{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
464 visninger | Oprettet:

ankomst ved store hesteedag m.m {{forumTopicSubject}}

Hej. jeg kommer med en 3 års hingst til kårng, men synes at det er svært at forstå store hestedags forklaring på hvordan man skal ankomme.
Jeg forstår at man må komme mellem kl.7 og 9 og hesten skal dyrlæge checkes inden den kommer ind, men bliver alle de heste som kommer så læsset af ude ved trailerpladsen samtidig og set af en dyrlæge eller er det en af gangen?
Hvordan finder man ud af hvor ens boks er?
Hvis hesten skal kåres om lørdagen og ikke er meldt til noget andet, skal eller må man så kører den hjem lørdag aften?
Da jeg kommer med en ret vågen hingst. som ikke er vant til så meget postyr, er jeg bange for at jeg får nok at gøre med at styre ham, så vil gerne vide så meget som muligt før tid, så jeg kan koncentrerer mig om ham.
Håber at høre fra nogen som har haft hest med før og ved det af erfaring.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ankomst ved store hesteedag m.m
  • #1   24. aug 2012 følger lige med smiley

  • #2   24. aug 2012 du må forlade pladsen efter kl 17 lørdag smiley du trækker din hest ud af traileren og hen til dyrlægen hvor den bliver tjekket og du kan trække ind på pladsen.. der hænger opslag omkring boksfordeling smiley

  • #3   24. aug 2012 altså jeg havde Stunt med på Store hestedag 2010 både lørdag og søndag. Jeg kan desværre ikke huske så mange detaljer, og jeg havde også nogle voksne med som havde styr på det hele (jeg var 15).

    alle hestene kommer jo dryssende over to timer, så det er ikke sådan at der er mange heste på samme tid. Men man parkerer bil + trailer på p-pladsen (en mark) og så losser man hesten. p-pladsen støder op til dyreskuepladsen, og ved lågen ind til dyreskuepladsen står en dyrelæge. man trækker selv sin hest fra traileren til dyrelægen, som lige tjekker hesten på to minutter. Så vidt jeg husker var det ikke noget med at vi stod længe i kø til dyrelæge, der var måske én eller to heste før os. det er vigtigt at bemærke at hesten ikke må have andet end grime på til dyrelægetjek. lørdag havde vi givet ponyen hvide gamacher på hjemmefra, men vi blev heldigvis benådiget, og fik lov til beholde dem på.

    som sagt var vi der både lørdag og søndag - lørdag dressur og søndag dressur og mønstring. vi kørte ham hjem lørdag aften og der op igen søndag morgen. jeg kan ikke huske om det var fordi hesten ikke måtte overnatte der, eller om det var fordi vi ikke havde en boks før søndag. Men jeg *tror* ikke hesten må overnatte på pladsen, så jeg tror du skal køre den hjem lørdag aften.

    lige et billede af den smukke pony på prkeringspladsen ved store hestedag, inden vi kørte hjem:
    (link fjernet)


  • #4   24. aug 2012 ja, du læsser af og går over til porten, hvor der står dyrlæger og tjekker hesten hvor de så lukker dig ind eller afviser dig, ja de læsses af ved trailer paeringen hvor man un lige går over en lukket vej, boks får du af af vide af den vejledende person ved at se hva afsnit du tilhøre (katalog nr du ser når det kommer ud)
    ja du må gerne køre med ham igen hvis han ikk er meldt til noget om søndagen, men først efter anvisningen på deres hjemmeside og det du får med posten, mener det er efter 18 de må forlade pladsen.



Kommentér på:
ankomst ved store hesteedag m.m

Annonce