{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.118 visninger | Oprettet:

Hest sparker (stadig) i søvne {{forumTopicSubject}}

Jeg har en 6 årig knapstrupper hoppe, som står og sparker om natten i søvne.

Når man så kommer op i stalden og vil se hvad hun laver, kan man gå helt ind i boksen til hende og prikke til hende inden hun vågner og stopper. Har kigget til hende gennem hendes vindue, og hun står og sover som en sten mens hun sparker med det ene forben.

Vi har prøvet alt.
- ignorere det.
- skælde ud.
- give mad.
-hun går til jævnligt tjek ved kiropraktor og massør og det er heller ikke der problemet ligger.
- vi har også snakket med dyrlægen som heller ikke kan forklare det.

Hvis vi ignoere hende smadrer hun sine ben med tiden, hvis vi skælder ud, ved hun ikke hvorfor og maden hjælper ikke, for hun får rigeligt og er ikke sulten. Hun bliver redet hver dag, går på fold hele dagen, får det rigtige foder, wrap og hø.

Har du oplevet dette eller hørt om det??

Ved ikke hvad jeg skal stille op og er meget desperat da hun jo ødelægger sine ben.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest sparker (stadig) i søvne
  • #1   10. mar 2013 lyder satme sært da smiley

  • #2   10. mar 2013 Jeg har haft en hest, der ødelagde sine ben (forben) pga. sparken i bokslågen. smiley

    Hvis jeg stod overfor samme problem i dag, ved jeg godt hvad jeg ville gøre.



  • #3   10. mar 2013 Lyder underligt. Hvis der intet er galt med hende, tænker jeg om ikke hun ville have det bedre i løsdrift? smiley

  • #4   10. mar 2013 Hold da op! det er ikke lige noget man hører om hver dag smiley

    Jeg hørte engang noget med nogle tics, altså ufrivillige bevægelser, der vidst nok skulle komme af en form for "psykiske problemer".

    Hvis ikke du/I har noget imod alternative behandlingsformer, kunne i prøve at kontakte én, der kan tale med hende (clairvoyant), har hørt at Winnie et-eller-andet skulle være super god smiley


  • #5   10. mar 2013 Hvor stor er hendes boks?

    Jeg fik at vide af min hoppes tidligere ejer at hun sparkede i boksen. Hun har fået en dejlig stor boks nu, og gør det slet ikke. Har fortalt dette til tidligere ejer, og hun sagde at det kunne være hendes tidligere boks var for lille.

    Og hvor gammel er hoppen? Og hvor længe har hun stået i boks?
    Min hoppe kom nemlig fra et liv som løsdriftshest hos avler, til et liv som bokshest hos tidligere ejer - og det blev hun vist også pænt stresset over.


  • #6   10. mar 2013 vi mennesker snakker i søvne, går i søvne, sparker og slås i søvne. ved jeg fx kan skælde en del ud i søvne, og slå og sparke i søvne, men det er jo ikk noget jeg kan huske når jeg vågner.

    tænker det er et eller andet i din hests hjerne der får hende til at stå sådan med benet når hun sover, så i skal måske søge i alternative metoder for at finde ud af hvad der sker, og ellers tænker jeg at I måske ikk kan gøre så meget andet end at polster inder siden af boksen ekstra godt med noget gummi, eller ja som en anden bruger forslår så måske løsdrift


  • #7   10. mar 2013 Det lyder da underligt det da ikke lige noget man hører om tit som sagt.
    Som Linnea & Unique skriver så er en clairvoyant da en mulighed hvis man tror på sådan noget. smiley Der ville du nok kunne få nogle svar du kunne prøve.


  • #8   10. mar 2013 Det er nemlig rigtig underligt. Ved ikke om man kan kalde det at sparke men i hvert fald skrabe med forbenene in i væggen.

    Hun står konsekvent og sover i det ene hjørne af boksen. Det er det eneste sted hun larmer og det eneste sted hun sover. Det er også lidt underligt i sig selv.

    Hun ville nok have det bedre i løsdrift, men vi har ikke mulighed for det her hjemme + at hun er knapstrupper=intet pels nærmest. Hun går med to tykke dækner om vinteren og tror det er meget godt at hun er inde i "varmen" om natten.
    Hun har stor boks. Vi har både pony og heste bokse og hun har selvfølgelig en af de store.

    Hun er 7 år nu og har altid stået i boks om natten og været ude hele dagen.
    Nogle dage står hun også og skraber på folden bare fordi hun keder sig, så hun har lidt tendens til at lave ting med forbenene. Hun er en meget "klog" hest og der skal gerne ske noget hele tiden, så ved ikke om det er ren kedsomhed.

    Vi har faktisk overvejet alternativ behandling, for det er lidt underligt at det kun er hende af mine heste som har problemer med at sove for den eneste hest som har stået der før hende var min anden unghest blev aflivet. Så hvis man tror på sådan noget kan det jo være at der er dårlig stemning i boksen eller sådan et eller andet. Er lidt skeptisk overfor det må jeg indrømme smiley

    Men tak for alle jeres svar.


  • #9   10. mar 2013 Det måske det værd at prøve alternativ behandling. smiley
    Det med at hun keder sig hvad så med at give hende noget heste legetøj eller hvad det hedder?


  • #10   10. mar 2013 Det her er sikkert et meget upopulært forslag, men du kunne prøve en kickstop sparkeplade, som giver stød når hesten sparker. På den måde vågner hun, når hun sparker på den. Jeg tænker at der ikke skal ret lang tid til før hun så holder op.

  • #11   10. mar 2013 Har prøvet med legetøj. Hun synes det er sjovt i en halv time og så skal der ske noget nyt. Rider hende hver dag og laver ofte arbejde fra jorden som kræver at hun bruger sin hjerne og prøver at stimulere hende på den måde.

    Hmm jaa har snakket med mine forældre om det, men synes bare ikke det er fair overfor hesten. Hvis hun gør det uden at vide det og bliver vækket med at få stød, forbinder hun nok ikke stødet med sparket men bare med et chok. (:


  • #12   10. mar 2013 Vidste godt nok ikke at man kunne få sådan en kickstop plade. Men det vel samme effekt som stødhegn er til heste som løber ud af folden. De lærere det jo også.
    Det lyder lidt voldsomt.


  • #13   10. mar 2013 Det da bare typisk at de kun syntes det er sjovt i ca 30 min! ;b


  • #14   10. mar 2013 Jeg synes også kickstop bør være sidste udvej. Jeg har ingen erfaringer med den selv, men jeg tænkte at når alt andet er prøvet, så er det en bedre løsning end ødelagte ben.

  • #15   10. mar 2013 Et lille trick så det ikke larmer og hun ikke ødelægger sine ben er at tage 2 bræder på ca 20cm i tykkelsen og sætte op på væggen også en gummi plade uden på, så når hun sparker rammer hun gummi. ( og der er 20cm ind til væggen så der sker ikke noget med benet og det larmer ikke) smiley vi havde en ude på min gamle rideklub, der gjorde det samme og det virkede 100% og gør ikke ondt på hesten eller nogleform for straf smiley

  • #16   10. mar 2013 Kickstop lære for pokker jo ikke hesten at stoppe! Den gør det jo ikke med vilje! Det ville være det samme som hvis du snakkede i søvne og så fik stød. Du kan ikke huske hvorfor du fik stød og med tiden bliver du sikkert bange for at falde i søvn!

  • #17   10. mar 2013 Kontakt Winnie Stubkjær via www.winn-healing.dk eller winnhealing@yahoo.dk

    Hun vil højst sandsynligt kunne finde ud af hvad der sker og hvordan du kan hjælpe din hoppe uden smerte påførsel...


  • #18   10. mar 2013 Pak boksen ind i gummi der hvor hun sparker

  • #19   11. mar 2013 Sikken dog et problem!!! vil du ikke være sød at lave et opføgelne oplæg om hvad du finder ud af og hvordan det går og forhåbenligt ender.

Kommentér på:
Hest sparker (stadig) i søvne

Annonce