{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.717 visninger | Oprettet:

Fra altid syg hest til rask hest....:-) {{forumTopicSubject}}

Jeg købte min vallak for to et halvt år siden, og jeg tror ikke jeg har redet på ham sammenlagt et halvt år. Han startede med at hans knæ på højre bagben gik ud af led, alt for ofte, med mange smerter. Efter mange dyrlægebesøg, kiropraktor, massører osv fandt jeg et pulver i tyskland som hjalp. 43 Euro pr mdr, fint for mig. Så begyndte han at have betændelsestilstande overalt, det kulminerede her midt i dec. med tre hovbyld lige efter hinanden, med en uges boksro for hver, ikke godt for et efterhånden trænet bagben, og så blev hans ædlere dele betændt (igen), dyrlægens gps stod til min adresse mindst een gang om ugen i 1,5 mdr. Der måtte/skulle findes en løsning. Helsebutikken i Tønder gør lidt i Homøopati, og jeg spurgte hende. Hun sendte mig straks videre til www.vetcur.dk. Jeg ringede og fik fat i ejeren Rebekka, hun var som sendt fra himlen, fantastisk kvinde at snakke med, utrolig at man kan finde en "sælger" som ikke vil sælge, men kun have dit dyr rask, dem skal man lede længe efter. Google syre/base balance sagde hun, giv din hest 1 spsk natron opløst i 3-4 liter varmt vand (må det jo ikke være når de får det) hver dag + 2 x 15 ml divet i 20 dage, gå derefter ned på det halve af divet. for bagbenet fik jeg noget der hedder revet, Jeg tør næsten ikke sige det, men har været uden dyrlæge i 3 uger nu, min store vallak som var rigtig svær at fodre på, får 5x foder om dagen for at holde hul, er begyndt at blive vommet og hans pels er super flot....og det bedste af det hele er at jeg er begyndt at ride på ham igen, uden at knæet går af led :-). min DV som havde noget kløe i pelsen, foreslog hun at smøre ind i det billigste olivenolie som findes.....det gik væk efter 10 dage. Vores halvgamle pony som har fået konstateret kronisk ledegigt i det ene forben, får også natron og revet, og hun løber rundt i longen som den araber der er langt ude i hendes stamtavle :-).....hvorfor er der ikke nogen der skriver om natron?????
Vetcur var simpelthen løsningen for mine syge heste........og så for 6,95 for natron og 248 for det jeg måtte købe ved hende.
Afslutningsmæssig vil jeg lige sige at Rebekkas holdning er at dyrene skal kunne klare sig selv, er de kommet ud af kurs skal de måske hjælpes lidt tilbage, men de ting jeg har købt er kure, dvs noget vi skal igennem og så stoppe med igen.......ganske fantastisk


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fra altid syg hest til rask hest....:-)
Kommentér på:
Fra altid syg hest til rask hest....:-)

Annonce