{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.507 visninger | Oprettet:

Jeg er blevet skruk! :( {{forumTopicSubject}}

For Silvan, det er træls...

Jeg har intet gjort, passet mit liv, mine ting og mig selv.

Jeg mødte min kæreste for nogle år siden, men først i september sidste år, blev vi kærester.

Vi flyttede ret hurtigt sammen (Februar i år), og det går ganske godt. Jeg er sikker på han er "The One".
Jeg har altid været bevidst omkring, at børn skulle jeg have på et tidspunkt, men uddannelsen skulle i hus først, der skal også lige være et hus, og en god solid økonomi, så man ikke bringer børn ind i noget rod.

I august, gik jeg i nogle uger med kvalme hele tiden, jeg kunne ikke klare nogle forskellige lugte, for så var min mave ret tæt på, at tømme sig selv. Vi blev lid nervøse, for om jeg var blevet gravid, og da jeg alligevel havde en tid ved lægen, så fik jeg det undersøgt. Jeg er på p-piller og er ret god til, at huske at tage dem. Jeg var ikke gravid.
I tiden optil var jeg en smule nervøs (underdrivelse kan forekomme), jeg havde på det tidspunkt 12 måneder tilbage af min uddannelse, mit i et hestekøb, kæresten havde lige været til EM, og et barn var bare slet ikke planlagt..

Men nu her... Nu er jeg faktisk gået hen og blevet rigtig godt gammeldag's skruk!
Jeg tager mig selv i at stirre efter alle børn. I dag på vej hjem fra arbejde, var der et interview omkring det første barn i radioen, her tog jeg mig selv i at skrue lidt op.
Jeg kigger ubevist på baby udstyr i reklamerne og jeg kunne blive ved...

I følge min plan, som er langt det smarteste, så skal vi først have børn om 2 år. Tidligst.. Jeg er 22 år gammel (23 d. 5 Dec.), min kæreste er 23. Og vi har bare slet ikke plads til et barn. På ingen måde.

Så min livmoders ønske er SÅ ubelejligt.... Hvordan i alverden kan Jeg aflede dens opmærksomhed?

Jeg holder på, at børn bliver der ikke noget af foreløbigt,men mine veninder, må nok holde et ekstra øje på deres børn. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg er blevet skruk! :(
  • #1   6. nov 2012 årh det er hyggeligt:)

    - men ja hvis tiden ikke er nu, så er det nok dumt, men hsuk nu, du er jo gravid i 9 måneder, så er 2 år pludselig ikke så langt ud i fremtiden mere:)

    husk på der er altid noget der taler imod og få børn, det er aldrig det rette tidpunkt, men på et eller andet tidspunkt skal det jo være, og ja undskyld, jeg gør nok ikke situationen bedre:D haha


  • #3   6. nov 2012 Mie, altså! smiley

    Camilla, kender det alt for godt...


  • #4   6. nov 2012 Du må komme og passe mine, så bliver du nok kureret.

    Ej, jeg kender følelsen. Har selv været der.

    Jeg fik min den første som 23 årig. Han var ikke planlagt, men jeg havde allerede haft en abort som 19 årig fordi vi ikke var klar. Jeg kunne ikke gøre det igen, så valgte at få min søn.
    Det eneste af min plan som var kommet i hus var min uddannelse. Var blevet faglært. Men hus og økonomi var ikke verdens bedste.
    Men man vokser med opgaven, og lærer at priotere.

    Jeg har nu 3 skønne unger, en god mand, stadig ikke rig, men vi har det godt, og jeg har også råd til 3 heste (dog kun fordi vi har dem hjemme, skulle de opstaldes måtte jeg nøjes med en).

    Men som du selv siger er det klogest at få uddannelsen færdig, det er svært at komme i gang igen.
    Jeg ville gerne have en videruddannelse, men su er ikke ret godt med 3 børn, ikke på nuværende tidspunkt hvor mange penge går til instutitioner.


  • #5   6. nov 2012 Det var nok ikke megen hjælp, for må indrømme at jeg lod min livmoder bestemme hvornår vi skulle have nr 2 og 3. smiley
    Så ved ikke hvordan man holder op med det ud over at få børn. smiley


  • #6   6. nov 2012 Jeg har også været skruk i LAAAANG tid, men nu er det ved at gå lidt i sig selv.. Tror tid er den bedste kur (eller en baby selvfølgelig ;P) Jeg blev kureret da alt andet faktisk gik ret godt og det gik op for mig at jeg havde det fint for nuværende.. Og så vil min kæreste forlange abort hvis uheldet er ude, selvom det skulle være mod min vilje.. Han har gjort det klart at han hellere vil gå fra mig, end være far nu.. Også selvom vi er sammen på 4. år nu.. Det motiverer også en del til at gå stille med dørene.. smiley

  • #7   6. nov 2012 Årh, hvor er det nogle gode råd, I kommer med. smiley

    Men fornuften sejrer forhåbentligt stadig her... smiley Jeg må låne en baby af en veninde.


  • #8   6. nov 2012 DD: Sådan har Jeg det også. Er uheldet ude, så bliver vi forældre. Om min kæreste vil det eller ej.. Det er en "risiko" vi begge ved er der, når det eneste beskyttelse vi bruger er mine p-piller..

  • #9   6. nov 2012 du kan sagtens låne, så kan du prøve forskellige aldrestrin og se hvad du har i vente når i en gang er klar. smiley

    De er 2½, 5 og 8 år.


  • #10   6. nov 2012 Skal jeg gøre det værre?
    Har den sødeste lillesøster

    Ej ved det ikke


  • #13   6. nov 2012 Åh gud, har det som dig. Jeg er dog kun 19, igang med 3.g og med en økonomi der kun lige holder.

    Men jeg er så vild med børn! Jeg kigger også altid på babyudstyr i reklamer, læser alt muligt om det osv. det er helt forfærdeligt...


  • #14   6. nov 2012 Puha det kender jeg godt smiley
    Er 21 år og sammen med min 24 årige kæreste på snart andet år ..
    Og er til tider noget så skruk , flere vennepar har dejlige unger !;)

    Det hjælper på min skrukhed når jeg kan passe et vennepars 1 årige søn , som er noget så hysterisk og opmærksomhedskrævende - så kan jeg godt vente et par år endnu .

    Men Ihh hvor det kribler i maven på mig når jeg ser småt lyserødt eller blåt tøj - smelter indeni


  • #17   7. nov 2012 Laila: Det er jo netop derfor, det er så træls. For der bliver helt sikkert ikke nogen børn lige nu. Med mindre der sker en ups'er. smiley
    Jeg skal være helt sikker på at, den verden der er omkring mig er baby sikker. Dvs. Økonomi,, parforhold, bolig osv. Skal være helt klar. Kender alt for, der fik barn, for nogle år siden. Nu er de gået fra hinanden, arbejdsløse og det går bare alt for meget ud over børnene...


  • #18   7. nov 2012 jeg har lige haft en periode med skrukhed, så skal jeg bare låne et mindre barn et par dage og så er jeg ovre det og super taknemmelig for at alle min er blefri, og de
    skal kan stå op uden at vække mor og far.

    Kan godt forstå at du gerne vil have tingne på plads først, og nej man kan ikke garanteret noget, og man ser bare desværre ofte folk der får børn tidlig gå fra hinanden. ( der iblandt mig selv)

    men selv os der har fået unger kan blive skrukke engang i mellem, men som sagt et par dage med ødelagt søvn og skiften ble .. så er jeg kureret igen smiley


  • #19   7. nov 2012 Uha, der gik ca to sekunder fra jeg mødte min mand til jeg var sikker på at han var den der skulle være far til mine børn når det engang var. Jeg var også heeelt sikker på, at der først lige skulle gå noget tid før vi skulle i gang, men da så vi pludselig stod og var bange for at jeg var blevet gravid - jeg havde glemt reeet mange p-piller en måned og min mens virkede ikke rigtig som om den havde tænkt sig at komme - og jeg skulle tage en test, så kunne jeg, lidt til min overraskelse, mærke et lille stik af skuffelse over at den var negativ, og så var jeg fanget smiley Men jeg måtte jo pænt vente på, at min mand blev klar.
    Det blev han så i august sidste år - og så tog det lige 8 1/2 måned før vi stod med en positiv test, og venter så vores første barn her i december. Da vi besluttede os for at gå igang passede det ganske fint ind, hvis jeg var blevet gravid med det samme - nu passer det faktisk ikke ret godt i forhold til økonomi og sådan, men man kan jo ikke bestemme hvornår de har tænkt sig at komme, de små pus smiley Men så er det godt svigermor har en børnetøjsbutik smiley

    Og så vil jeg i øvrigt sige, at det ikke er udelt sjovt at være gravid. Det synes jeg i hvert fald ikke her 34+0. Jeg glæder mig til det er overstået - selvom hun har fået forbud mod at ankomme før vi når normal fødselsperiode om 3 uger (;
    Ikke at jeg vil bytte det for noget, jeg er helt ufatteligt lykke over at være gravid, over at mærke hendes små, til tider ret smertefulde, spark og puf, over at se min mand lægge sit hoved på min mave for at høre hendes lille hjerte hamre derud af og over at tænke på hvor fantastisk det bliver når vi bliver en lille familie om lidt.

    Men, men, men... Min blære er træt af presset fra et barn der stikker sit hoved ned på den, jeg er træt fordi jeg må stå op om natten for at tisse, det "blå mærke" jeg har fået der hvor hun ynder at sparke for tiden gør nas når hun sparker, og endnu værre når jeg får de satans plukveer, som ærlig talt er pisseirriterende selvom de ikke gør ondt - endnu, min mavesæk er meget træt af den manglende plads og jeg hader og fordømmer den medhørende halsbrand, jeg kan ikke trække Jamiro på fold fordi han bliver i det vildeste hormonelle hingstehumør når jeg vil trække ham derud, provokerende når han så går som en tudsegammel vallak så snart min mand er i den anden ende, jeg kan ikke løbe mere, det er HÅRDT at gå op ad trappen til vores lejlighed - på første sal - og det er endnu værre at skulle samle noget op man har tabt på gulvet, mit ben er grimt og jeg priser mig pludselig lykkelig for min december graviditet med den onde åreknude der har placeret sig på mit højre ben og så i øvrigt alle bekymringerne, specielt før jeg begyndte at kunne mærke hende, det er da til at blive vanvittig af, jeg jeg har endda haft det VIRKELIG let i min graviditet i forhold til så mange andre, det ovenstående er luksusudgaven.
    Jeg prøver at skræmme dig lidt, bare tænk på hvad du skal leve med i løbet af graviditeten smiley (Jeg kan så afsløre at jeg ikke vil bytte det for noget og jeg gerne gjorde det hele igen for min lille pige, som jeg knuselsker helt ufatteligt, selvom jeg ikke har mødt hende endnu, men det er jo en anden sag ;))

    Jeg ved ikke hvor meget det hjælper, det jeg har skrevet, det har i hvert fald formået at gøre mig selv skruk, på trods af jeg kun har 6 uger til termin og ligesom allerede er gravid xD


  • #20   7. nov 2012 Haha, du beskriver min følelse skide godt! - Og det er hæsligt! smiley

    Jeg har været skruk helt af helvedes til de seneste par måneder, kan gå i gågaden med kæresten og sige "SE DER!!!" Og han kigger forvirret rundt.. Jeg havde bare fået øje på en gravid mave smiley

    Kigger også konstant på babyting, barnevogn, legetøj og GLOR efter børn! Tror ikke det går væk før man faktisk bliver gravid, desværre..

    Min veninde som jeg går i klasse med sagde i forrige uge at hun altså var gravid, og 8 uger henne.. Det gjorde det ikke ligefrem bedre, nu skal jeg gå i klasse med en smuk pige og hendes flotte mave! Damn it! Skrev til min kæreste at min veninde lige havde fortalt hun var gravid, og jeg altså også vil have en babyyyy! - Han sendte et billede af en hundehvalp... -.-

    Men, uddannelse, økonomi osv. skal være på plads, samtidig vil vi gerne have købt hus inden også, så børnene ikke vokser op i en lejlighed smiley


  • #21   7. nov 2012 Linette Christensen: Hvad er der galt med at vokse op i lejlighed?

  • #22   7. nov 2012 Kender det ALT for godt! smiley

    Jeg har dog været sammen med min kæreste i snart 6 år, været forlovet i 3 år.
    Vi har to biler, to hunde og købte hus sammen i 2009..
    Min kæreste er udlært automatik fagteknikker, og jeg er handels skole studerende og læser til hundetræning ved siden af lige nu..

    Vi har altid snakket om emnet 'børn' og er blevet enige om at vi først skulle have en uddannelse begge to, og have arbejdet et par år så vores økonomi var stabil og have sparet godt sammen så man havde tid, råd og overskud til et barn..
    - og det er jo ganske fornuftigt!

    Men jeg kigger også meget lang efter de søde små, tænker hvordan det nu bliver, små-planlægger og kigger også på baby ting smiley

    Så jeg kan SAGTENS følge dig smiley


  • #23   7. nov 2012 Det var ikke ment som at mine børn ikke må vokse op i en stor fin lejlighed, de skal bare ikke vokse op i en lille studielejlighed, som er det eneste der er råd til lige nu smiley

  • #24   7. nov 2012 Det værste er faktisk (næsten, i hvert fald) at vi har en sund økonomi. Vi havde indtil for 2 uger siden 3 heste, nu har vi 2. Vi har lige købt ny bil, bor på en nedlagt ejendom, der er lavet om til 3 fine lejligheder, vores er på 60 kvm. Vores hjem og bil er valgt efter, at vi kan lave familie forøgelser. Lejligheden skal dog udskiftes med egen landejendom, inden eller kort tid efter det første barns ankomst.

    Men vil bare så gerne have min uddannelse i hus først. Jeg kan ski ikke "slås" med halvaber, latterfugle osv. med en gravid mave. Eller muge ud ved dyrene i mit ansvars område (klovdyr,hovdyr)


  • #25   7. nov 2012 Puha kender det alllt for godt..

    Begyndte at arbejde i rosengårdscentret i odense sidst i august, og har været skruk siden..
    Ser børn helt ned fra en uge gammel og op, gravide overalt..
    Puha og arbejder i bog og idé altså masser af gravide bøger, børne bøger osv..
    Jeg så igår en lille dreng på mors arm, max 1 uge gammel kunne ikke modstå og udbrød nåååårh en lille en smiley moren smilede bar smiley

    Men er fuldstændig væk i børn og bliver kun værre for hver dag jeg ser børn og gravide smiley
    Meeen har lige 2år som elev foran mig, og kæresten mangler os, samt bor endnu hjemme, så passer på ingen måde ind..


  • #27   7. nov 2012 Non
    Du gør det bestemt ikk bedre med et billed af sådan en sød lille bebs gør kun trangen værre smiley


  • #29   7. nov 2012 Non forstår dig udemærket gør jeg os den dag jeg for en smiley men nøj man for lyst når man ser sådan en lille bebs smiley

    Ja det self. rigtigt, men har heldigvis en kanon familie bag mig som glædeligt tager mine brødres børn og til den tid mine så jeg kan se lidt til hestene smiley så håber det lykkes det hele den dag;) det med ingen søvn er jeg vant til smiley langt til arbejde, kun mulighed for bus og heste oven i er lige med minimal søvn smiley


  • #31   7. nov 2012 Jeg heldigvis også i en heste familie, så tror folk forventer, at de skal passe barn hver dag, så jeg kan fortsætte ridningen. Haha.

  • #33   7. nov 2012 Non
    Nej det kan det bestemt ikk smiley og selvom jeg har passet mine niecer uendeligt mange gange siden de blev født ved jeg godt det kun bliver hårde smiley
    Os derfor jeg er glad for min familie som gerne hjælper så jeg kan tænke på mine heste til den tid smiley

    Og forresten mange gange tillykke med ham han ser skøn ud smiley trist han er født for tidligt men det sker jo desværre nogen gange, håber han bliver lettere med tiden smiley


  • #34   7. nov 2012 Må jeg henvise til hjemmesiden http://theshapeofamother.com/ ?
    En amerikansk hjemmeside, der hylder det fantastiske arbejde nogle kvindekroppe kan udføre.

    Men jeg må nok indrømme, at nogle af billederne er af "skader", som jeg ville have meget svært ved at tolerere.
    I dagens samfund, hvor fokus på den kvindelige krop er så .... Hvad kan man sige?.... Uvirkelig, måske? Så kan disse billeder alene bruges som en "Skruk-killer".

    På den anden side, så taler folk jo om, at man skal have børn, mens man er ung og så har kroppen også bedre muligheder for at komme sig igen;-)

    TS: Gør hvad I finder rigtigst, og jeg skriver I fordi man er to om dette, i hvert fald med bidragelsen af gener. Snak med kæresten om det, så han ved, hvor du står og vice versa.

    Jeg har aldrig været skruk, kan i få momenter drømme om det perfekte barn, der er rolig, lydløs og frem for alt glad, men i de drømme er konflikter eller bekymringer jo aldrig til stede, vel;-)
    Derfor har jeg fået cuttet forbindelsen mellem mine æggeledere og lever et liv, hvor jeg ikke har et livslangt ansvar for andre end mig selv.
    Ønsker dig alt mulig held og lykke:-) og lyt til dig selv og din partner.


  • #35   7. nov 2012 Anne: Han ved hvad jeg føler. Haha... I foråret havde jeg en periode, hvor jeg uden jeg selv lagde mærke til det, var i gang med at "bygge rede". Men det lagde han godt mærke til. Haha.

    At jeg er ubeskrivelig meget skruk, betyder ikke, at vi skal have børn nu, for det skal vi ikke. Ikke planlagt i hvert fald.

    Vi har alt for meget kørende lige nu. Det ville ikke være fair, for hverken barnet eller os.

    Men det er ski svært, at fortælle den indre del af mig... smiley


  • #36   7. nov 2012 Pernille: sorry, havde vist læst dit indlæg lige hurtigt nok;-) men at låne en kolik baby en weekend eller tale med deres forældre kan også ligge en dæmper på det indre ur;-)

  • #37   7. nov 2012 Min kærestes bror og hans kæreste, nu eks kæreste fik et barn i sommers. Det har lagt en dæmper, at de gik fra hinanden i August.

    Og at deres søn, så blev født 3 måneder for tidligt, lagde også en dæmper på det hele.


  • #39   7. nov 2012 Jeg er nu også af den overbevisning at graviditeten er nød til at være hård, ellers er der ingen af os der har lyst til at gennemgå det smertehelvede det er at føde dem.

    Hvis graviditeten var en dans på roser så ved jeg at efter tre fødsler uden smertestillende, ville beholde baby derinde, for ikke at gennemgå alle smerterne forbundet med fødslen.

    Men jeg var så tung og træt i kroppen til sidst i mine graviditeter at jeg bare skulle have den unge ud for en hver pris. Og bagefter glemmer man det hele, når det lille skønne væsen ligger på maven af en. smiley


  • Sandra C
    Sandra C Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Svar: 1
    #40   15. nov 2012 Kender det sååååååååååååå godt!!
    Jeg er desværre ikke lige så langt med uddannelse mv. og har haft en slem sygdom for 2 år siden. min medicin kan selvfølgelig skade fostret mm.... Så vores fremtidsplaner må være noget i retning af: min uddannelse, større lejlighed ( helst rækkehus), god økonomi... Suk... Det virker som en evighed til... Det var så slemt i på et tidspunkt, jeg nær havde revet bukserne af min kæreste i en Babysam forretning oppe ved klapvognene.... Jeg blev s** helt bange for mig selv xD
    Prøv at se om der er noget nyt der kan interessere dig.. en bog? sport? kurser? og fortæl dig selv det IKKE skal være nu. Ellers bare tage en babyløs dag af gangen smiley


  • #41   15. nov 2012 Jamen jeg kan godt forstå dig.. smiley Børn er en hel fantastisk oplevelse, selvom det til tider også kan være hårdt. Men kunne ikke forstille mig en hverdag, uden min lille datter. Føler hun altid har været her. Barnet giver SÅ mange glæder, utroligt at opleve.. smiley :)

    Men ja vi havde også aftalt inden projekt baby, at jeg skulle være færdig med min uddannelse og have fast arbejde, så vi havde en god økonomi til at have et barn. det synes vi hvertfald var det rareste. Planen var at jeg skulle have læst videre efter min uddannelse ( er udlært social og sundhedshjælper, og ville have taget assistenten ) Men jeg fik desværre ikke plads, så derfor var plan B, så at få børn. Så må uddannelsen vente, hvis jeg stadig har lyst til det engang.. smiley Min kæreste har været klar til at få børn i mange år, det er så mig der har sagt stop hehe..


Kommentér på:
Jeg er blevet skruk! :(

Annonce