{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.201 visninger | Oprettet:

Smed til urolig hest i Østjylland {{forumTopicSubject}}

Er der nogen, der kender til en dygtig smed som kører på Djursland (Rønde)? Han skal være god til heste, som er nervøse/utrygge ved smeden.
Jeg havde smed til min hest i går, og han måtte opgive, da han var halvvejs. Så i dag kommer dyrlægen og giver den noget beroligende, så smeden kan gøre sit arbejde færdigt. Han er ellers en meget rolig mand, han har aldrig råbt, skældt ud eller slået hesten, men trods det står hun og hopper og danser. Jeg orker næsten ikke, hvis hun fremover skal bedøves, hver gang hun skal have smed.
Derfor håber jeg meget, at der er nogen der kan anbefale én.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Smed til urolig hest i Østjylland
  • #1   1. nov 2012 Jeg ved ikke om Jacob Grabow kører så langt, men han er super dygtig råber eller slår ikke hestene, men han holder ved benet selvom de begynder at te sig, når den så stopper slipper han benet og lader dem få en kort pause smiley

  • #2   1. nov 2012 Min hoppe var også rigtig vild når hun skulle have nye sko, og blev også bedøvet. Men vi fik så besøg af Tristan Ticker, som laver horsemanship. Han arbejdede med hende i cirka en time. Først havde han sagt til mig, at det var modigt jeg turde ride hende og det ville han i hvertfald ikke gøre. En time efter svingede han sig op og red rundt i grime. Jeg fik nogle øvelser vi kunne lave derhjemme og siden har hun bare været super, at have med at gøre. Så horsemanship er mit råd:-)

  • #3   1. nov 2012 Pascal Nerich fra silkeborg, det vil jeg anbefale dig smiley
    Mobil: 20 43 27 55



  • #5   1. nov 2012 Jeg kender Flemming Degn og han er virkelig god, synes jeg .

    Ved dog ikke og han køre der oppe men du kunne jo altid høre ham også er han heller ikke den dyreste smiley


  • #6   1. nov 2012 Jesper Vinge

    Han har kæmpe tålmodighed er super rar over for hestene og laver tingene ordentlig.
    Min efterhånden 4 års har han fx ordnet hov på siden han var 1 år. smiley

    MEN som du beskriver har du jo allerede en meget rolig smed som er sød ved hesten, så det kræver nok mere træning end skift af smed.
    Aftal med din smed han kommer fx alle 14 dage, når han alligevel er i området, og så tager han sit værktøj med, men ordner ikke hesten, løfter kun hov og fx renser dem, og så smutter han igen.
    Aftal en pris med ham for ulejligheden. smiley


  • #7   1. nov 2012 Jeff Paw Nielsen smiley

  • #8   1. nov 2012 Morten Andersen smiley

  • #10   1. nov 2012 Jakob grabow som Anne nævner han er det bedste smed ! Og så vidt jeg ved kører han ud til Rønde smiley

  • #11   1. nov 2012 Jesper vinge smiley
    har nr til dem, min søsters hest er selv meget nervøs anlagt og de er så gode ved den og min , bruger den tid der skal til smiley

    Morten andersen er ikke smed mere pga hans ryg, jesper vinge har over taget ans firma smiley

    har brugt jesper som smed i 5 år nu smiley


  • #12   1. nov 2012 Tak for alle navnene.
    Det er en god ide Tick Tack, måske kan hesten bedre vænne sig til smeden, hvis han kommer forbi en gang imellem. Hun har ellers INGEN problemer med at løfte benene og stå pænt, hvis vi bare skal rense hove. Jeg kan også sagtens stå og banke på dem, uden at hun så meget som vipper et øre! Men hun er en følsom hest, og hvis hun kan fornemme at jeg har travlt, så har hun svært ved at slappe af. Jeg skal heller ikke tage ud at ride sådan en dag, for så kommer det hele til at gå op i hat og briller.
    Hvis smeden er lidt bagud i sine planer og lader sig stresse over det, vil hun mærke det med det samme (og reagere på det). Derfor tror jeg, at svaret er at finde en smed, som tager sig god tid til hende, også selvom han måske er lidt bagud i sin tidsplan.


  • #13   1. nov 2012 Prøv med Jesper (hvis det ikke er ham du har) han stresser aldrig !

    Men jeg tror nu hun kan fornemme det er smeden...som andre heste har det med dyrlægen.
    Så når hun ser ham og hans værktøj stresser hun op, derfor tror jeg hun har brug for oplevelser med smeden og hans værktøjskasse, hvor det så slet ikke ender med det hun "frygter" og dermed stresser hun med tiden sikkert mindre.


  • #14   1. nov 2012 Det er ikke Jesper jeg har nu, men tror jeg prøver ham næste gang;-) Jeg har lige googlet ham - kan det passe at han er fra Ørsted?
    Og så tror jeg helt sikkert, at det vil hjælpe at Saphira ser ham en gang imellem, hvor han ikke gør noget "farligt" ved hende. Knaldgod idé - tak for det:-)


  • #15   1. nov 2012 Jep, det er Jesper Vinge fra Ørsted og han har overtaget Morten's firma. smiley
    Har haft ham storset alt den tid jeg har haft hest og er yderst tilfreds, også fordi der aldrig er stress omkring hestene og han er god ved dem. smiley

    Altid gerne. smiley


  • #16   2. okt 2013 Jacop Grabow køre til rønde smiley han kommer til Ebeltoft

  • #17   2. okt 2013 Henrik Christensen og Preben Thomsen er begge rigtog gode! Ved bare ikke om de kører så langt. Tror Henrik gør. smiley

  • #18   3. okt 2013 Der er også Sikkerbeslag, du kan finde ham på facebook.
    Hans nr 61 33 37 35.


  • #19   3. okt 2013 Problemet er løst. Jeg har skiftet til Jesper Vinge, og hesten elsker ham. Hun står nærmest og sover mens han skoer hende. Jeg lærte et trick fra travverdenen i sommers, nemlig vat i ørerne! Det dæmper lyden af hammer mod sko. Dét og så i kombination med skift til jesper var alt hvad der skulle til. Det er fantastisk, jeg er meget lettet.

Kommentér på:
Smed til urolig hest i Østjylland

Annonce