{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
710 visninger | Oprettet:

Øm tået. {{forumTopicSubject}}

Well. Stjarni fik ordnet fusser her i Tirsdags. Han har nu i noget tid gået uden sko, men er blevet øm efter der nu er kommet frost, selvom jeg egentlig prøvede at planlægge det, så han ikke blev alt for øm tået. Men i dag, var han rigtig svær at få med rundt på ridebanen, så jeg valgte at droppe vores genoptræning, hvilket jeg nok også gør i morgen, hvis det ikke bliver bedre. Nu er spørgsmålet så .. hvad kan jeg lave med ham? smiley Er godt igang med tricks, men han vil ikke sideways nu hvor han er øm, prøvede jeg nemlig i dag.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øm tået.
  • #1   13. jan 2013 Lige da jeg havde fået min hest, blev hun også øm tået på bagbenene! Så vi valgte at tage sko på hendes bagben også, da hun kun gik med forsko. & siden har det indet været! Hun kom op fra hvor det var blød jord til Amager hvor der er masser asfaldt & sten smiley

  • #2   13. jan 2013 Få sko på din Hest evt. med såler, snak med din Beslagsmed om problemet han kan afhjælpe problemet, det er jo ikke alle heste der kan gå uden sko (på ridebanen og i ridehuset hvor bunden er blød kan de) Det kan også være din beslagsmed der har taget alt for meget af hoven så kan der gå op til 7-14 dage inden den ikke er øm mere... men send foto af hovene så kan min beslagsmed tage en kikker på dem og give en klar melding til dig smiley han kommer hos os privat og er her næsten hverdag

  • #3   13. jan 2013 Min venindes hest har stået med en seneskade og gik derfor både med sko og såler den går idag uden nogle af delene og er på anden uge uden sko hun har fået afvide af smeden at hun skal gå på asfalt med ham i 10-15 min de første par uger så han vender sig til at gå på fødderne igen min går også uden sko og syntes heller ikke det fedt når alt er så hårdt så hun ser også meget halt ud uden og være det

  • #4   13. jan 2013 Man skal have tålmodighed.
    Ingen grund til bare at smide sko på igen med det samme.
    Selvfølgelig er den ømtået nu lg lige efter smed osv. Så giv den et par dage uden flr meget hård bund.
    Eller hvis du kan så giv den boots på. Jeg gjorde det på et tidspunkr et jeg klippede bunden af en gummispand (de almindelige sorte) ud så den havde størrelse som hoven og tapede dem under hoven med gaffa od så en tennis sok udover. Det er bare den første uges tid efter der har været smed.. og jo længere tid uden sko jo mindre æmtået vil du nok mærke at den bliver..


  • #5   13. jan 2013 Det skal min smed der har sagt han skal gå uden sko smiley Han gik førhen med sko på forhovene, men han fungere bedre uden sko. I starten da han fik taget dem af, var han øm de mange gange det blev gjort, men det var faktisk væk nu. Desværre er frosten har jo, så det er derfor han er så øm smiley

  • #6   13. jan 2013 Min har også fået skoene af, han er også en smule ømtået, mest på sten, men start stille og roligt op med den, det gjorde jeg, og det hjælper.

  • #7   13. jan 2013 Min går uden sko og er utrolig ømtået når det er frost vejer

  • #8   13. jan 2013 Jeg ville lægge (altså bede smeden om det) 7 nails på.

    Det hjælper på begge mine. Det er super, når man ikke ønsker at lægge fast beslag (jernsko ) på!

    www.7nails.com mener jeg, siden hedder.

    Eller boots, de er også super


Kommentér på:
Øm tået.

Annonce