{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
662 visninger | Oprettet:

Hun trækker for meget i spring {{forumTopicSubject}}

Hej, min hest trækker meget i spring og mod springet sætter hun i hurtig Gallop og jeg kan ikke stoppe, hun springer tilgængæld helt fantastisk når hun gør dette men det er meget ubehageligt ikke at have styr på hende. Når jeg så er kommet over springet og videre til næste spring bliver jeg nødt til at sætte ned i trav ellers kommer jeg nok ikke helt levende tilbage;-) håber i har råd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun trækker for meget i spring
  • #1   4. jan 2013 Bare sæt dig stille ned klem med lårende og knæerne også brug tøjlen lidt, smiley Men insistere på at hun skal stoppe

  • #2   4. jan 2013 Halve parader, men ellers så lad hende gå? smiley

  • #3   4. jan 2013 Halve parader, halve parader, halve parader. Og måske et stærkere bid, så du kan ride lidt blidere. Det virkede for min røde hidsigprop. Vi fik en meget bedre tur, da hun lærte at vente på mig....og man slipper for at kæmpe så meget, hvis man rider med et lidt stærkere bid. Det er rart at kunne ride med bløde hænder....

  • #4   4. jan 2013 Tusind tak

  • #5   4. jan 2013 Velbekomme - og så husk, at en hest, der elsker at springe og som selv trækker på springene, er fantastisk at ride på. Er selv taknemmelig for at have en ærlig hest, der trækker på springene og som jeg kan stole på kommer over....Det er langt fra alle heste, der er sådan smiley

  • #6   4. jan 2013 Ellers så trav hen til springet og STOP hende efter springet. Hun SKAL SKAL SKAL lære at reagere på dine hjælpere.

  • #7   4. jan 2013 Inden du tager et stærkere bid, så tænk på om det ikke ville være bedre at træne din hest til ikke at løbe sådan. At tage et hårdere bid i brug, kommer bare til at påføre din hest mere smerte, og det løser ikke Jeres problem.

    Hvis du lærer din hest at man kan ride i et afslappet tempo, og at du får installeret et stop signal der virker, er jeg sikker på at du vil få et meget bedre ridt, hvilket er meget behageligere for både hesten og dig.


  • #8   4. jan 2013 Anita, jeg var selv imod stærkere bid, men blev opfordret til det af min træner - og jeg må indrømme, at jeg blev meget positivt overrasket. Det handler jo netop om, at man ikke skal sidde og hive som en sindssyg, fordi man har en hest, der tænder op og prøver at løbe fra dig. Man skal jo være opmærksom på, at man rider med et andet bid og derfor anvende sine hænder derefter. Det giver mindre kamp og mere harmoni. Ved godt, at bid-diskussionen kan bringe forskellige synspunkter i kog - men der er altså forskel på heste - og på deres temperamenter....

  • #9   4. jan 2013 Har selv redet en hest der eksploderede mod springet. Der skal simpelthen bare en masse arbejde og træning til.. En masse galop arbejde i dressuren og øve på små spring, indtil der er styr på tempoet smiley

Kommentér på:
Hun trækker for meget i spring

Annonce