{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
610 visninger | Oprettet:

Think mud? {{forumTopicSubject}}

Vi er igen kommet i muk problemer. En kombination af meget hovskæg og vådt græs.

Sidste år blev al hovskæg klippet af, så man kunne komme det til livs en gang for alle. Dette virkede også, men jeg vil nødig at det skal klippes af igen, for det er stadig ikke kommet tilbage til fuld pragt. smiley

Derfor overvejer vi produktet Think mud. Som jo er ret dyrt. men effektivt, kan jeg læse mig frem til.

Men hvor meget skal hesten have om dagen? Hvor længe holder en spand med 1,5kg?

Hesten vejer vel omkring 700-800 kg.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Think mud?
  • #1   16. aug 2012 Jeg har brugt det til min tinker, og der har hun fået en hel skovl af den der medfølger pakken.

    Jeg vil så lige sige, at det altså ikke hjalp i vores tilfælde...


  • #2   16. aug 2012 Har du prøvet mudblock? Det virkede godt nok på min hest. Den har dog ikke hovskæg.

  • #3   17. aug 2012 Jeg kunne ikke få min IC til at spise det..... hvis jeg puttede det i hans foder nægtede han simpelthen at spise det. så om det virker ved jeg ikke, men har hørt fra flere at det ikke hjælp deres heste

  • #4   17. aug 2012 Vask med klorhexidin shampoo hver dag, lad det sidde i 10 min og skyld af. Smør det derefter med muksalve fra blue horse.
    Lad hestene tørre godt inden de kommer ud igen.


  • #5   17. aug 2012 Jeg har haft brugt think mud og her virkede det super godt, men man ser jo ikke virkningen med det samme det tager lidt tid, jeg bruges det selv bare som forebyggende nu

  • #6   17. aug 2012 At lade det tørre inden han kommer ud, det ville næsten være direkte dumt og spild af tid, da vores heste går på en eng, hvor græsset er knæhøjt. Derfor har de ofte våde ben, som tørrer ad formiddagen.

    Det mest effektive vi har gjort, var at klippe hans hovskæg af, så mukken kunne få luft, men dette gør jeg nødigt igen.

    Muksalven fra Bluehors har vi prøvet uden virkning.

    Syntes jo det virkede vildt smart med, at det virker indefra, så skal man ikke pine hesten med at pille, pille. Ikke fordi vores hest brokker sig synderligt. Han har lært at vi må gøre alt og han skal stå stille, men man kan se i hans øjne, at han faktisk syntes det ret så ubehageligt.


  • #7   17. aug 2012 Jeg mener da jeg brugte det at jeg fik af vide at det tager 3 uger før man ser en virkning da det tager lidt tid men det heler inde fra og så falder muggen selv af

  • #8   17. aug 2012 Jeg er egentligt ligeglad med, hvor lang id det tager (næsten). jeg vil bare gerne vide, hvor meget de skal have pr. dag. Det er jo ret dyrt, og vil ikke ofre 599 kr. på noget der er brugt på en uges tid eller 14 dage.

    Selvfølgelig gør vi alt for vores heste, men vi har ikke e pengetræ i haven. smiley


  • #9   17. aug 2012 Jeg mener at der er til mindst 1 mdr i en spand ved fuld dosis

  • #10   17. aug 2012 Så man regner det ikke ud i hvor meget hesten vejer?

  • #11   17. aug 2012 Nej kun om det hest eller pony

  • #12   17. aug 2012 Hmm. Så når vi står med en hest på så mange kilo, og han er faktisk alt, alt for tynd lige nu, efter en omgang med mavesår og bindelorm, så kan vi i princippet, når han kommer tilbage i normal stand igen, give ham samme mængde, som en hest på 400 kg.

    I fuld kamp vægt vejer han omkring 1 ton.


Kommentér på:
Think mud?

Annonce