{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.282 visninger | Oprettet:

Travhest skovturshest? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne høre jeres mening om en travhest kan blive en fin skovturshest? jeg har et handicap der gør jeg ikke kan meget mere en at ride skovture, og har fået tilbudt en travhoppe på 9 år 163 i stg at min tante jeg må få hende, så nu vil jeg høre hvad jeres mening er om travhest som skovturshest?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Travhest skovturshest?
  • #2   30. mar 2013 ja bestemt, hvis den har et godt sind så tag du bare imod den

  • #3   30. mar 2013 Rigtige mange pensionerede travere går som super fine skovtursheste smiley

    Men tag ud og se hesten, prøv den og sådan. Det er den eneste måde du kan finde ud af om jeres temperament passer sammen.


  • #4   30. mar 2013 Jeg har redet meget på en traver før hen den var den skønneste tur hest
    så det vil jeg sige hvis den har sindet til det.


  • #5   30. mar 2013
    Alle heste kan være skotursheste, det hele ligger i deres temperament og hvordan de er opdraget mht og være trafiksikre samt om de har signalerne på plads :o)


  • #6   30. mar 2013 hun har bare gået og passet sig selv et år, har været over ved hende flere gange, hun virker lidt strid meget ørene tilbage og lidt udspilet øjne, men tænker lidt om det ikke også kan være manglende stimulation og kedsomhed? arbejdede med hende fra jorde i 15 min og der efter rendte hun efter mig og var rigtig sød.

  • #7   30. mar 2013 Altså major, han er en perfekt skovturshest, han bliver ikke bange og springer frem, men stopper lige op og kigger, og så kan man bede ham gå vidre, og han elsker at ride ture smiley

  • #8   30. mar 2013 Ja, men det kommer an på hesten smiley
    Alle heste kan blive gode skovtursheste. Men hvor rolige de er, kommer også an på sindet smiley Man kan træne meget med "farlige" ting, så hesten vænner sig til en del, men det er stadig et levende dyr.


  • #9   30. mar 2013 TS : jeg ville nok starte med at trække hende i skoven i lidt tid og når hun så har vendet sig til det osv, kan du sætte dig op og evt ride ud sammen med en anden så du ikke er alene hvis der skulle ske noget smiley

  • #10   30. mar 2013 De travere jeg har kendt har bestemt ikke et hidsigt temperament. Tværtimod.

    De kan være nogle super skovtursheste. Vi har en travhest i øjeblikket som vi bruger til distanceridning. Super temperament. Trafiksikker og i det hele taget bare nem at have med at gøre.

    Jeg ville tage ud og prøve hesten og se om I passede sammen. smiley


  • #11   30. mar 2013 Har selv traver som blev til ture rundt i naturen super hest kan stærkt anbefales

  • #12   30. mar 2013 Jeg har travheste som skovtursheste smiley

  • #13   30. mar 2013 Har selv redet et par travere, både spring, dressur og tur smiley - dem jeg har redet har været skønne at ride en dejlig lang tur på! jeg syntes de har et roligt sind, og det tager det hele pænt, ihvert til fælde dem jeg har redet smiley

  • #14   30. mar 2013 Har selv en pensioneret traver jeg bruger som skovturshest og jeg har sclerose så min balance er ike særlig god samtidig med dårlige knæ så jeg bruger en rampe til at komme op på ham på og det tog han i stiv arm, så synes du skal tage over og lære hende lidt at kende så får i det garanteret godt sammen smiley

  • #17   31. mar 2013 Som de andre siger, er sindet med den bliver den perfekt.. Min traver går som skovturs hest efter jeg har fået ny hest, og han har altid været af det sind at selv om han fx stod et år kan man bare smække sadlen på og ride afsted og han går som om han ikke har lavet andet.. Han er bare fantastisk..

  • #18   31. mar 2013 Det kommer helt an på hestens temperament, og skal man sige noget generelt om travere, er de oftest lidt varme og sensitive i det. Så det er under alle omstændigheder en god ide lige at tage ud og kigge på hesten og prøve den først.

    Nu ved jeg ikke, hvilket handicap du har, men hvis det er noget fysisk, så er traveren god på den måde, at den er meget flad i sine gangarter - så det er ikke de helt store rygsving du skal forholde dig til.

    Men tag ud og kig på den, prøv den ...
    Ellers vil jeg anbefale dig at kigge på islændere, hvis traveren ikke er noget.


  • #21   25. jul 2013 Jeg har en trav hoppe og hun er dejlig på tur og hun elsker det virkelig. så jeg det kan en travhest sagtens.<3333

  • #22   25. jul 2013 Equus : min traver har massere af rygsving, så den kan du vist ikke bruge?:) har du redet en traver før?? smiley

Kommentér på:
Travhest skovturshest?

Annonce