{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.500 visninger | Oprettet:

Regndækken hele vinteren? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Jeg har gået og tænkt lidt? Kan man i princippet nøjes med at give hesten et regndækken på om vinteren? En hest sætter vel bare mere pels hvis den fryser?
Eller skal man bare nøjes med at give regndækkenet på når det er vådt i vejret? Og så lade hesten sætte pels naturligt? smiley

Grunden til at jeg spørg er fordi jeg egentlig bare vil undgå at hesten bliver våd på kroppen, og ikke fordi jeg egentlig vil undgå vinterpelsen som sådan. Og for lige at berolige jer (hvis min idé er helt gal på den) så har min hest altså haft et ordenligt/rigtigt vinterdækken på i år smiley

Min hest er bare ikke en som rigtig har krop til at have dækken på smiley køber det ene dyre dækken efter det andet som burde have ekstra godt med skulderfrihed osv, men han mister stadig pelsen - han får ikke sår(!), og jeg er ved at købe mig fattig i dækner. Har tjekket flere gange om jeg køber de rigtige størrelser, og har virkelig gjort alt hvad jeg kunne. Så tænkte jeg bare på næste år - og deraf kommer mit spørgsmål smiley

Så håber i kan være med til at svare på mit spørgsmål smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regndækken hele vinteren?
  • #1   30. mar 2013 Du kan ikk lade hesten gå med et regn dækken om vinteren, da hesten normalt holder varmen selv ved at hårene rejser sig. dette kan den ikke med et regn dækken så vil den komme til at fryse uanset hvor meget pels den så har. så enten vinterdækken eller ingen ting smiley

  • #2   30. mar 2013 Hvorfor ikke bare lade helt være med at bruge dækken næste sæson :)? Og du behøver da ikke regndækken, hesten kan godt tåle vand :). Så kan du evt bare give regndækken på hvis du ved du skal ud og ride og vil undgå en våd hest smiley

  • #3   30. mar 2013 Camilla

    Det var også det jeg prøvede at sige smiley altså give regndækken på de dage hvor man ved man skal ud og ride, og ellers normalt gå uden.
    Ved godt at hesten godt kan tåle vand, men vil bare gerne undgå en "gennem"blødt hest når man skal ud og ride?


  • #4   30. mar 2013 Jeanette D
    Okay smiley giver jo god mening, gør vi jo også når vi fryser smiley


  • #5   30. mar 2013 Min ungbasse går med regn dækken når det virkelig regner og blæser ellers går han bare uden dækken smiley

  • #6   30. mar 2013 Jeg var så heldig med min hest, at hun ikke satte vinterpels. smiley

    Den var ligeså kort som sommerpelsen.

    Så der var ingen grund til dækkener/ klipning. Hun fik et regndækken på i december/januar, når det blev rigtig koldt, ellers intet.

    Nu har jeg så en, som sætter lang pels, så hun skal klippes og have tykke dækkener på. Suk. smiley

    Så du gør det rigtigt, hvis du kan overleve vinterpelsen.


  • #7   30. mar 2013 Sikke dog noget sludder! Selvfølgelig kan en pony eller hest gå med et regndækken hele vinteren... hvis det eneste formål er at holde den tør og beskytter mod alt for stor afkøling pga vind. Har selv en pensioneret pony, der ikke længere bliver klippet og derfor har en dejlig tyk vinterpels - han klarer sig fint med et regndækken hele vinteren - han her bare brug for noget der kan holde ham tør og "vindtæt". Vinterdækkener med 300-400 gr fyld i eller derover er kun nødvendige til klippede heste, heste der ikke naturligt sætter ret meget vinterpels eller til ekstremt kuldskære heste.

  • #8   30. mar 2013 jeg kender altså også både heste og ponyer der har gået med regndækken en hel vínter uden problemer.

  • #9   30. mar 2013 Årh det lyder godt smiley så er jeg ikke helt gal på den! smiley

  • #10   11. apr 2014 Følger lige med , men jeg har altid haft heste der er nødsagigt til at ha vinterdækken smiley har nu købt tinker som ofte danner lækker vinterpæls og tænkte om han næste år bare kunne ha regn dækken - men " skal " han så klippes el er jeg fatsvag ... Hjælp smiley

Kommentér på:
Regndækken hele vinteren?

Annonce