{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.486 visninger | Oprettet:

Er jeg blevet snydt? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley jeg solgte min shetlænder torkild til en i esbjerg i september og vi skulle komme med ham så vi aftalte en pris på 1600kr da det også gik til benzin men hun kunne først betale d. 20 så vi lavede en kontrakt at pengene skulle falde d. 20 okt! nu går jeg og venter på der sker noget og hun laver undskyldninger med at hun ikke får su og hendes børn står nr 1 og såren det kan ikke hjælpe noget når det var d. 20 de skulle falde!!
og nu siger hun vi kan hente ham igen skal vi så offer endnu 1000kr for at hente ham i esbjerg!!! og leje trailer? hmm.. er godt sur smiley hvad kan man gøre`:-(


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er jeg blevet snydt?
  • #1   4. nov 2012 Tja, desværre virker det som om du er taget ved næsen smiley Du kan nok ikke gøre meget andet end at afhente igen, og så anse de udgifter som spildte penge.
    Ved sælgers venlighed og aflevering af hest, så bør man nok kræve forudbetaling - jeg vil i hvert fald ikke levere uden penge er faldet først


  • #4   4. nov 2012 Du kan få dine penge hvis der er en kontrakt på det. Bare hiv fat i en advokat smiley

  • #5   4. nov 2012 jeg ville hente ham hjem selvom det koster lidt...og så ALDRIG sælge på afbetaling medmindre hesten bliver hos dig imens..

  • #6   4. nov 2012 Hun fik jo børnepenge den 20 så pengene har hun jo haft. Jeg ville hente hjem igen selvom du taber penge på det. Hvis hun ikke engang kan give dig 1600 kr hvordan vil hun så have råd til en dyrlæge og smed?

  • #7   4. nov 2012 ja lige præcis hun har jo fået børnepenge d. 20 hvilket nok var årsagen til det skulle være den dato.
    Ville aldrig selv sælge en hest på afbetaling uden der er lagt en udbetaling på min. det beløb det koster at hente hesten hjem igen ;o)
    Vil dog sige der findes også mange gode mennesker, som overholder deres aftaler. har solgt flere på afbetaling, hvilket er gået godt, bare sørg for at have en kontrakt der sikre dig ordenligt ;o)


  • #8   4. nov 2012 Det jo det jeg er bange for har haft ham i næsten 6 år og han SKAL! gå med 4 sko har hun råd til det? hva med foder? og tænder? osv? og hun har altså 3 heste?
    tror lige jeg snakker det igennem igen med min far og se om vi kan hente ham det jo os det så skal vi til at opstalde ham og foder og jeg er ikke rig jeg har pengene til at passe 1 hyp og tiden da vi er igang med tilridning men må se hvad vi gør!! smiley tror geren mine forældre vil sørge for ham smiley vi har ihvertifald pengen til at have 2 har så os selv valgt at betale lady smiley men tak allesammen!


  • #9   4. nov 2012 jeg tror også at jeg ville vælge at tage den hjem , hvem ved om den vil blive passet især når den har sko på , sådan noget kan man jo ikke bare overse. Har du tænkt på at få en til at have part i den , hvor den står hos dig. der er mange som gerne kunne tænke sig part, men er bange for hvor meget der er med af udgift. nogle jeg kender har heste og der er en som har part i den ene hest, hun betaler for part + hun skal ordne boks. de betaler så foder og dyrlæge, man kan jo prøve sig frem og så evt have noget mere på part aftalen. Hun / han sørger måske en dag i ugen og tage heste ind eller lukke ud i weekenden.

  • #10   4. nov 2012 ved ikke om der er nogle der vil have part i en shetlænder på 1,05cm og som er hingst og ikke kan ride's på smiley

  • #11   4. nov 2012 Jeg havde også hentet. Især, hvis hun vil betale en pony til 1600 på afbetaling. Hvis ikke man kan finde 1600, så har man ikke råd til, at holde hest.

    Jeg vil da også nødigt af med så mange penge, men hvis jeg skal bruge dem, så kan de findes

    Hvordan vil hub sørge for 4 sko til den, hvis hun starter med at købe på den på afbetaling? Jeg har som sådan ikke noget imod afbetaling, Nantino købte jeg på afbetaling, men kun fordi, jeg vidste Bruno's forsikring ville komme i løbet af 1-2 mdr.


    Det er nemmere for os, udefrastående at sige, hvad du skulle have gjort, men jeg havde aldrig solgt til hende, når hun ikke engang kunne skrabe 1600 kr. sammen.


  • #12   4. nov 2012 OG derfor er jeg IMOD det med at sælge og købe hest på afdrag!!!
    Man ender med at blive snyde og røvrendt


  • #13   4. nov 2012 Det gik lidt stærkt med at komme af med ham da jeg stod og skulle have min ny hest hjem og hun skulle have den plads han havde

    VI HENTER HAM MÅSKE I NÆSTE WEEKEND HVIS VI FINDER ET STED AT OPSTALDE HAM! smiley


  • #14   4. nov 2012 du bliver nødt til at hente hesten hjem, og ofre ekstra 1000 kr på.

    du risikerer i værste fald, at næste gang du kommer, er hesten solgt videre eller flyttet, og du ser hverken den eller de sidste penge.

    hvorfor ville du af med den?


  • #15   4. nov 2012 jeg stod og skulle have min nye hest hjem og der torkild stod opstaldet skulle lady stå så måtte heller sige farvel til ham og havde helelr ikke råd til 2 opstaldninger smiley men min far bord på stor gård vi har 3 bokse så tror vi får lavet vores hegn osv også tager lady hjem og kasterer torkild og får ham hjem også så ville det hele blive letter! smiley vi henter ham ihvertifald

  • #16   4. nov 2012 ok fik svar nu...

    helt ærligt, ville det ik være bedre om du aflivede den?? en som du selv beskreiver det, en ubrugelig hingst, med ekstra udgifter i forhold til alle de andre af samme slags på markedet??

    når du ik kan finde en fornuftig køber der har råd til at betale hesten med det samme og betale de månedlige udgifter, er det så ik bedre at aflive den, end sende den ud til en uvis skæbne hos en sjuft, der ik kan finde 1600 kr, endsige overholde at betale ved aftalt forfaldsdato.

    kan ik forstå at alarmklokkerne ik bimlede løs da du erfarede at hun gerne ville købe hesten, men ik ku lægge 1600 kr??

    du bliver nok nødt til at finde et opstaldningssted og beholde den evigt, i de næste 20 år, hvis du ik vil aflive den.


  • #17   4. nov 2012 Hvis du har brug for en der kan kører forbi og se om han er okay så siger du bare til smiley

  • #18   4. nov 2012 lad ham være selskabs hest hjemme hos dig selv, indtil du ved hvad der videre skal ske med ham. hellere det end han ville blive ødelagt der hvor han er(jeg tror ikke hun vil være ond ved ham). Men uanset hestens str koster det penge at have en hest . Har man sagt A så må man også sige B.Ellers skulle hun jo bare været ærlig overfor dig, og sagt at lige i øjeblikket har hun ikke råd til en ekstra hest. og du havde vist det inden den blev kørt hentil hende.

  • #19   4. nov 2012 Jegtror gså du vil spare dig selvog hesten for meget hvis du ringer efter en dyrlæge til at aflive ham hos hende, du spare tranporte og så dyr er en dyræge altså ikke.

    Tænk påhvad han slipper for af ting igennem måsk 30 år og som du skriver så er han jo kk ligefrem en hest der er en store efterspørgsel på.

    Du kn gå i retten for 500,- så afgøre de sagen uden at du skal møde op i mange tilfælde og jee tilhænger af at flere ville trække hestefolk i retten, for kun på den måde kan vi sætte en stopper for alle de svindlere.

    Du kan læse om det på rettens hjemmeside. det er faktisk ganske let.


  • #20   4. nov 2012 hent den....ganske enkelt....og så kan du fortælle hvilket område ponyer er leveret til og hvor du bor....det kunne jo være at der er en behjælpelig HG'er der måske indenfor nærmeste fremtid skal køre turen med en trailer bagpå smiley
    KH:)Annette


  • #21   4. nov 2012 Marie-louise: Så når hesten ikke lige passer ind i livet - jamen så afliver vi den da bare...
    Tænk dog lidt på hesten...


  • #22   4. nov 2012 MMS:
    du skal vende den om, og se på det sådan her:

    JEG har som ejer af et dyr forpligtet mig til at passe godt på mine dyr, sikre at de lider mindst muligt, sikre deres trivsel, sikre at de får den nødvendige pasning og pleje.
    Den dag jeg ikke selv kan det, af den ene eller anden grund, er det min pligt at finde en køber/overtager, der passer den på samme måde som jeg selv. Kan jeg ikke sikre mig det, vil jeg for dyrets skyld, hellere aflive, end sende det videre til en uvis skæbne.

    Så for dyrets skyld, en død hest lider ikke. Det risikerer jeg, hvis den ender som "lovende springhest på øllebøllemussemarkedet"


  • #23   4. nov 2012 Undskyld, men personligt ville jeg sørme ikke aflevere min hest før jeg fik penge!:)

  • #24   4. nov 2012 Altså nå det handler om så lidt penge ville jeg aldrig afleveret en hest uden og få pengene..! hvis man ikk har råd til og betale 1600,- så er der noget galt.!!!

    Jeg ville hente min pony hjem igen selvom det ville koster mig penge for hun skal da ikk tro hun kan få en gratis pony også leveret.! Og nå hun ikk kan betale dig 1600 så få hesten nok ikk det den skal have. !


  • #25   4. nov 2012 Hent hesten hjem, nu er du en erfaring rigere smiley

  • #26   4. nov 2012 En pony med 4 sko der ikke kan rides og damen kunne ikke lægge 1600kr kontant når i fragter ham... Hvad har dine forældre dog tænkt på. Håber virkelig hesten stadig er ok. For ville da klart frygte den ikke fik smed og nok kun lige foder til at stå.

    Så ja tror klart i blevet snydt.


  • #27   4. nov 2012 Day dreamer der altid undtagelser men så kan man ved køb af hest låne de penge og betale. For ellers kan du jo ikke betale hvis der kommer dyrlæge. Hvis du ikke kan skaffe 1600kr ja jeg undres men bruger så også over 4000 på hest hver måned. Ved godt nogle bruger meget mindre men min er uden sko. Sko er altså også meget dyre.

  • #29   4. nov 2012 DD: Det er et fåtal, der ikke kan låne sølle 1600 kr. Enten i banken eller hos familie, venner osv.

  • #30   4. nov 2012 der er nogle som snyder og hende du omtaler der lyder som en som blev smidt ud hvor min hest står.
    kan du evt skriv hendes navn i pb.


  • #31   4. nov 2012 hent den. hun er uden penge .

  • #32   4. nov 2012 JEG AFLIVER HAM ADLRIIIIIIIIIIG!!!!!! min lille skønne baby skal aldrig aflives uden grund! han fejler intet. vi henter ham og har fundet et sted at stille ham hvis han ikke kommer hjem og står!

  • #33   4. nov 2012 Altså hvis hun er mor så får hun penge pr barn hvert kvartal, nemlig d 20;-)

Kommentér på:
Er jeg blevet snydt?

Annonce