{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.047 visninger | Oprettet:

Burde jeg være bekymret? {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley GOD SOMMER!
Nå, jeg har en plag på halv andet år. Han kan sådan noget grundlæggende (vil ikke ligge for meget pres på ham, da jeg fik ham som 9 måneders og han faktisk var rå) han kan blive striglet, men stadig nervøs når jeg strigler bagtil. Han kan rense ben og blive trukket med (han er en engel at trække med). Nu er han kommet på sommergræs og jeg har MEGET travlt. Jeg er ved at flytte med min kæreste, har gang i uddannelse og er ved at tage kørekort. Jeg har mange bolde i luften og det resultere faktisk at jeg glemmer lidt min lille guldklump smiley burde jeg være bekymret for hans træning? Altså jeg er bange for han bliver umulig når jeg går igang igen. Mit spørgsmål er så; kan en plag i den alder overhovedet tåle at holde sommerferie??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Burde jeg være bekymret?
  • #1   4. jun 2013 Vil mene du med ro i sindet kan lade ham holde en sommerferie. smiley Hvis du finder tid til lidt "pottetræning" i løbet af ugen så sker der intet ved at han holder fri smiley

  • #2   4. jun 2013 Enig med Ditte. Bare lad ham holde fri smiley

  • #3   4. jun 2013 Okay, tusind tak! Er så bange for at de ikke kan tåle at holde fri og han bliver menneske sky (bilder mig al mulig ind haha).
    Men vi skal have gang i nogle træk ture, det har han aldrig prøvet før. Dog med flokken, hvor vi prøver at ride/trække bæk fra hans vante omgivelser smiley


  • #4   4. jun 2013 Ville nok ikke bare lade den stå uden nogen former for kontakt, men du kan sagtens nøjes med lige at tage ud og sige hej til den 5min f.eks. og strigle en sjældent gang i mellem det sker der ikke noget ved..

    Men en hest der slet ikke bliver rørt ved over en lang periode vil self. blive mere tryg ved de andre heste..


  • #5   4. jun 2013 husk på det er en plag = et stort "føl" - den tager bestemt ikke "skade" af at gå og hygge sig uden træning...

    Største delen af de avlere jeg kender og har redet lidt for, de håndtere kun deres føl lige op til føl kåringen - de lære at blive trukket med...

    og så kommer de på mark med "familien" indtil de er 3-4 år gamle, og så kommer de i tilridning... Og der er intet der...

    Lære en hest tingene ordentligt fra start, så glemmer de det ikke... Det er det samme med gamle dressur heste for eks.. De kan også stå "i flere år", og så kan man sætte sig op, og de gør bare tingene stadigvæk smiley

    korrekt indlæring - og så sker der intet ved pauser..


  • #6   4. jun 2013 Okay. Jeg er dernede og snakke med ham hver dag (igår var jeg ikke) men så er min mor dernede og snakke med dem (hun har selv plag, som min går med). Han er meget samarbejdes villig og jeg er bange for at ødelægge den tillid vi har til hinanden hvis jeg bare lader ham stå. Men som i siger at hvis jeg tager ned og snakker med ham hver dag og nogle gange strigler så burde jeg ikke have dårlig samvittighed?? Jeg tænker også meget på at han er et føl. Jeg lod ham også være rå fra alt udover menneskehænder og strigling og trækketure da han var under et år. Der lod jeg ham være føl og det ser ud til at han er rigtig glad for det. Jeg vil ikke gøre ham "træt" i hovedet ved at lave alt mulig, nu hvor han var rå da jeg fik ham.

  • #7   4. jun 2013 Da jeg havde mit føl/plag holdte hun altid fri hele sommeren på græs, og der var ingen problemer når hun kom på stald igen

  • #8   4. jun 2013 Bare lad ham holde fri, det har de faktisk godt af. Den vil ikke glemme tingene, selvfølgelig skal den lige have ridset dem op igen. Når den har fri vil den også tænke lidt over det du har lavet med den:-)

Kommentér på:
Burde jeg være bekymret?

Annonce