{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hingstebid?!
  • #3   22. feb 2013 Det er tyndt, det har en "bue" ned mod tungen og er i det hele taget lavet til at have en kraftig (mildest talt) indvirkning på hesten, så man kan styre en evt vild hingst.

    -det er u meget få tilfælde jeg har oplevet hvor der rent faktisk har været behov for det, og i de få tilfælde, har der været tale om hingste der var opdraget (eller måske netop ikke opdraget) af små tøser der ikke har magtet opgaven.

    .i reglen kan man sagtens "nøjes med" mildere alternativer


  • #4   22. feb 2013 kender nogen der brugte det til at trække en meget stærk hest ind/ud fra fold med.. Den var simpelthen ligeglad med at der var en person i den anden ende af trækketorvet, den gik bare.. Den var ikke vild, men bare utrolig stærk.. smiley

  • #5   22. feb 2013 Og så spørger jeg bare lidt uforstående og uvidende ; om det virkelig skal være nødvendigt med sådanne tiltag.. Synes det skal være en glæde og være blandt dyr ... For mig er der bare en barriere hvis jeg havde en hest hvor det var nødvendigt .

  • #6   22. feb 2013 hvis hesten aldrig har lært at blive trukket m må den jo lære d.
    Og så kan det være nødvendigt m et hingstebid som start, for at undgå farlige situationer.
    Sikkerhed først.


  • #7   23. feb 2013 Jeg brugte det til min ponyhingst, når han skulle bedække. Ellers kunne jeg simpelthen ikke styre ham....

  • #8   23. feb 2013 Pernille -nu ved jeg self ikke hvordan det foregår andre steder, men de steder jeg har set det i brug, har der været tale om ved særlige legligheder hvor hesten var særligt svær at håndtere. Det kunne f.eks. være til et stævne eller når hingsten skal bedække (har i øvrig set det osse bruges når galopheste trækkes i paddock'en inden løb), eller som nævnt en hest der ikke har modtaget fornuftig opdragelse og derfor er for farlig at håndtere uden.

    I sidstnævnte tilfælde er det jo ikke en permanent løsning, men en løsning indtil hesten er trænet og opdraget tilstrækkeligt til at kunne håndteres på anden vis.

    Jeg har endnu til gode at se folk der smider den på "bare fordi" og så undlader at lære hesten bedre opførsel. Men de findes da sikkert


  • #9   23. feb 2013 jeg har set en der har hakket sin hingst munden hvor det sage en kluk lyd hver gang og den blødte bare rigtig meget hoppen den skulle bedæke var fyld blod og den spiste ik i fler uger smiley

  • #10   23. feb 2013 emperia:

    alle redskaber skal jo bruges korrekt.
    når jeg engang imellem selv bruger hingstebid, så har jeg da også grime på m træktov, så jeg bruger det som første prioritet, og kun bruger hingstebidet som nødbremse. smiley


  • #11   23. feb 2013 jojo det er rigtig men der er også nogle der misbruger det men sådan er det med alt


  • #12   23. feb 2013 Kender en som brugte det når hingsten skulle bedække, ikke fordi han var vild men så han forbandt det bid med bedækning og på den måde var en nemmere hingst i hverdagen.
    - Det var en pony hingst


  • #13   23. feb 2013 Det ser bare ikke skide behageligt ud.

Kommentér på:
Hingstebid?!

Annonce