{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
743 visninger | Oprettet:

At sælge eller ikke at sælge {{forumTopicSubject}}

Jeg havde taget den eller sværeste beslutning i mit liv, nemlig at sælge mine 2 heste og leve en ikke heste tilværelse, men des nærmere det kom på, des mere blev jeg ked af det og græd ved tanken.

Nu har jeg taget en ny beslutning, nemlig at beholde begge muler, jeg føler ikke at jeg kan give slip, jeg var bange for at de ikke ville få det bedste hjem og så for mig hvordan de blev solgt igen og igen og det kunne jeg ikke bære, så nu bliver de hvor jeg ved de har det godt, og hvor der vil blive taget sig godt af dem smiley

Har du prøvet at skulle sælge en hest/ pony hvor du på dagen for fremvisning fortrød og valgte at beholde den?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At sælge eller ikke at sælge
  • #1   7. okt 2012 hvis jeg da bare selv måtte bestemme hvem vi beholdte, så var vi slet ikke kommet af med nogle af vores -.-

  • #3   7. okt 2012 Ja her er jeg jo så heldig at det er mig der bestemmer smiley

  • #4   7. okt 2012 Jeg har også altid været af den overbevisnig at hestene kun skulle være hos mig, men med 4 hestedødsfald på 1½ år, kom jeg i mit stille sind frem til at det nok var fordi at jeg ikke skulle have hest:( Det troede jeg på i 5 dage også fortrød jeg smiley

  • #6   7. okt 2012 Luna og bettemus: Tak for sangen, du gav mig noget at tænke over smiley

  • #7   7. okt 2012 jeg har tudet mange gange ved tanken, og " sagt ej vi tager sommeren med og ser lige hvordan det går..." men nu er min hest altså sat til salg, for jeg vil noget andet nu, og har ikke længere ret meget fornøjelse af at ride, om jeg så får en ny hest er uvist- specielt lige i den nærmeste fremtid... så har jeg kun min lille pony, mens min mand snart har stalden fuld (3 stk ) - så jeg bliver ikke helt heste fri, men jeg kan ikke ride mere, når min er væk. - og jeg overvejer faktisk slagtning frem for at sælge til en dårlig ny ejer. Netop for at undgå hesten får et kedeligt liv fremover. Det er træls at skyde en sund og rask hest, men kun at følge livet på sidelinjen, som foldbums herhjemme, synes jeg heller ikke han kan være tjent med... det er drønsvært, men jeg håber stadig på en sød køber, og at jeg så ikke fortryder hverken før eller efter hesten er solgt. (for man kan virkelig tænke sit nogen gange, med de henvendelser man får)

  • #10   7. okt 2012 Luna og bettemus smiley Har hørt den før, nu giver den bare en anden mening smiley

    Kia : Ja køberne kan godt komme med nogle mystiske hendvendelser, Men jeg vil heller ride mindre og vide at de har det godt end at sende dem et sted hen hvor jeg ikke ved om de bliver kastebolde.
    At aflive ville være en skam da de kun er henholdsvis 5 og 7 år gamle, men kan godt se pointen i det.



  • #12   7. okt 2012 Ja har solgt mine heste og købte den ene tilbage.
    Den solgte jeg med god mavefornemmelse. Den som jeg købte tilbage.
    Den solgte jeg på en dårlig mavefornemmelse. FØLG ALTID MAVEFORNEMMELSEN. Nej hvor har jeg fortrudt mange gange. Jeg aner ike hvor hesten er i dag om den har det godt eller noget. Jeg har grædt mange gange over jeg ikke sagde nej til køber. Men det gjorde jeg bare ikke og kan ikke lave det om.
    Men det har jeg så lært på den hårde måde at jeg altid skal lytte til min mavefornemmelse.


  • #13   7. okt 2012 Jeg tog det lidt som 1 tegn at den ene meldte afbud og den anden var kommet på sygehuset, så det måtte betyde at hestene skulle blive hos mig smiley

  • #14   8. okt 2012 haha ja det kan man jo altid gå og gøre sig sine tanker om... når der komme der der "tegn"....

    min bliver "kun" 10, så der skulle også gerne være nogen gode år i ham endnu, jeg og min mand er ellers ikke meget for at sælge, og skyder hellere, så ved man hvor ens heste ender... men ham her er bare lidt for god ikke at give ham chancen med en ny ejer.

    bortset fra det, sker der jo ikke så meget ved din beslutning om at beholde hestene...det er sikkert lettere at sælge en hest man har beholdt senere, end købe en tilbage man har solgt, hvis du forstår...

    der kunne jo dukke en god køber op i din bekendtskabskreds, man ved aldrig...


  • #15   8. okt 2012 det er et helvede at sælge sin hest, har prøvet det en gang og er nu i gang med at skulle sælge for anden gang. har en gang før byttet en hest.
    det er aldrig sjovt men hvis det er nødvendigt kan man ikke gøre andet end at gøre sit bedste for at finde det bedst mulige nye hjem


Kommentér på:
At sælge eller ikke at sælge

Annonce