{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris for shetlænder????
  • #1   24. apr 2013 det ville jeg ikke give for sådan en.
    Jeg har lige fået en shetlænder hoppe på 3 med pas og chip. Og her skulle jeg INTET give.
    Min kan selvfølgelig intet, og hvis "jeres" er redet, skal det selvfølgelig koste lidt, men 1000 vil nok være mere realistisk da det koster ca. 1000 kr. at få chip og pas i orden, og så skal hun jo også vaccineres.


  • #3   24. apr 2013 Jeg gav 3800 for min lille guldklump, uden pas og han var 15 dengang. Det er 2 år siden, og priserne er siden i den grad gået i to forskellige retninger.

  • #4   24. apr 2013 Jeg har en i må få:-) også børnepony:-)

  • #5   24. apr 2013 Vi ga 1500kr for en shetlænder med fuld stamtavle, redet i alle 3 gangarter, meget velopdragen, chippet..

    Så synes det er mange penge for ingen ting :S


  • #6   24. apr 2013 Synes det lyder lidt dyrt. Jeg kan ikke engang komme af med min som faktisk kan afhentes GRATIS.
    Hvis den er med papir ville jeg også mene omkring 1000 kr.


  • #7   24. apr 2013 Den skal være Gratis smiley - det koster jo også omkring 700-1200 kr ca. at få lavet pas og chip som er lov pligtig for alle heste smiley

  • #8   24. apr 2013 Jeg gav 7000kr for min shetlænder uden pas og uden chip og uden noget som helst kun en grime og det var en bare en shetter så syntes bestemt ikke det er i overkanten

  • #9   24. apr 2013
    Slagtepris max.


  • #10   24. apr 2013 det er bestemt i overkanten...


  • #11   24. apr 2013 syntes der er lige i overkanten især når i selv skal til og betale for pas og chip, vacc og osv osv, det løber hurtig over de 2000 kr bare for det og så plus 2 000 for ponyen.
    syntes virkelig det er for meget når i sagtens kan få en der bort gives eller for det halve af den pris der.

    vi gav 1.200 og hun har fuld stamtavle og er ind registret som avls pony i shetlandspony foreningen.

    isabell N: det lyder da godt nok vildt meget for en shetlandspony uden papir eller pas.


  • #12   24. apr 2013 Jeg synes da det kommer mest an på hestens sind og hvad den kan, jeg vil personligt være fløjtende ligeglad med papirer og stamtavle hvis bare det er en sund og fornuftig hest smiley og 14 er en helt fin alder for min mening. Men nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad ponyen kan, og hvad du vil med den, men ud fra de indformationer du gav, kunne jeg sagtens forestille mig det var en fin pris, så længe ponyen er go i hovedet, og ikke fejler noget smiley

  • #13   24. apr 2013 Synes måske det er lige grovt nok at shetlændere enten skal være gratis eller koste slagtepris.
    Da jeg købte mine 2 små shettere Lulu og Anton for 3,5 år siden (hoppe på 3 år med hingsteføl på 4 måneder) gav jeg 2000 kr for dem sammen. De havde heller ikke pas eller var chippet (det var også før det var lovpligtigt at heste skulle være det). Jeg kan huske at hvis man skulle købe dem hver for sig kostede moren 1700 kr og føllet 400 kr.

    Personligt ville jeg IKKE sælge en shetlænder til slagtepris eller give den væk (udover hvis jeg kendte køberen i forvejen). For folk, som ikke har intentioner om passe hesten godt eller for den sags skyld har tænkt sig at slagte den, vil ikke give særlig mange penge for den. Men hvis man der imod gider at bruge lidt flere penge på en hest, er man som regel også interesseret i at passe den ordentligt. Dermed heller IKKE ment at hvis man får en gratis/billig hest, vil man ikke passe ordentligt på den.

    Prisen kommer også an på den enkelte hest: om den kan rides og/eller køres, om den er velopdragen/til at omgås, dens temperament, udseende/bygning, køn, avl, alder, om den kan læsses, om den kan nogle tricks osv.

    Men når den pågældende shetlænder er lidt oppe i årene og hvis den ikke kan noget 'specielt', synes jeg at prisen er lige i overkanten.


  • #14   24. apr 2013 Jeg har selv 3 shetlændere, hvor jeg fik 2 af dem gratis smiley Den ene krævede dog også en del træning, og den anden kan ikke rigtig bruges til noget, da hun har dårlig hov og ben. Den sidste gav jeg 9500.. Ja, det var måske overpris, men han er sgu det hele værd! smiley Han er en fin vallak som helt klart er super flot bygget! Han er født i 2003, og han kan både rides og køres.. Mig og min mor var dog total forelsket i ham, så vi måtte betale det han kostede, selvom han var dyr smiley Jeg synes slet ikke at 2000 er dyrt! Hvis du virkelig elsker den hest så spar sammen og køb den! smiley Jeg er sikker på at den er det værd!

  • #15   25. apr 2013 Markedet er desværre i bund og de små uden pas er der stort set ingen der vil give noget for.

    Det billigste jeg længe har set er 2 shetlandsponyer med pas, den ene en fin broget hoppe ifolet med en mini appaloosa og den anden en rød vallak - med dem følger 2 stk seletøj og en flot vogn til både 1 og 2 spand - samlet pris 2000 kr!

    Når der kommer sådanne annoncer, så er det jo hul i hovedet og give 2000 kr for en shetter uden pas smiley


  • #16   25. apr 2013 Tak for de mange svarr! (:

    Jeg synes nemlig også selv det er for dyrt! Men skulle bare lige vide hvad andre folk synes før jeg begyndte at handle! smiley

    Min andet shetlænder hende fik jeg også gratis da tidligere ejer ik havde til mere...! (:


  • #17   25. apr 2013 Har i lyst til at få en gratis:-)

    profilbillede
  • Janne Franciska W
    Janne Franciska W Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #18   9. jul 2013 Jeg mangler en gratis pony til min datter. Skriv eller ring til mig på 61662681.

Kommentér på:
Pris for shetlænder????

Annonce