{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
293 visninger | Oprettet:

forældrer og heste {{forumTopicSubject}}

Hvordan har din mor og far det med din hest?

Min mor er rædselsslagen - hun tør kun lige røre Amigo på mulen når han står i sin boks med hovedet ude, hun er meget bange for heste og kan ikke lide at være i nærheden af dem.

Min far er derimod helt vild med Amigo. Da vi var ude og kigge på ham var min far mindst lige så vild med Amigo som jeg var, og han var lige ved at tage ham med hjem - havde vi på det tidspunkt haft en bil der ku trække ham, så havde han gjordt det!! og det ska siges at det var mig der sku købe hest, for mine egne penge - men det var min far der faldt lige så meget for ham smiley

Så når min far kommer ud i stalden snupper han Amigo som var det hans. Skal vi til stævner er det min far der vil læsse ham, min far der vil gå rundt med ham, min far der vil fodre ham... Og nu har han - for ca. 14 dage siden - ogs været ude at ride på ham! for første gang i hans liv sad han på en hest smiley self. bare i skridt i longe - men det var stort!

Så, på søndag skal min far til Tyskland i 3 uger, så jeg var lige ved ham i dag om han ik ville ride på Amigo i morgen så, inde i ridehallen,.. og det ville han gerne !!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forældrer og heste
  • #1   17. nov 2006 Mine forældre vil helst undgå at være i nærheden af heste smiley Men min mor kan da godt hjælpe til med at muge ug fodre osv. og min far kan sætte på fold og alt andet end at ride smiley Min pap far er redselsslagen og min pap mor hader heste. God kombination ikke ?
    Syndes det er iriterrene når ens forældre ikke vil gå bare lidt op i det for jeg kan heller ikke rigtig komme til stævner..

    - De gider ikke køre mig.. [øv øv ]


  • #3   17. nov 2006 Min mor er ikke rædesleslagen , men når hun hjælper med at give hø går hun altså ikk ind til dem . Min far kan godt lide dem og vil også gerne gå med Taco til stævner og sådan :'D

  • #4   17. nov 2006 Hmm min mor har intet imod heste, men da jeg ikke har hesten hjemme og er ved at være så gammel har hun ikke noget med den at gøre. Hesten er også min kærestes så hun gider ikke rigtig bruge sin tid på den, eller hvad man kan sige.
    Hmm min far har ikke noget imod heste, i gamle dage da jeg havde min første hest hjalp han mig meget. Det gjorde min mor også dengang. Men nu har min far set min hest en gang tror jeg, bor ikke sammen med ham og hans nye kæreste er vist liudt for fin i det, selvom hun prøver at virke interesseret...


  • #5   17. nov 2006 min far hader heste, men er dog villig til at tage med derud nogle få gange om året xD
    min mor elsker heste, og kan godt lide at omgås dem (:
    når vi er på ferie, jorder vi sammen, det synes jeg er ret godt gået af hende xb hun har højst redet 5 gange :b


  • #6   17. nov 2006 Min mor var mega bange for heste, da jeg startede med at ride for mange år siden. Men nu tør hun godt at trække med Sankt-Hans - det har så også kun taget ca. 20 år at nå dertil...

  • #8   17. nov 2006 Min far HADER heste. Min mor elsker dem xD

  • #9   17. nov 2006 Min mor har vokset op med heste og hun rider Ulf på ture og Mille både i dressur og på ture, men hun tør ikke springe mere da hun har faldt af og skadet sig og blevet bange...
    Min far har gået på rideskole (fik ridekurs til jul af min mor hehe) og han har redet Mille et par gange, men ikke Ulf. Min far synes vores familie går for meget op i heste, at det koster for meget og tager for meget tid, men han er tit med i stalden og vil gerne at Ulf skal li' ham så han giver ham gulerødder hele tiden tihi...
    Tiril R


  • #10   17. nov 2006 mine forældre ser aldrig min hest.. de vil begge gerne lære at ride, men er vidst lidt skræmte for det..

    min mor vil ikke ride min hest fordi hun synes heaven er for tynd til at hun kan holde balancen... hun vil ride på en FED hest..


  • #11   17. nov 2006 men min far er vidst lidt pylret med den hest.. den skal jo ha det godt..

  • #12   17. nov 2006 Min mor har selv redet i over 20 år og min papfar har intet imod dem.

    Min far er ikke bange for dem og hjælper mig gerne hvis der et eller andet. Min papmor er allergisk over for heste, men har selv redet som barn.

    Så det er helt fint!


  • #13   18. nov 2006 Min mor er allergisk, hun hun synes Scarlet er meget sød. Hvis hun kommer og ser mig ride er det ude.

    Min far kommer tit og henter mig og muger ud for mig, han kan rigtig godt lide Scarlet. Min far håbede lige så meget på at få Scarlet som jeg selv gjorde.
    (Skulle jo have min ridelærer til at godkende den til mig)


  • #14   18. nov 2006 Mine forældre har selv heste smiley
    - min mor har redet da hun var barn , så hun rider stadig, dog kun i skoven, men jo, hun har redet på moniquie smiley
    - min far har jo Hercules, men de er fler' om ham, og min far har knæskade, så han kan ikke være så meget med til at træne ham og sådan, så han er 'kasere' for hvad hercules vinder, dyrelægeregninger osv.


  • #16   18. nov 2006 Hæh ..

    min mor vil ride på Candy hvis hun fik lov ;b


  • #17   18. nov 2006 Min far teldager meget og hjælper, selvom han har meget meget stor respekt for heste.. (lidt bange for dem nok)

    Han har selv redet 3 gange som barn og blev smidt af alle 3 gange... smiley

    Min mor hjælper da også i ny og næ.... Men mest min far.. kan også bedst enes med ham,,


  • #18   18. nov 2006 også er min mor lige begyndt at ride selv.. HOLD DA KÆFT DET SER GRINEREN UD XD

  • #19   18. nov 2006 Min far rider selv på Casel, da han er for vild til mig, eller på Freja, hvis hun er alt for fræk. Såh, han elsker heste. Har redet siden han var 25 år, og uddannet dressurdommer.. Han trækker gerne mine heste på og fra fold, og når jeg er til stævne. Han går op i stævner, ligesom mig =D
    Min mor var meget bange for heste, men hun har da på 5 år lært at trække med Rival, holde ham og strigle ham. Men også kun ham; han er også kun 131 cm smiley
    Hun har siddet på Freja 1 gang, mens hun skreg helt vildt. Freja havde overhovedet ikke flyttet sig ;D


  • #20   18. nov 2006 Min far har det fint med heste, men de siger ham ikke så meget.
    han har passset mine en gang imellem og jeg tror han synes det er ret hyggeligt, han vil bare ikke indrømme det smiley

    Min mor har været utroligt bange for heste til trods for hun som ung arbejdede med dem i et cirkus.
    Men på et tidspunkt begyndte hun at hjælpe mig lidt med at strigle min gamle pony og det tog efterhånden til, så idag er det mere eller mindre hendes.
    Hun passer og nusser og træner hende og de hygger sig sammen.
    Hun er heller ikke så bange for paw mere så det er stort.


  • #21   18. nov 2006 Min far har selv redet da jeg var 6 år. Han gjorde det i et års tid men stoppede så fordi han ikk havde tid!
    Men han vil stadig med gerne ud til hestene og fotografere eller hente mig smiley

    Men min mor.. Hun blev total bage for dem da jeg var ca. 4 år fordi vi var på ferie og så legede vi 2 små shetlændere som min søster og jeg skulle ride på.. Min far trak mig og min mor trak min søster.. Men min søsters hest gik hen for at spise noget græs og da min mor hev i den trådte den hende over tærerne! Hahahahah smiley


  • #22   18. nov 2006 Haha, mine forældre har det præcist som dine AA
    Min mor har Set le-cis 2 gang ei den tid jeg har haft ham, og min far er helt vild med ham.
    HAn passer ham også hvis min veninde ikke kan ride ham f.eks. når jeg skal på lejr skole og sådan (= hehe


  • #23   18. nov 2006 Både min mor og far rider , min mor ejer jo Tiny og Min far kalder jonas for hans hest =o) så jeg synes selv at det er heldigt med min mor og far, fordi jeg har en mega stor opbakning ..

  • #24   18. nov 2006 Min mor elsker heste, og Cassie (: hun har også selv haft hest før, så hun turde godt og ride og omgås dem og alt det der smiley Min far har det okay med dem (: han er ikke bange for dem. Da hun sidst havde tandlæge var det også ham der stod og holdte Cassie's hovede smiley

  • #25   18. nov 2006 min far har selv haft hest som barn så han er overhovedet ikke bange for dem. han ejer faktis halvdelen af wanna-bell fordi han gerne vil avle et føl af hende når jeg er på efterskole. han har ikke været oppe at ride på hende ENDNU men kommer nok.
    han gider dog ikke se på til klub stævnerne i tobøl der køre han hjem. men hvis vi er i byen er han der altid og fortæller mig hvordan banen er og sårn. så jeg ved hvor meget jeg skal være efter hende med at slappe alt for meget af og sårn.


Kommentér på:
forældrer og heste

Annonce