{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
870 visninger | Oprettet:

"kræsen" araber {{forumTopicSubject}}

Hej alle med araber.

Vi har en dejlig araberdreng på seks år.
Han er den sødeste og mest "idiotsikre" hest, man kan tænke sig.
Vores problem er at han ofte går fra sit foder. Så har vi prøvet at skifte, og så går der en periode hvor det går godt (typisk 2-3 mdr.), og så går han fra sit foder igen.
Han har ikke tynd mave eller andet. Han spiser altid sit hø/wrap.
Han får pt. ikke andet end havre 3 gange dagligt, da det er det eneste han vil spise, og så giver vi han Mash en gang dagligt med lidt af hans foder i. (Equisana cool performance).
Er der nogen der har oplevet lignende, og evt. har fundet en løsning der virker.
Har har ikke for meget huld, så bare at vente til han får lyst til at spise sit foder igen, er ikke rigtig en holbar løsning.
Kh Anette


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "kræsen" araber
  • #1   14. jan 2013 Hvad siger han til at få blandet sit foder i mash'en? smiley

  • #4   14. jan 2013 Hm,han får ik dækket sit behov for mineraler og ect kun med wrap og havre.hvad har du prøvet af foder?

  • #7   14. jan 2013 Har du undersøgt at en ikke fejler noget der kan være til grund for den ikke vil spise andet end hø og wrap? Mere for at være på den sikre side smiley

  • #8   17. jan 2013 At være "hård" ville jeg også selv have anbefalet tidligere, men som skrevet i mit indslag, så er han i forvejen svær at få til at tage på. Tilgengæld taber han sig hurtigt. Han spiser ikke selv om han får musli. Jeg har prøvet med Hippolyts natur musli, Hestamix,Struktur E, spillers Conditioner, Linamix, en anden type muslifoder jeg ikke husker navnet på og nu Equisana Cool perfomance. Han har fået ordnet tænder og jeg har prøvet med mavesårs pulver, for at se om det skulle hjælpe, men det nægter han at spise. Han har været svær at bygge muskler på, så derfor er det vigtigt for os at han ikke taber dem igen.

  • #9   17. jan 2013 Mit problem er at han gerne vil spise nyt foder, men at han går fra det efter 2-3 mdr. Og så vil han ikke røre det igen. Det er også derfor vi har prøvet så meget forskelligt, hvilket jo heller ikke er godt. Eksempelvis havde jeg købt sommervitaminer fra Hippolyt som han fik foruden græs og havre. Da vi havde brugt halvdelen af en 10 kg spand, nægtede han at spise flere.

  • #11   17. jan 2013 Tak for svar Heidi. Det vil jeg prøve at læse lidt om.

  • #12   17. jan 2013 Vil foreslå Brogaardens 4Horse Easy mix eller Miljøfoders Horselux Plus smiley

  • #13   18. jan 2013 Anette: Prøv at sende en mail til Christina fra Hippolyt og forklar dit problem, er sikker på hun er behjælpelig med forslag til din kræsenpot... Min følle er f.eks helt ekset med deres nye Alpen Grün Mash!! Og han er nu ellers også rimelig kræsen i krybben smiley

Kommentér på:
"kræsen" araber

Annonce