{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.181 visninger | Oprettet:

Så sur!!! {{forumTopicSubject}}

det her er et vredes indlæg, jeg skal bare af med min vrede!


Ja, min hest Becca er så tilsalg, så kommer den her pige og prøver hende. De passer utrolig godt sammen og hun har prøvet hende 2 gange da hun så siger ja til at købe hende, jeg bliver selvfølgelig rigtig glad for Becca får et godt hjem, det bar så onsdag aften. Så begynder vi at aftale hvornår de henter hende først vil de hente hende torsdag, men det kunne så desværre ikke lade sig gøre, fordi den trailer de skulle låne, låner de af nogle af deres købere til hendes gamle hest, de købere kommer fra Tyskland. De kom så i weekenden i stedet, så de ville hente Becca lørdag eller søndag, det er helt fint med mig, så længe hun får et godt hjem! Så Torsdag aften skriver pigen til mig at hun ikke vil have Becca alligevel, jeg bliver selvfølgelig rigtig ked af det, jeg skriver frem og tilbage med hende grundet nogle misforståelser også spørger hun om hun må prøve hende fredag, det aftaler vi så. I går aftes skrev hun om de kunne hente Becca lørdag også ville de underskrive kontrakten enten i dag eller i morgen, super med mig. Så vågner jeg her i morges og tjekker min mobil også er hun sørme hoppet af igen og begynder på sådan "Tusind mange tak, fordi du fandt tiden til os!" Og jeg føler bare jeg har spildt min tid, indrettet min uge efter dem, sagt nej til venner og prøver at finde gode kontrakter på nettet og divs. Jeg er både sur, vred, ked af og pisse irriteret!


Beklager skulle bare ud med det!
Undskyld for stave fejl og det der.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så sur!!!
  • #1   16. nov 2012 synes man høre mange af den slags historier, desværre....

    men der findes heldigvis gode, ærlige og hæderlige købere derude... og håber for dig at en af slagsen kommer forbi dig


  • #2   16. nov 2012 Det super træls men lyder da heller ikk til hesten skal sådan et sted hen så er nok meget heldigt alligevel. Du skal nok finde et godt hjem til hende smiley

    Men jah trist de skal spilde folks tid på den måde


  • #3   16. nov 2012 Hvor irriterende, men egentlig skal du nok være glad for det var inden hun hentede hesten, sådan en type kan finde på mange sjove ting, og man risikere så at hesten kommer retur igen, håber du finder et godt hjem

  • #4   16. nov 2012 Jeg kan desværre ikke samme med min hest, det er også mest grunden til jeg sælger hest. Så ærligt kommer jeg ikke til at savne hende, men det betyder jo på ingen måde hun ikke skal have et godt hjem smiley mange tak for jeres forståelse, godt nok er jeg stadig vred men det er rart at vide der er andre der finder det irriterende eller trist smiley

  • Emma J
    Emma J Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Svar: 3
    #5   16. nov 2012 Du skriver hesten har haft 10 hjem på 4 år - og nu sælger du den selv mindre end et halvt år efter du har købt den?

    I min optik burde nogen snart tage lidt ansvar og få det stakkels dyr aflivet. Den er jo allerede blevet den kastebold, alle snakker så meget om.

    Jeg synes klart det er bedre at køber springer fra end at de ombestemmer sig og sælger hesten videre i løbet af få måneder - hvis det du skriver i hendes profiltekst er sandt, så tror da pokker, at hesten er lidt forvirret efterhånden. Det er sgu ikke værdigt - den har jo ikke bedt om at blive travhest.


  • #7   16. nov 2012 Jeg forstår ikke hvorfor folk siger ja til et køb og så springer fra. så kan man da sige at man vil tænke over det. men ligefrem aftale et tidspunkt for afhentning osv og så springe fra, det kan man sgu ikke være bekendt!

  • #8   16. nov 2012 Har stået i det samme 2GANGE med min Freja.
    Det endte så med min forældre solgte hende uden jeg viste noget. Men hun har det heldigvis rigtig rigtig godt! smiley


  • #10   16. nov 2012 Kender det godt, det virker så useriøst, og man begynder at tvivle på om de overhovedet fortjener hesten fordi det er ja/nej-snak hele tiden...

  • #11   16. nov 2012 Emma J: Hun fortjerner et godt hjem såvel som alle andre heste, jeg vil da ikke bare aflive hende. Men, nu er det jo sådan jeg slet ikke kan sammen med hende, så vil jeg da give hende chancen for at hun får det rigtige hjem, med folk der kan give hende den kærlighed jeg ikke kunne.


    Laila K: Ja, det er virkelig træls folk ikke forstår. Det er rart der er nogen der forstår. smiley


    Man bliver bare så irriteret!


  • #12   16. nov 2012 Det kan godt være, men hun er sprunget fra og til 2 gange nu, så må man ligesom sige man skal have mere tid til at tænke.

  • Emma J
    Emma J Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Svar: 3
    #13   16. nov 2012 Selvfølgelig skulle pigen have bedt om betænkningstid i stedet for at begynde at aftale transport, når hun ikke er sikker.

    Men Emilie - hvis du er den 10. på fire år, som hesten ikke "kan sammen med" - så er det måske en umulig opgave at finde et godt og blivende hjem.


  • #14   16. nov 2012 Jeg ved jo ikke hvorfor andre har solgt hende videre, dem jeg købte hende af solgte hende fordi hun var for stor til deres stald. Og omkring det du skrev tidligere, har jeg haft hende i 8 måneder og ikke under et halvt år. Jeg har ikke sagt der er noget i vejen med hun er trav hest eller lignende. Men jeg vil blive glad hvis du bare lod være med at skrive.

  • #15   16. nov 2012 At jeg overhovedet ikke kan sammen med Becca, vores personligheder er stik modsat af hinanden, desværre.

  • #17   16. nov 2012 tough luck - sådan er det at sælge hest i disse tider har selv oplevet præcis det samme, flere gange!

  • #18   16. nov 2012 Daydreamer: Du ved jo intet om jeg har forsøgt eller ej?


    Veg: Vores personligheder passer ikke sammen, hun modarbejder mig lige meget hvad jeg gør, virkelig lige meget hvad!


  • #19   16. nov 2012 .................

  • #20   16. nov 2012 ???

  • #22   16. nov 2012 Det eneste i har gjort er at gøre mig i mere dårligt humør! I så fald er det her ikke et trænings forum, så jeg vil ikke have jeres gode råd. Får jeg får undervisning, og jeg gør abselout mit bedste hver gang!


    Marie: Nej, hun modarbejder mig ikke der, det var første gang hun havde chambon på og hvis hun havde ondt hun hun nok reageret anderledes.


    Daydreamer: Igen, du ved intet om mig eller min hest andet end det du læser på min profil. Du ved ikke hvad jeg har været i gennem eller hvad kjeg har prøvet.


    Det sidste jeg har brug for er at blive hakket på.


  • #23   16. nov 2012 Tini/den der skulle have købt Becca: Ja der er en grund jeg ikke køber hende og det fordi hun har en sked på benet som godt kan blive vær og så noget er bare træls!

  • #24   16. nov 2012 For det første, så er det som om Becca bævre med underlæben og det har hun altid gjort, det er sådan en traver ting. Du kan ikke se hendes ansigt da billedet er meget sløret, hendes hals er bare bøjet fordi hun er på vej ned at gå til bidet.

  • #25   16. nov 2012 Var det Til Tini??

  • #26   16. nov 2012 Eller en anden??

  • #27   16. nov 2012 Oki smiley

  • #28   16. nov 2012 Emilie er du ikke sød og Svare mig og Tini smiley

  • #29   16. nov 2012 På hvad?

  • #30   16. nov 2012 Tini/den der skulle have købt Becca: Ja der er en grund jeg ikke køber hende og det fordi hun har en sked på benet som godt kan blive vær og så noget er bare træls!

  • #31   16. nov 2012 Den så kaldte "skade" er ingen skade, det er en væskeansamling uden nogen form for betydningen, den skal bar tømmes også er det, det.

  • #32   16. nov 2012 Ikke for noget, men altså.. TS er en pige på 14 år, hvis hun ikke passer med hesten, hvor længe skal hun så lige "kæmpe" med den? Hvis hest og rytter hele tiden misforstår hinanden, så er det da vel bedre, at finde en der forstår hesten, inden det går galt og der evt sker en ulykke? smiley

    Tilbage til emnet - hvor er det træls, at det skal være sådan smiley


  • #34   16. nov 2012 Jeg forstår simpelthen ikke jeres holdning og attitude til det her. "Afliv hesten," "Du rider hesten forkert" osv. Hun står og er oprigtigt ked af det, og så trækker i hende lige LIDT længere ved at komme med sådan nogle kommentare.
    Come on, mennesker. Hun er 14, altså. Hvis man ikke passer sammen med en hest, passer man altså ikke sammen med hesten. Så hun skal da have lov til at sælge den og prøve lykken med en anden hest.
    Chill down, i burde være lidt mere forstående og prøve at hjælpe, i stedet for at dreje den 180 grader rundt og sige at det er hendes skyld det hele.


  • #35   16. nov 2012 DD - Måske, men måske har hun ikke brug for en krævende hest. Måske har hun brug for en hest der er lidt mere omgåelig? (-:

  • #36   16. nov 2012 Og hvis pigen har givet hesten 8 måneder og det stadig ikke fungerer, så synes jeg altså også at man har givet det en chance (-:

  • #37   16. nov 2012 Trine Lynge: Mange tak for din forståelse, for det gør det slet ikke lettere folk begynder at hakke på mig.

  • #38   16. nov 2012 Hvordan Hacker de dig??

  • #39   16. nov 2012 DD - det er så rigtigt nok. Hvis TS så oprigtig gerne ville hjælpe den her hest, men misforstår den konstant - så er det jo også synd for hesten. Er sikker på TS vil sin hest det bedste, siden hun erkender at hun misforstår den..

  • #40   16. nov 2012 Ja det er trist, men det er altså ikke det hun udtrykker er et problem.
    I vender ALTING om. Totalt. Dét er mere trist i virkeligheden. Jeg forstår det bare ikke. Men det må i ligge og rode med, håber bare karma bider jer i røven en dag.


  • #41   16. nov 2012 Team Fjordhesten: De siger det er min skyld jeg ikke kan med hesten, og at jeg rider dårligt osv.

  • #42   16. nov 2012 Så det er jo bedre at den kommer til et andet sted, hvor hesten kan få en ejer som forstår den, og at hun får en lettere hest, ikke? (-:

  • #43   16. nov 2012 Nårh okay :(, jeg syntes at du rider flot/godt smiley

  • #44   16. nov 2012 hvis alle har svaret hvorfor så køre den vidre ud i og begynde og hacke ned på hende??

  • #45   16. nov 2012 DD: Der er en der har skrevet jeg rider forkert og jeg gør ondt på hesten.


    DayDreamer: Det ER ikke min fejl. Gider du godt bare stoppe med at skrive, du hjælper på ingen måde du gør mig sådan set bare mere ked af det.


  • #46   16. nov 2012 Alle, der skriver noget ondt til/om hende, kan i ikke godt lade vær, i gør hende bare mere ked af det smiley tak

  • #47   16. nov 2012 DD: nej hun siger det ikke direkte men hun hentyder til det.

  • #48   16. nov 2012 .......

  • #49   16. nov 2012
    "Afliv hesten"
    WHAAT afliv en rask hest? Hvordan kan i dog få jer selv til at skrive sådan noget?
    hold da op HG.
    Det kan jo være TS vil sælge hesten til et blivende hjem?


  • #51   16. nov 2012 Det er noget der hedder kemi mellem hest og rytter, og hvis den ikke er der, er den der bare ikke, og det er der ikke noget at gøre ved..
    Synes det er fint du prøver at finde et ordenligt hjem til hende, for det lyder ikke til du er sådan desperat for at komme af med den, men faktisk prøver dit bedste for at finde et godt hjem til hende smiley
    Og ja det er pisse træls når folk melder fra og til med hensyn til køb af hest, det har jeg også prøvet et par gange, og selvom du siger at du ikke bliver ked af at komme af med hende, kan man alligevel ikke lade vær når dagen kommer, for nogle kræfter, og noget tid må du ja ha lagt i hende..
    Håber du finder et godt hjem til hende smiley


  • #52   16. nov 2012 JA men, det var tini der skrev det!! smiley så nej det har jeg ikke smiley

  • #54   16. nov 2012 Kan egenlig godt forstå du kan bliver ked af det TS.

  • #55   16. nov 2012 Hun er her ikke mere, og jeg vil lige bede dig snakke pænt til min VENINDE!! tak!!!

  • #57   16. nov 2012 Mange tak til jer der forstår, jeg skriver med Tini lige nu og får redet tingene ud. smiley


    Ikke for noget, men hvorfor kalder i mig TS og hvor kommer forkortelsen fra? smiley


  • #58   16. nov 2012 Oki smiley

  • #59   16. nov 2012 Nårh, okay så er jeg med. smiley

  • #60   16. nov 2012 Kan godt forstå du er irriteret over hun springer fra nu hvor du regnet med at din hest var solgt, men prøv at tænk på en anden måde ;). Nu har du fundet købskontrakt osv til den næste køber og den næste køber skal nok komme.

    At i ikke passer sammen er en ærlig sag og desværre finder nogen først ud af det når de får hesten hjem. Synes det er fint at du kaster håndklædet i ringen efter 8 mrd. og prøver at finde hende et godt hjem.

    men inden salg skal du lige få tømt det væske af hendes ben smiley

    Pøj pøj med salg af din hest ...


  • #61   16. nov 2012 smiley er du sur/irreteret på mig?? smiley

  • #62   16. nov 2012 Jasmin og Alfa: Jo, mange tak. smiley


    Team Fjordhest: Hvem spørger du? smiley


  • #63   16. nov 2012 Dig smiley

  • #64   16. nov 2012 Team Fjordhest: Nej, det er jeg ikke. smiley

  • #65   16. nov 2012 Oki smiley

  • #66   16. nov 2012 Vi kan sagtens sidde og have ondt af, at TS får nogle ubehagelige tilbagemeldinger her i tråden, men den der er den største taber her er nu engang hesten!

    Den hest har i den grad brug for én der vil have den på godt og ondt - én der har rum nok til og ville give den den tid den har brug for, for og falde på plads og få genskabt en psykisk balance.



  • #67   16. nov 2012 nu har jeg været inde og se på din profil og læse om hesten, du skriver at din bedstefar er lige så god som en berider og har taget kursus osv? hvordan kan han så lade dig ride med indspænding? det hjælper da intet på en hest som i forvejen er spændt godt op,
    der kan sagtens være heste som man ikke kan ride, jeg har personligt mødt 2 igennem mine par og 30 år med heste, men jeg har nu kæmpet blod sved og tåre for at få det til at gå. men mon ikke at du er blevet bange for hesten? for så går det ikke.
    jeg kan se at din veninde er glad for at springe på hende måske kan hun hjælpe dig lidt på vej evt ind til den bliver solgt?
    personligt ville jeg ikke sælge en hest videre som har været så meget igennem i så ung en alder med mindre at det helt rigtige hjem findes og det findes desværre ved de færeste tenager.
    held og lykke til den lille hest


  • #69   16. nov 2012 Hbis Tini havde købt hende, ville hun aldrig gå af med hende igenn, det ved jeg smiley

  • #71   16. nov 2012 OG??? ja men!!

  • #73   16. nov 2012 Ja, stakkels hest...

    Jeg tror ikke ligefrem at den bliver lettere at have med at gøre jo flere hjem den får.. smiley


  • #75   16. nov 2012 så stop da . det er jo ik træning men en træls køber der springer fra og vis deres personlighed ik passer sammen så passer man vel ik sammen det er som med en kærste, det er ik alle der passer sammen selv om man prøver i 8 mdr og ham skifter man også ud vis det ik er noget der prøver man ik så længe . ved godt det her er dyr men visse vasse . men syntes det er rart at du prøver at finde et godt hjem til den man ku jo barer ha solgt skidte til en heste handler også er den pot ude af verden. håber du finder et godt hjem til den

  • #76   17. nov 2012 Nu har jeg læst et par gange med "at købe hest er en stor ting, man kan pludselig blive i tvivl."

    Det er klart man kan det, men så siger man gudjødme ikke at man vil have hesten. Så tager man ud og prøver den 10 gange og får den evt. på prøve i en måned og så kan man sige om man vil have hesten eller ej.

    Jeg husker selv at jeg kiggede på heste og vi tog kontakt til nogen og spurgte omkring hesten og om prøve måske var en mulighed, men at vi endnu ikke ville snakke køb før vi var sikre på om hesten var os. Vi havde fået sat en del på plads med én herinde, men pludselig dukker der altså en hest op og 2 dage senere er den købt af os. Vi kontaktede den anden sælger og skrev situationen og beklagede.

    Hun svarede venligt tilbage og hun kunne godt forstå det og ønskede os tillykke. Hun havde fra start fået af vide at køb ikke var på tale før vi havde haft hende på prøve for at se om hun var en hest for os, så der var ingen sure miner, for hun forventede ikke noget.

    Så den undskyldning er bare dum med at man kan blive i tvivl.

    Jeg synes også man skal sælge sin hest hvis man bare ikke passer sammen. En anden ting er så at man sælger den så kort tid efter fordi man ikke passer sammen, hvor jeg mener at man altså måske burde have brugt 2 mdr. på den så inkl. prøvetid og mange ganges prøvning, hvis man køber hest for at være sikker.


  • #77   18. nov 2012 Laila K.
    Jeg tror nu mere det er det med at flytte hjem hele tiden som stresser heste, og ikke det med at skifte menneske som passer hesten. Hvis hesten havde stået samme sted hele tiden i de fire år den har skiftet ejer, havde det ikke været et lige så stort problem. Det er at skulle tilpasse sig et nyt sted, nye heste, nye vaner hele tiden. Det tager længere tid at vænne sig til end "bare" en ny rytter/passer - som i øvrigt også tager lang tid.


  • #79   19. nov 2012 Du er sgu ikke rar at debattere med! Nej, men skulle TS så kyle hesten i hovedet på hvem som helst fordi det er iiih og ååhhh så synd for hesten at blive hos TS indtil det rette hjem dukker op??? Så kunne hesten fortsætte som kastebold!

    Jeg synes da godt nok selv at du generaliserer! Vi tænker allesammen på hesten, så drop det med at vi leger kloge-Åge, for AL tilvænning TAGER TID!

    NEJ, TS skal ikke beholde en hest hun dybest set ikke bryder sig om at arbejde med, men hesten fortjener da heller ikke at blive kastebold.

    Og kan vi måske nu vænne tilbage til en ordentlig tone her i debatten?


Kommentér på:
Så sur!!!

Annonce