{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
912 visninger | Oprettet:

Tinkere/Irish Cobs {{forumTopicSubject}}

Jeg er på udkig efter hest, og er faldet voldsomt for de såkaldte Gypsy Horses!

Derfor ville jeg høre jer der har/kender til race(rne), hvad jeres oplevelse har været med denne race?

Og kender i nogle gode salgsider (ikke nødvendig vis i DK) hvor der er gode og pålidelige sælgere? Stutterier har bestemt også interesse!

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tinkere/Irish Cobs
  • #2   12. okt 2012 Min erfaring er at det er skønne, rolige dyr, som der stadig er gang i og som godt kan lave lidt sjov og ballade.
    Man sidder godt på dem (Eller, jeg gør, og har jeg gjort på alle de Cobbere jeg har siddet på ;)), både med og uden sadel.
    Dem jeg har haft med at gøre, har været meget samarbejdsvillige og glade for at arbejde :).

    Du kan tjekke Dipsy på mit galleri, så kan du se hvor langt en pony af racen kan komme :D.


  • #3   12. okt 2012 Det er virkelig nogle skønne heste! smiley
    Du kan se Palle på min profil. Han er halv Irish Cob.


  • #4   12. okt 2012 Johanne&Sölvi . - Ofte og ofte :).
    Dipsy havde noget skab, men da vi fik behandlet det rigtigt, var der ikke mere :). Og mener da også at min tantes ikke har det mere, efter hun fik dem alle behandlet.


  • #5   12. okt 2012 Stald Lindholm i Viborg plejer at have en del rigtige dejlige heste af den race

  • #6   13. okt 2012 TOTAL SKØN RACE!!! Jeg købte sidste år en 3 års. Jeg skulle have en rolig hest som var til at stole på. Ja så sidder folk og tænker at så køber man ikke en 3 års måske ikke, men det gjorde jeg smiley og har ikke fortrudt det. Han er så sød og da jeg i år begyndte at få undervisning er han os blevet mere frisk. Han vil gerne lære og er utrolig lære nem . Han er lidt reserveret over for folk når han står på stald gangen men med udstyr på kan han lide alle.
    Jeg har rykket mig en del efter at have fået ham. Jeg valgte ham ikke pga hans race men hans sind.

    Jeg kender også ic/Tinkere der er mere varme i det så man kan få lige det man søger smiley
    Med hensyn til hovskæget synes jeg ikke det er slemt. Min havde ingen muk sidste år. Jeg har dog i år klippet det af og rykket hans man fordi jeg gerne vil bruge min til stævner og gerne vil kunne smide bandager på hans ben smiley Vi har en gruppe her på HG meld dig ind i den smiley
    Der er både folk der avler, folk der har på hygge plan og folk der gerne vil ud at starte smiley

    PS: så er tinker/ IC ejere rigtig flinke og hjælpsomme smiley vi har os holdt et lille træf:-)


  • #7   13. okt 2012 ham jeg havde var en fantastisk hest og savner ham stadig utrolig meget det bedste sind ever


  • #8   13. okt 2012 skønne heste har selv 2 og har haft 3...
    dem jeg har haft, har haft meget forskellig sind, men ingen af dem har været nervøse, de tager tingene stille og roligt, de kan dog være bestemte.

    mit råd er at tage udog møde nogen, evt. prøve at ride på nogen...
    du er velkommen til at komme og møde mine og prøve en tur... smiley

    ham på billedet er 2år.. smiley og min datter 3,5år...


    profilbillede
  • #9   13. okt 2012 Det er en super fantastisk race!
    Det er en race som kan tændes og slukkes, og de er altid friske på nye oplevelser med deres ejer! smiley Det er en hest der har nemt ved indlæring, da de fleste indeholder stor tålmodighed. Og de prøver virkelig!
    Det kan blive en super allround hest, hvis man vil lægge tiden i dem! Se f.eks min Emma smiley

    Der findes heller ikke noget bedre end at møde andre IC/Tinker ejere smiley De hviler i sig selv, præcis som deres heste!


  • #10   13. okt 2012 Sarah og Nalle - Og her kommer demonstranten af at klippe en Irish Cob! xD
    Selvom de skal bruges til stævner, kan de sagtens have lang man og langt hovskæg :). Det ser ikke så fedt ud med bandager over hovskægget, men hvis det er passet godt, ser det bedre ud når hesten kommer galoperende/travende/eller andet på banen med skægget dansende om benene. Manden flettede jeg altid i en hingstefletning, hvis det var dressur, og det så sgu ikke dårligt ud ;). Kender også en der har en Cob, når hun er til dressurstævner, bliver hun nød til at flette en fletning på hver side af halsen da den er så tyk og lang o:. For satan han er lækker!
    xD


  • #11   13. okt 2012 Jeg har nu også beholdt min Emmas hovskæg, og vi nærmer os altså med hastige skridt LB smiley
    Pt har min også dressurman, men det er kun fordi den valgte at lave sidecut på sig selv i sommers smiley
    Ellers får den også hingstefletning til Stævnerne smiley


  • #12   13. okt 2012 Annette - Sommereksem, anden kløe eller en hest der åd manen?
    Det så typisk når sådan noget sker!-.- Derfor flettede jeg ALTID Dipsy og Tulles man :). Så blev manen nemlig ikke beskadiget :D.


  • #14   13. okt 2012 Team Sassie og Sasu; Den var bare så slidt desværre... Der var ikke en desideret årsag, udover Emma pludselig fik en ide om at den ville være korthåret smiley Jeg flettede det nemlig også og passede rigtig meget på det... Så da vi kom hjem fra ferie manglede hun halvdelen smiley

  • #15   13. okt 2012 Lille Teglgaard - Tusinde tak for tilbuddet! Jeg har et par stykker jeg skal ud og se på, dog er de ikke tilredet.

    Kijofreg: Det er heller ikke planen jeg skal ride OL, bestemt ikke smiley Tak for dit hint med grupperne, jeg melder mig da lige ind smiley

    Jeg leder nærmere efter en hest jeg kan ride bidløs, overvejer derudover også at gå westernvejen.

    Jeg er ikke så høj igen, men vil gerne have en robust hest. Og så er jeg helt væk i alt deres hår!!! Det er jo nærmest eventyrheste.

    Og alle andre, tusinde tak for svar! Det lyder bestemt som en vidunderlig race! Jeg vil lige tjekke alle de stutterier i har nævnt ud, tror dog jeg har fundet drømmehesten blandt dem jeg skal kigge på!





  • #16   14. okt 2012 Annette - Ej noget øv :(!
    Skal den være lang igen så?:)

    Sofie - Cobbere skulle vidst også være gode til Western :). Ved ikke om Dipsy var, for han var en springcob <3.


  • #17   14. okt 2012 sofie - jeg kan kun anbefale western/Irish cob kombinationen. smiley dejlig lærenem hest - og den er altid blikfang når den kommer ud nye steder. Især når hele pelsværket er plejet og passet. Jeg er i gang med at behandle Kavan for skab - det ses ofte hos de typer heste - men hvis man ved hvad man skal gøre for at forebygge - så er det bare en arbejdsgang man lægger ind i hverdagen. der er intet som at have vasket, føntørret og børstet hele hårpragten og så gå en tur i solskinnet eller ride en tur smiley Wauww.. De er nøjsomme, du kommer ikke til at fodre en formue i hesten, - mange af dem har faktisk lidt tendens til at blive en smule for tykke .. Min Kavan æder konstant - intet skal gå til spilde, så det kræver noget mere motion..

  • #18   14. okt 2012 Det er i hvert fald planen Team Sassie og Sasu :-))

  • #19   14. okt 2012 Jeg har også kun hørt gode ting om Irish Cobs/western-kombien smiley

    Jeg er efter alle jeres indlæg blevet mere forelsket i denne race. Mon ikke jeg skulle have mig sådan en? smiley


Kommentér på:
Tinkere/Irish Cobs

Annonce