{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.907 visninger | Oprettet:

Er det jeg for grov? {{forumTopicSubject}}

Jeg fandt desværre min 6 måneder gamle hund død igår, så ringede selvfølgelig til min mor da jeg ville snakke med hende, havde jeg jo brug for, men fortæller hende at Akia (hunden) vil blive afleveret hos dyrlægen når min kæreste kommet hjem, for at undersøge hvad hun var død af.

Min mor hørt ikke rigtig efter da hun havde drukket, så ved ikke om hun hørte det rigtigt.
Men pga af hende drikkeri ringede hun jo så til vende bedste druk veninde og sagde at Akia havde hængt sig selv??

Hvor kommer det fra? Men min mor er så taget på cafeen ( øl sted)
Og sidder og sagt jeg har hængt min egen hvalp??
Og så er det kommet på facebook.
Så nu er jeg oppe og diskuterer med min mor, Da jeg selvfølgelig er dybt skuffet og meget såret over hvad hun har sagt !

Og midt i denne diskusion begynder hun at skrive at jeg intet har at skulle have at sige, ,,

Og så begynder hun at sige at hun intet skylder mig, for hun har altid passet mig som det bedst..

Øøørh hvad har det med sagde at gøre.
Men har så skrevet til hende at jeg ikke kan tilgive hende for det hun har sagt, så sagde jeg ville droppe kontakten når vores forhold til hinanden er så dårlig.. Og plus jeg ikke kan tilgive hende for det !

Er jeg for grov mod min mor ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det jeg for grov?
  • #1   4. okt 2012 give hende et lods ud af dit liv

  • #2   4. okt 2012 jeg ville kontakte hende i morgen når hun var ædru og tage en meget alvorlig snak med hende, evt møde personlig op hos hende.
    Jeg synes ikke du er for grov, tværtimod


  • #3   4. okt 2012 Det er det der er lidt problemet, for hun er aldrig ædru, ikke for at svine hende til men ærligt snak, hun drikker som om det er hende mad ..

  • #5   4. okt 2012 Som jeg lige lærte for nyligt: At tilgive folk er ikke ens betydning med at man siger det er iorden det de gjorde. Man siger jeg tilgiver dig for at "efterlade" dem og man selv kommer videre istedet for at bære rundt på vreden.

  • #6   4. okt 2012 Jeg synes hun er gået langt over min grænse. Føler virkelig at hun bagtaler mig, " min datter har hængt sin 6 måneder gamle hund" ???

    Jamen selv følgelig er jeg da en dyremishandler !!


  • #7   4. okt 2012 Får svar i morgen hvad hun er død af.. Men det var rigtig hård at finde hende, og min anden hund hosianna sad og rystede ved siden af Akia. Men ved hun har det godt hvor end hun er smiley

  • #9   4. okt 2012 Ud med din mor . En forældre skal passe på en, vejlede og guide en gennem livet . De skal ikke nedgøre sine børn, lyve om deres børn eller mishandle dem, hverken fysisk eller psykisk .

    Du skal netop sætte sådanne personer på afstand, for de gør intet godt i dit liv .


  • #10   4. okt 2012 Det er måske lettere sagt end gjort at "smide hende ud" af dit liv... Jeg kender det selv fra en lignende situation.
    Hvis jeg var dig, ville jeg finde en anden, måske en rigtig god veninde, at betro mig til når jeg var ked af det og havde brug for at snakke... Ikke din mor, for hun har lige bevist at hun ikke magter opgaven/tilliden.

    Det eneste du kan håbe på er at dine venner kender dig godt nok til at vide at det er noget fis hun fyre af. Og hendes venner kender formodentligt hende godt nok til at vide at hun drikker og ikke er en man kan stole på...
    Jeg vil ikke foreslå at du udelukker hende af dit liv, det er så godt som umuligt, I know... Men læg afstand til hende. Hvis du vælger at fortsætte med at betro dig til hende, gør du dig selv meget sårbar. Hold hende en armslængde væk. Og hvis hun så kommer og "tuder" må du jo bare fortælle hende at hun ligger som hun har redt.
    Men nej du er ikke for grov.
    Og ja, hvis du har styrken og overskuddet til hende kan du forsøge at få hende til at søge hjælp. Men KUN hvis du har overskuddet!
    Det er IKKE din pligt, det er IKKE dit ansvar! Og det er IKKE sikkert at du kan redde hende.Måske heller ikke en god idé at forsøge. Hun får det ikke bedre med mindre det er hendes egen beslutning at få det bedre. Du kan hjælpe med at motivere hende, men ikke bestemme det for hende. Så sker der ikke så meget andet end at hun falder lige tilbage i det igen... Håber det giver mening for dig. Denne problemstilling er ikke helt ukendt for mig.


  • #11   5. okt 2012 Jeg er helt enig med Helle Emilie.. Kunne ikke have sagt det bedre selv! smiley
    Og nej, hvis hun kan behandle dig på den måde er du bestemt ikke for grov.


  • #12   5. okt 2012 så havde jeg nok cuttet alt kontakt med hende

  • #13   5. okt 2012 Den med at droppe al kontakten er bare ikke lige altid den nemmeste eller bedste løsning når det trods alt er hendes mor..

  • #14   5. okt 2012 mit råd er ikke du skal tage afstand til din mor men hendes misbrug...

    hun har 2 sider... den ene når hun drikker og den anden når hun er ædru. og de 2 personer er ikke den samme.

    Har selv en far som døde af alkoholmisbrug så ved hvad jeg snakker om. smiley


  • #15   5. okt 2012 Jeg snakker ikke med min mor mere . Hun er junkie . Jeg har en overgang forsøgt at have kontakt med hende, og hun har nu ikke været grov overfor mig på den måde . Men jeg synes det er håbløst . Der er bare ingen ende på problemerne, som absolut dukker op hele tiden .
    Det er meget bedre bare at undvære hende . Så kan hun heller ikke trække mig med ned . Jeg tror hun dør i rendestenen, og faktisk så har jeg det absolut ikke dårligt med, at jeg nægter at tage mig af hende . Jeg nægter at give hende en god stund med hendes datter (som hun sikkert savner) . Jeg gider ikke sådanne mennesker . De er ikke det værd og bliver det heller aldrig . Mor eller ej, så hører hun ikke til i mit liv .


  • #16   5. okt 2012 Min søster har derimod levet med vores mor hele sit liv . Så jeg kan hurtigt se hvad hun har gjort ved min søster . Det nægter jeg bare at være en del af .

  • #17   5. okt 2012 Jeg er rigtig ked af at høre om din hvalp. Sikke en grim oplevelse.

    Ligeledes en grim oplevelse med din mor. Sikke noget at lukke ud på FB - Alkohol eller ej!

    Jeg er vokset op med to alkoholiserede forældre, og mistede min mor til skrumpelever/alkoholforgiftning da jeg var 13. Min far har jeg cuttet al kontakt til, samt hele hans side af familien.

    Familie er de mennesker der tager hånd om dig, og du har tillid til.
    - Og det er ikke nødvendigvis ens eget blod.

    Men det er self. nemt for mig at sige. Jeg har boet på en miniinstitution 10 år af mit liv, og min kontakt med min far har været hver anden weekend, og efter jeg fyldte 18 et opkald hver/hver anden måned (på mit initiativ).
    Så ja, jeg har ikke manglet ham, og at slippe ham, har været en kæmpe lettelse.
    Men det er nok anderledes hvis du altid har været sammen med din mor. Så uanset hvad du gør, skal du vælge det fordi DU vil, og ikke fordi vi andre synes du skal.

    Men held og lykke.
    Oplys om hændelsen på FB, og så få snakket med din mor.
    Jeg håber hun er klar over hvor farligt alkoholisme er, hvis ikke, så gør hende opmærksom på det.


  • #19   5. okt 2012 Ville egentlig have sendt denne som privat besked, men tænkte der måske også var andre som kunne få noget ud af det.

    Sikke en ubehagelig oplevelse du har været dig igennem, det er jeg virkelig ked af at høre på dine vegne.
    Jeg synes ikke du er grov over for hende, men du kan i længden ikke leve med og holde til hun skal behandle dig på en sådan måde, da hun får omverdenen til at se skævt på dig(i hvert fald, dem som tror hende). Ingen mennesker har ret til at udstille et andet menneske på FB, på denne måde lige meget hvordan deres tilstand er.
    Det bedste ville selvfølgelig være hvis din mor kunne få noget professionel hjælp, til at komme ud af hendes misbrug, men om det er realistisk på nuværende tidspunkt, kan jeg jo ikke svare på. Folk i et misbrug skal selv ville hjælpes, før de kan hjælpes.

    Jeg forstår hele sin situation og kommer selv fra en meget dårlig social stillet/belastet baggrund, som intet barn/ung bør vokse op i, hvor jeg i 4.klasse valgte ikke at snakke med min mor længere(boede hos hende, indtil en familie fjernede mig). Mine omgivelser forstod mig ikke så gav hende en chance igen da jeg fyldte 17år, folk kan jo ændre sig. Men var nok den største fejl i mit liv, gud en rod hun fik lavet på få år, og jeg begyndt at trække mig igen, men tingene eskalerede, og for 4år siden forklarede jeg hende igen, at jeg ikke ønskede hende i mit liv pga de ting hun gjorde og sagde. Hun kan stadig godt ringe, hvor jeg bare siger pænt farvel og ligger på, men møder vi hinanden i gågaden, går vi pænt forbi hinanden. Efterfølgende tror jeg det er mest svært for familien som står på sidelinjen og ikke kan gøre noget og selvfølgelig hende.

    Min point er at familie er noget du er tvunget ind i, og mange vil se skævt på dig igennem livet ved at du vælger hende fra, da de ikke kan sætte sig ind i din situation og ikke kender din historie så godt som dig selv.
    Vælge din egen familie, dine venner som du vælger med omhu, vil blive guld værd for dig, og agere som din familie du kan komme til.

    Jeg kan se du bor i Midtjylland og ved du står i en svær situation pt. Så du må sige hvis du har brug for en snak, pga mit arbejde har jeg 100% tavshedspligt, og der er derfor ingen ting som vil komme videre. smiley

    DIN BIOLOGISKE FAMILIE ER DU TVUNGET IND I, DINE VENNER ER DIN SELVVALGTE FAMILIE.


  • #20   5. okt 2012 Omg!!! smiley
    Ærlig talt, jeg ville være løbet hjemmefra for længst med sådan en mor smiley
    Nej, jeg synes på ingen måde du er for grov!!


  • #21   5. okt 2012 Hold da op... Utroligt altså.. Jeg ville nok ikke have fortalt det til min mor. Hvis jeg vidste hun var fuld hele tiden.. smiley Men øv hvor er det synd for dig, når du trænger til at snakke med hende.. Men synes da du skal skrive en besked til hende måske og forklare dig, måske det fanger bedre end at snakke med hende i telefonen??

    Held og lykke med det hele.. Håber du har en god kæreste der støtter dig.. smiley


  • #22   5. okt 2012 Jeg kan godt forstå du ringede til din mor efter sådan en oplevelse, men desværre er din mor ikke istandgør til at give dig den trøst og støtte du har brug for, når hun er alkoholiker...

    Det er synd for dig at have en mor som drikker og sikkert tit har udsat dig for svigt og det er på tiden at du passer på dig selv !
    Synes det er en god ide at stoppe kontakten. Hun ændre nok ikke hendes misbrug...og slet ikke hvis ikke der er nogle som viser hende at hendes opførsel er uacceptabel !

    Du har dine grænser, og dem er du nød til at holde fast i for din egen skyld !!!

    Pass nu godt på dig selv med bevidstheden om at du IKKE har gjort noget forkert ! smiley


  • #23   5. okt 2012 mit råd er lad være med at snakke med din mor når hun har drukket, det kommer der bare aldrig noget godt ud af.

    MIn far er alkoholiker, og har drukket tæt igennem hele min barndom, også efter jeg er blevet voksen, han har mistet alt på den konto, kone, hus venner med mere.

    Jeg holdte med at besøge ham når han havde drukket, hvis jeg kom ud til ham og han havde drukket tog jeg afsted igen, og det samme hvis jeg ringede til ham, gad ham ikke når han drak, så blev jeg mor, og mine børn skal IKKE opleve bedstefar beruset, og det fik han at vide, at det vil jeg ikke acceptere på mine børns vejne. Så igen havde han drukket tog jeg mine børn og kørte, Han er i dag holdt med at drikke, og jeg stoler på ham nok til at passe mine børn, Men det tog mange år før jeg gjorde det, han var ædru i omkring 7 år før min søn måtte komme på overnatning hos ham. SÅ mit råd,. lad hende være når hun drikker, og hvis hun en dag bliver ædru så fortæl hende at du ikke gider hende når hun drikker.


  • #24   5. okt 2012 Du er ikk for grov.. har selv en far der drikker meget... smiley og det fylder meget i ens liv... og ja. man skal ikk forklare dem ting når de er fulde.. smiley håber lige du gider opdate hvad dyrlægen finder ud af smiley og håber hun må hvile i fred den lille baby..

  • #25   5. okt 2012 Min far er alkoholiker, og har gjort nogle dumme ting.. Men jeg ville da aldrig droppe min familie..

    Det er overhovedet ikke ok det hun siger og gør, men jeg synes ikke løsningen er at droppe kontakten med hende.. Snak med hende face to face..

    Håber det bedste for dig..

    Hvad er der sket med hunden ? :S


  • #26   5. okt 2012 Som "JGR !" også siger... jeg ville nu aldrig droppe min familie helt.
    Men jeg ville ALDRIG finde mig i sådan noget!
    Jeg ville nok blive vildt sur, og virkelig sætte mig igennem overfor min mor, da ingen skal tro, at jeg behandler mine dyr dårligt.

    Håber at du finder ud af det hele - held og lykke med det smiley


  • #28   5. okt 2012 Jeg snakker ikke med min mor og har ikke gjort det i en del år - hun svinede mig også altid til. Jeg har sagt til hende, at hvis hun en dag har brug for hjælp til at få det bedre, så må hun sige til .. Indtil da skal hun holde sig væk!

    Jeg har sagt til min far, at når han er fuld så skal han IKKE kontakte mig. Jeg kan ikke bestemme om han skal drikke, men jeg kan bestemme om jeg vil være sammen med ham når han er fuld - og det ønsker jeg ikke!

    Nogle dage forstår han det - andre dage ikke.
    Forskellen på min mor og far er, at min far erkender problemet, respektere mig langt hen af vejen og han har aldrig bevidst påført mig "smerte"

    Min mor er stil modsat. Hun nyder nærmest at træde på mig

    Gør hvad der er bedst for DIG! Ikke din mor, men DIG!


  • #29   5. okt 2012 Jeg har skrevet til min mor, at hvis hun vil have kontakt med sin datter så må hun stoppe med at drikke. For jeg vil ikke være en del af det.

    Fra jeg blev født til jeg var 10 har begge forældre drukket.
    Så gik de fra hidanden og min far gik på anatabus for at få mig hjem da jeg røg i plejefamilie. Min far kæmpede i 5 år for at få mig hjem igen, men blev syg blodprop og skukkersyge så han tabte så til sidst . Min plejefamilie prøvede at tvinge mig med til Fyn at bo, men så min søster bror og far stod imod så flyttede på et hjem for unge med problemer hjemme.
    Efter det min far gjorde blev jeg rigtig knyttet til ham. Han er og bliver den bedste far der findes smiley og man kan se at han virkelig elsker mig, for hvis jeg siger at jeg elsker ham, så begynder han at græde. Men han skammer sig dog rigtig tit over min mor, som om han mener at han kunne have gjort så jeg aldrig blev fjernet hjemme fra.

    Men jeg elsker min far da han var der for mig når jeg havde brug for det. Og er det stadigvæk smiley


  • #30   5. okt 2012 lyder ikke rart. jeg er også rigtig uheldig at have en far der drikker som var det hans mad, jeg har ikke set ham i 8 pr nu. jeg er rigtig glad for at jeg allerede i den alder kunne bestemme mig for at kotte kontakten, men synes ikke helt du skal kotte kontakten til hende.. synes du skal forsøge at snakke med hende (selvom hun er "væk") fortæl hende face to face hvor ondt det gør på dig,synes egentlig ikke det er okay at hun skal hænge dig ud på den måde på FB. men synes du skulle snakke med hende, håbe på at noget inden i hende siger klik. hvis hun ikke tager imod det, synes jeg du skal sige til hende at hun kan ringe når hun er klar til at tage en alvorlig snak med sin datter, kot kontakten indtil hun kommer tilbage. hvis hun så ikke kommer tilbage, så kan du jo altid komme tilbage, eller lade det ligge der. ved ikke om du forstår meningen i denne besked, er lige lidt træt her x) men håber du forstår hvad jeg mener, ellers er du velkommen til at skrive pb(;

  • #31   5. okt 2012 Jeg synes det du gjorde var det aller bedste valg du kunne træffe !
    Tager hatten af for det !

    Må os sige at din far har bevist man er i stand til at overvinde sin afhængighed for dem man elsker og det er SÅ flot af ham, han har gjort dette for sine børn, det havde i brug for og det styrker jer stadig !

    Det gør mig trist at læse hvor mange der er opvokset med forældre som havde/har et alkoholmisbrug... Det er meget mere udbredt end mange vil indse.
    smiley

    Synes i alle er nogle stærke personer og det kan i være stolte af ! smiley


  • #32   6. okt 2012 hvad var der sket med hunden?

  • #33   6. okt 2012 Synes det er helt i orden, det du har gjort/sagt.
    Hvis man ik vil finde sig i den opførsel, af man ta afstand fra det!
    Hun lyder som om hun blir en af de lede, når hun drikker, der hvor de eneste mennesker der ka bruges, er drukvennerne.
    Jeg ville hvert fald ik gide snakke med hende, til hun tog kontakt - i ædru tilstand.
    Det andet ka ik bruges til noget!
    Og det lyder som om du er kommet dertil, hvor du ka undvære hende i dit liv.
    Og hun desuden heller ik er der for dig alligevel.


  • #34   7. okt 2012 Vi får først svar engang i norgen. Læger mistænker en hjerte fejl.

  • #35   7. okt 2012 det lyder meget sandsynligt med en hjertefejl når det er sådan en lille vaps!
    mht til din mor, så ville jeg hvis det var min, sige til hende at enten fik hun noget hjælp til at stoppe sit misbrug og ellers ville jeg ikke have noget med hende at gøre smiley


Kommentér på:
Er det jeg for grov?

Annonce