{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forskellen på Tyroler Haflinger og ha
  • #1   4. dec 2006 Ved det heller ikk men ville gerne smiley

  • #2   4. dec 2006 Tyroler Haflinger : Så er forældrene alvet eller kåret i sydtyrol.
    Haflinger: Så er de kåret her hjemme.

    altså hvis forældrene er impoteret til Danmark, og de så får føl, her hjemme. så bliver det en Tyroler Haflinger .
    sådan mener jeg nok det er.


  • #3   4. dec 2006 tyroler haflinger stammer fra tyrol - i østrig

    haflinger stammer fra DK


  • #4   4. dec 2006 har selv en tyroler smiley

  • #5   4. dec 2006 okay (: troede bare altid at de alle sammen i bund og grund stammede fra østrig (:

  • #6   5. dec 2006 Der er faktisk ikke den store forskel.. DTH har lavet en sammenligning på deres hjemmeside, men den er ikke heelt sand.. Min Alain er tyroler haflinger og hans fødsel er derfor registreret i DTH, men jeg er medlem af HAD og der er altså ikke den store forskel.. Udover at tyroleren er tæt beslægtet med haflingere fra tyrol (Alains far er importeret fra tyrol)... Nogle af avlskriterierne er også lidt anderledes, men det er ikke det helt vilde.. Grunden til de to foreninger er såmen bare stridigheder imellem dem , og derfor er det dannes to i stedet for en fælles...
    Hvilket jeg synes er skørt, da der ikke er haflingere nok i DK til to foreninger..

    Håber det var lidt en svar.. smiley


  • #7   5. dec 2006 har også engang haft en tyroler haflinger ;D de er faktisk de "rigtige" renafstammede haflingere... noget oldtids værk med kongeligt blod og aalt det der, fik det engang forklaret men det er ret lang tid siden. alm. haflingere har forskellige ting og sager blandet ind i sig, mens TH er helt ren smiley hvis i forstår.. og der er absolut intet galt med haflinger, OVERHOVEDET!! man kan jo i grunden ikke rigtig se forskellen...hehe

Kommentér på:
Forskellen på Tyroler Haflinger og ha

Annonce