{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hoppe i brunst
  • #1   6. jun 2013 Det er kun i brunst perioden at hun er træls at bøvle med.... Ellers en lækker hoppe

  • #2   6. jun 2013 Min hoppe er også meget følsom og strid i sin brunstperiode, men det er bare en del man tager med når man ejer en hoppe :).

  • #4   6. jun 2013 Jeg har endnu aldrig oplevet nogen af de heste jeg har haft eller trænet med være ekstra strid eller andet.. Tror kun det et spørgermål omkring trænning og opdragelse.. Brunst eller ej

  • #5   6. jun 2013 Problemet er at jeg har en skuldre skade som ikke er lige så glad for at skulle kæmpe med hende i den periode brunsten står på... Min anden hoppe er slet ikke så vanskeligt i brunst, hun har fået to føl hos tidligere ejer. Derfor tænker jeg lidt på om det kun stilne det værste brunst af ved at hun får et føl, i forbindelse med at hun får et føl bliver hun osse lidt mere afslappet vil jeg tro...

  • #7   6. jun 2013 Du får jo intet ud af og lave et føl på hende. Hvad gør du så igen næste år? Du må jo bare lære at håndtere hende når hun er på den måde, jeg kunne heller ikke styre min pony fordi hun blev aggressiv når hun var i brunst, angreb mig ude på folden, men jeg brugte bare pisken, slog den i jorden og signalerede det slet ikke var i orden, og her i dag, 2 måneder efter går hun mig pænt i møde, vrinskende ude på folden :-).
    Du må bare vise hende, at selvom hun er i brunst, så skal hun stadig vise respekt for dig!


  • #8   6. jun 2013 Hun har respekt for mig, men ik overfor andre som osse omgåes hende.
    Hun er strid at ride under brunsten.... Men det er et problem når smeden er der for at beskære hende.. Jeg har ikke selv et problem med at rense eller løfte hendes hove under brunsten, har dog lidt bøvl med at ride hende i brunsten..


  • #9   6. jun 2013 ja det er osse derfor jeg forhøre hvordan andres tankegang er i forbindelse med det her.... Hun er godheden selv da jeg kan ride hende uden sadle og trense iført kun grime og træktorv osse i brunst, dog lidt bøvlet med overgang til trav og galop... Hun er lidt sippet i brunst


  • #10   6. jun 2013 det er meget meget forskellig fra hoppe til hoppe!
    Nogle hjælper det rent faktisk at få et føl på.. Vi havde en for nogle år siden, som virkelig var strid (også generelt) - vi kunne fx ikke spænde gjord på hende, hvorefter hun så fik et føl. Efter noget tid efter folingen kunne vi uden problemer spænde gjord, ride hende og røre hende under maven uden problemer.

    Der er selvfølgelig også chance for at det ikke går sådan smiley


  • #11   6. jun 2013 Men du kan altid prøve det med føl. Men husk nu, det koster også at have den smiley

Kommentér på:
Hoppe i brunst

Annonce