprunget under rytter endnu(og den var 15 !) .. Argh .. Man bliver bare SÅ vred !
    Men købere kan altså være mindst ligeså slemme .. Da jeg solgte min første pony, en lille 3'er, kom der en masse useriøse henvændelser og folk der ville komme og prøve ham trods de ikke passede til de krav jeg havde skrevet i anonncen pga. hans temp. men det yntes de da ikke var så vigtigt .. De skulle nok få rettet op på problemet .. og flere der sagde de var anderledes end de var, ældre osv. og de kom og prøvede ham og jeg fandt ud af at de var helt anderledes -.-'


  • #13   16. aug 2012 ja jeg har også været ude for det hvor sælger spilder købers tid..
    Min mor og jeg kørte til fyn for at kigge på en DV vallak, som var den sødeste hest på jorden, hvilket han også var.. Han gik på sommerfold osv med masser af græs og han var blevet lidt småfed, han var tilredet før sommeren og havde stået stille sommeren over pga voksepause, så han var sund og rask og havde ingen fejl eller mangler

    Da vi kommer derud, møder vi en hest på en fold med intet græs, da vi kommer ind i stalden, tager hun dækken af ham og man ser en pil hamrende tynd hest, hvor man kunne tælle alle ribben og hofterne stak ud, han havde intet sul på kroppen. Da jeg kiggede nærmere på hesten, finder jeg 3 sarcoider..
    Da vi kører hjem sidder min mor og jeg og snakker lidt frem og tilbage i bilen, jeg vælger at købe hesten, da jeg simpelthen fik medlidenhed med hesten, det ska lige siges det ikk var den eneste hest som så sådan ud i stalden..

    Jeg kunne selvfølgelig ikk prøve hesten, da jeg nægter at sætte mig op på en tynd hest, udover det, viser det sig nogen måneder efter købet at han overhovedet ikk var blevet tilredet og han kunne springe i luften, bare en knappenål ramte jorden..


  • #14   16. aug 2012 Jah fatter altså ikk folk gider og lyve.. for de fleste finder jo ud af det nå de henter hesten..

    Men nogle rytter kan bare heller ikk finde ud af og ride ens hest. jeg solgte min nordvenske skovhest engang hun blev bare solgt til skovtur og til lidt spring og dressur (har selv startet noge spring stævner på hende, altid med roset hjem) Så red jeg hende først også skulle en pige prøve den og hun kunne ikk få den i galop og fatter simpelthen ikk hvordan det er muligt for jeg skulle knapt nok tænke galop før hun gjorde det.. Så siger hendes ridelærer hun har med jah nu var hende pigen nok også vant til hende som var noget mere velredet og gik i galop bare man tænkte galop... smilede bare og tænkte øh jah eller hun ikk kan finde ud af og ride..

    Men utrolig nok har jeg faktisk solgt mine heste til de første som har været ude og kigge =) Men jah har heller aldrig løjet omkring hesten.

    Men jah det er ikk fedt og komme du til sådan noget..


Kommentér på:
Når sælger spilder købers tid. :(

Annonce