{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.851 visninger | Oprettet:

Hest muligvis Skab??? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens smiley

Er klar over folks første reaktion på denne tråd vil være at hesten skal have dyrlæge.
Og jeg giver jer helt ret.
DESVÆRRE er det bare ikke min pony, og ejer mener altså ikke hun skal tjekkes af en dyrlæge.
Jeg taler med min veninde som har part på hende om vi skal se om vi selv kan få råd til at få dyrlæge på desværre er hun på SU og jeg er på kontanthjælp og har selv en hest at passe smiley

Nu til sagen:

Ponyen her Musse som hun hedder har nu en måneds tid gået med store skallet palamager på kroppen især på begge sider hvor det er meget slemt også i hovedet.
Hun har skællet i lang tid også forinden dette.
Jeg kan se det i hendes hoved er inficeret og har selvfølgelig smurt hende med noget creme.
Har tjekket hende for lus og kan konstatere det ikke er det hvilket også ville være pudsigt for årstiden!

Udover det lugter hun desværre meget råddent.
Hun har ikke mange tænder tilbage i munden da hendes tidligere ejer fodrede hende med franskbrød kun .
Så dem tabte hun.
Ved ikke om måske det kan være det er en tand der er ved at rådne væk ?

Er utrolig urolig.
Har forsøgt at læse op på skab men der står det typisk er benen det angriber hvilket slet ikek hænger sammen med dette.

Har på stående fod ikke et ordentligt billed så i må tage til takke med dette.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest muligvis Skab???
  • #1   18. jan 2013 Det ligner det min fjorhest havde det er ræveskal og kommer typisk om vinteren,det går desværre sjældent væk af sig selv og kan gøre at hesten får nogen åbne sår af at klø sig,

  • #2   18. jan 2013 Og så smitter det fra hest til hest,min fjorhest smittede nemlig hurtig min shetlænder som blev hårdt ramt med store sår under maven som genere dem ,du skal have en dyrlæge ud som kan give den en indsprøjtning og noget pulver til at smøre på områderne håber det giver mening

  • #3   18. jan 2013 Ræveskab mener jeg;)

  • #4   18. jan 2013 Hvordan får de det? smiley
    Det giver god mening smiley


  • #5   18. jan 2013 fransbrød skulle ikke rådne dens tænder.. men lyst brød klumper i tarmene og kan kun bruges i forbindelse med tynd mave.. dog skal hesten ikke gå uden tænder i munden og mener bestemt at vi er ude i en misforstået hest der fører til det man på dansk kalder vand røgt.. at den går med næsten bare pletter skal undersøges af en dyrlæge ligesom det med tænderne.. tænker hvorfor går staldejeren ikke ind og siger noget her? om ikke andet er skab en mide og hesten skal faktisk afskæres fra de andre heste fordi skab kan smitte.. godt at hun ikke har hest hvor min stod for hvis hun ikke ville gøre noget og staldejeren ikke ville stille noget op havde jeg anmeld pigen for vanrøgt i forbindelse med hesten ve og vel.. og for den sags skyld for at min egen hest ikke skulle smittes.. problemet her er også den taber sine tænder hvad hesten bruger for at kunne tygge mad med og fin hakke det så det er nærmere og den får mere ud af det den spiser.. så vil ingen gøre noget skal i ikke til at betale det er bare om at anmelde det.. det kunne jo også være værre endnu så som fx at hesten lid af smerter pga kræft, nedsat nyrer osv

  • #6   18. jan 2013 Ejer af stald er nuværende ejer af hende.
    Tidligere ejer døde for år tilbage af kræft.
    OGså overtog han så hende nu får hun havre og kraftfoder og hø og halm smiley

    Men hun var under vanrøgt fra den ejer der så døde af kræft desværre smiley
    Og hun har ikke et godt forhold til mennesker eller andre dyr i det hele taget den dag idag.
    Og er svær at komme til hvis man ikke er i nærheden af hendes hoved hvor hun kan se en.
    Meget utryg! også derfor meget svært for mig at undersøge hende ordentligt smiley


  • #7   18. jan 2013 Det lyder trist!! HELD OG LYKKE

  • #8   18. jan 2013 ræveskab, vil jeg sige ligesom :Nej til mundkurv, ja til ansvar

  • #9   18. jan 2013 Der er mange årsager det kan være dårlig stald hygiejne skimmelsvamp. Eller noget smitte fra en ræv

  • #10   19. jan 2013 Udover af det smitter en del, osse hesten selv, ska det behandles med det samme.
    Jeg ville være træt af, at ha hest gående på samme fold, når ejer ik gider at behandle.
    Det koster i alverden, men som anden hesteejer ville jeg være irriteret over, at sku behandle det, fordi 1. hesteejer ik gider.

    Jeg har selv måtte behandle 3 gange, og det har virket.
    En bar plet, der blir mere og mere bar.
    Det sad i hovedet, skab ka komme alle steder.


  • #11   19. jan 2013 Ville flytte min hest efter påbegyndt kur.. Og ved påbegyndelse af kur ville jeg have den på ene fold hvis ikke der var andre der havde fået samme idé som jeg selv.. Men held og lykke med at overbevise staldejeren om behandling af hesten

  • #12   19. jan 2013 Tak skal i have alle sammen er også nervøs for at hun skulle smitte min Araber som hun går med.
    MEN hun bryder sig ikke om andre heste og kommer derfor så ikke i nærheden af ham heldigvis.
    Dermed ikke sagt det nok ikke kan smitte gennem ex afføring? ved jeg intet om må jeg erkende smiley Dette er første gang jeg ser det.


  • #13   19. jan 2013 Ville undre mig hvis det smittede igennem afføring da midden befinder sig bedst lige inden under huden og til tider lige kraver ud

  • #14   22. jan 2013 Nu har min veninde (hendes part) spurgt sin dyrlæge veninde til råds som tror det er ringorm.
    Så vi har slået vores hoveder sammen og fundet frem til en shampoo som efter 2 behandlinger skulle få det til at forsvinde den er bestilt hjem så nu venter vi bare smiley

    og krydser vores fingre for det er det!

    Tak for jeres hjælp.

    (læste iøvrigt også lige op på skab)
    Ræve skab kan ikke smitte over til heste da det er en anden slags mide/larve. smiley
    Og de lever på huden ikke inde under smiley


  • #15   22. jan 2013 Stakkels pony at have en så uforstående ejer, der bare lader den gå smiley

    Håber jeres shampoo hjælper og opdater gerne herinde!! Godt den pony kender jer!!


Kommentér på:
Hest muligvis Skab???

Annonce