{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
582 visninger | Oprettet:

Nyreslag {{forumTopicSubject}}

Jer der har heste eller har haft heste med tendens til nyreslag, har i lagt mærke til de tidlige ting på det? Har i prøvet at opdage det før det blev så slemt at den ikke kunne gå? Hvordan opdagede i det?

Min hoppe har haft nyreslag én gang før og der lagde jeg mærke til dagen inden at den var hård i musklerne i bagparten..

I dag da jeg kom ud til hende var hun hård i musklerne og flyttede sig når jeg trykkede på musklerne som om de var meget ømme.. Hun har stået ude i regn og sne hele dagen og hun var lidt koldt under dækkenet da jeg tog det af..

Tror i det kan være nyreslag som er under optakt?

Jeg sætte hende på stald med det samme med et tæppe under dækkenet for at hun kunne få lidt mere varme..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyreslag
  • #1   10. apr 2013 Hejsa,

    Spændende, hvad du har opdaget. Min har haft nyreslag. Jeg fik undervisning (i longe) en periode. Og undrede mig hver gang over, at hesten næsten ikke kunne gå bagefter (kun lige tilredet!!!), meeeeget langsomt, ville helst bare stå stille. Gik lidt mærkeligt.

    Så blev det slemt en dag, hvor underviseren havde taget longen. (Jeg går selv MEGET op i pauser, og hesten var overhovedet ikke i form).

    Hesten stillede sig præcis på nyreslags-måden, spændte helt sygt i ryg og lænd, ville ikke gå. Vi snakkede om, hvad det kunne være - jeg har aldrig haft en nyreslags-hest.

    Først senere gik det op for mig, hvad det var!

    Heldigvis er jeg meget obs på mælkesyre i forvejen. Man må max trave 10 min, og galop i 5 min, før man skal holde en pause, ellers syrer hesten til.
    Hun er tjekket for nyreslags-sygdommen PSSM, negativ.

    Hun har aldrig fået korn, nu får hun 2 spsk omega 3-6-9 equi-oil.

    Jeg har et back on track tæppe på hende, og ovenpå et uld-tæppe. Så er hun brandvarm. Og er kun tæppe-klippet.


  • #3   10. apr 2013 Kunne det ikke godt lyde til at det er nyreslag den er ved at få?

Kommentér på:
Nyreslag

Annonce