{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.711 visninger | Oprettet:

Han nægter underskriften på min hest.. {{forumTopicSubject}}

Jeg er så fortvivlet..I maj 2012,fik jeg en skøn hest ,som egentligt skulle være en gave fra min daværende kæreste.Han viste desværre nogle meget ubehagelige sider af sig selv og jeg valgte at bryde med ham.
For ikke at stå i "gæld" til ham,og for at undgå problemer senere,laver jeg et forslag om at jeg betaler ham de penge hesten har kostet og han skal så skrive under på en hjemmelavet kontrakt vi laver i fællesskab ,på at hesten tilhører mig, samt at pengene er modtaget.
Begge dele skriver han under på.
Så går jeg igang med at få lavet DNA på hesten og få styr på registrering osv.
dette sætter jeg igang i august 2012. DNA analysen trækker ud og først i april i år er det på plads.Jeg har jænvligt kontakt med forbundet for at sikre mig at alt er i orden(pga den lange svartid).
Hver gang forsikre de mig at alt er okay og at det er normalt der kan gå noget tid.
Men endelig er prøven færdig og jeg modtager girokort for prøve,samt importerklæring.
To dage efter,gudskelov før jeg betaler de 2000 kr,får jeg så et brev fra forbundet om at min eks har gjort krav på ejerskabet af min hest!
Jeg kontakter dem og mener der må være sket en fejl,idet vi jo har skriftlige aftaler ,som jeg har sendt kopier af til dem.
Men får blot at vide at han nægter at han har skrevet under på noget og forlanger ejerskabet,Dette vil de dog ikke udenvidere give ham,men de vil heller ikke lave papirene på min hest færdig,da de mener vi skal løse det indbyrdes.
Det er for mig ubegribeligt at jeg skal bevise at underskriften er ægte,da jeg jo har set ham skrive under og da han ikke har andet at vise .Hvordan kan et telefon opkald sætte alt i stå?? burde han ikke have sendt noget på skrift??
Siden vi hentede hesten,har den været på min adresse eller jeg har haft den i opstaldning.Den har på intet tidspunkt været i hans varetægt.Han har aldrig haft med heste at gøre og har ingen interesse i dem.I det år der er gået har jeg haft hesten hos mig og han har ikke henvendt sig på min adresse siden sommeren sidste år.Jeg har betalt alle udgifter og sørget for hesten hele tiden.
Nu er sagen sådan at jeg har sendt papirer til retten med henblik på at køre en småsag(det er under 50.000 kr) og så håber jeg at jeg på denne måde kan få bevidst at underskriften tilhører ham.Har hans underskrift på 5 forskellige stykker papir,alle underskrifter er identiske,men det er forbundet ligeglad med.De tør ikke udlevere papirene.
Synes det er så urimeligt at jeg skal trækkes igennem alt det her,når jeg har mit på det rene.Det må da være ham der skal bevise det ikke er hans underskrift?
Hesten har en meget lille økonomisk værdi og er stortset ikke tilreddet.
Er der andre herinde der har arfaring med lignene sager? og hvordan fik i sagen afsluttet.Nægter at give ham hesten,som aldrig har tilhørt ham,og da slet ikke når han også har fået penge for den.
Men uden papirene er hesten jo intet værd og kan heller ikke få et ejercertifikat.Så kan stort set ikke bruge den til noget.Men den har jo stor værdi følelsesmæssigt for mig.Passet har jeg dog,men det er ikke til meget hjælp.I forbundet står den faktisk ejerløs pt.. nogen råd??

Det skal lige tilføjes at vi ingen kontakt har og heller ikke skal ha,da han har gjort nogle meget grimme ting.Derfor er det naturligvis ikke muligt at mødes med ham eller lign.Og han ville jo bare kunne nægte evt nye aftaler.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han nægter underskriften på min hest..
  • #1   18. jul 2013 Det bliver da dyrt for den bette mand..

    Alt den opstaldning han skal betale osv som han ikke har betalt, hvis hetsen er hans, så er opstaldning jo også hans..

    Send de der breve om krav på opstaldning og så kan du jo ellers tage hetsen som din egen, når han ikke betaler..


  • #2   18. jul 2013 Det dumme du ikke fik gjort var at få sendt papirerne ind med ejercertifikat på lige efter du købte hesten....

  • #3   18. jul 2013 Du kan jo lave en liste over udgifter du har haft på hesten siden han skrev under på den kontrakt .. :'D Og så forlang han skal betale for opstaldning osv hvis han mener det er "hans" hest .. :'D

    Ej ved ikke lige hvad du kan gøre. Må sige du står i en meget træls situation.. Håber du får den løst på bedst mulige måde :'D


  • #4   18. jul 2013 Sådan noget pjat. Ring op til dem og sig der styr på det hesten er din du har ærgeligt købt den og de bare skal se at få sendt det ejer bevis. Hvis de ikke tager sig sammen så må du kunne lægge sag an mod at den tid de trækker tiden og du ja jo ikke kan sælge hesten eller andet må kunne sagsøge dem for beløbet. Da de binder dig på hænder og fødder. I disse sager er det godt med vidner på under skrifter, men når han nu nægterr at have skrivet under men han så har, er det vist ham der har skudt sig i foden. Værrer hvis han havde følt sig truet til at skrive under.

    Ring dem op og sig du har styr på det og hesten er din du har papir på det og de skal se at få sendt dig papirenede. Og klø på, virker du tøvende så går alt i stå. Selv prøvet med en forsinkring engang der sendte mig rundt. Man skal være meget. Målrettet.


  • #5   18. jul 2013 Jah du burde have sendt ind med det samme.. Men altså det bliver jo på hans regning det hele.. For det bliver jo hurtigt bevist det er ham som har skrevet under.. Så han vil tabe..

    Men jah surt for dig det skal tages i langdrag..


  • #6   18. jul 2013 Der kunne ikke lavet ejercertifikat før importerklæringen samt dna var på plads.Hesten er oprindeligt fra sverige,så hende der oppe har haft den i kommision i dk :det er DSAH der har papirerne og skulle sende dem videre til mig

  • #7   18. jul 2013 Tina: Har ringet og mailet en gang i uden siden 1. maj ,har med TYDELIGE ord fortalt dem at jeg har mit på det rene og det står tydeligt på papiret at hesten er min.At det må være ham der skal hive mig i retten,hvis han mener jeg lyver ang underskrifterne.Men de ikke til at stikke i.Har også skrevet til dem at jeg overvejer at sagsøge dem,men de siger det er en sag mellem ham og mig.og at de desværre ikke kan gøre noget før der er en afklaring.
    Jeg mener nu at den afklaring står på de papirer jeg har sendt.Hvis skriftlige aftaler ikke er bindende,hvad dælen skal jeg så bevise med!


  • #8   18. jul 2013 DSAH ville ikke lave ejercertifikatet før DNA testen var på plads. Det har så taget dem 8 måneder at få den færdig!Er så skuffet over at jeg har vist tålmodighed og forståelse for deres arbejdgang og så er dette takken.

  • #9   18. jul 2013 Den tilhører jo heller ikke ham på papiret.Har spurgt DSAH hvem den tilhører nu.Den tilhører ingen..har spurgt hvem der har ansvaret hvis der sker noget...så blev der tavshed..det mente de så at jeg har idet den er i min varetægt.Men det er ikke min hest??? er så forvirret

  • #10   18. jul 2013 Han skrev hellere end gerne under,for at få pengene.min far så han fik dem

  • #11   18. jul 2013 Vil ikke mene han kan få hesten, da den var en gave til dig. Desuden så har du jo beviser på du har betalt hesten ergo er den din. Hvis der alligevel skulle opstå problemer, så bed ham betale opstaldning, foder, smed, dyrlæge, dna test osv

  • #12   18. jul 2013 Var der vidner til underskriften ? Din far ?

    Ellers ville jeg sætte et regnskab op som de andre siger - med opstaldning, forsikring , smed, pasning ikke mindst - og så spørge om han har lyst til at betale det også - plus han naturligvis skal tilbagebetale hvad han har fået for hesten af dig. Det kan gå hen og blive en stor regning. En retssag - hvis han taber - den skal han også betale - det kan også blive en halvdyr affære. Så giv ham alle optioner, og spørg hvilken han vil vælge ? Eller om han vil vælge at beholde pengene han har fået for hesten, og så lade den være din og så en den sag afsluttet ..


  • #13   18. jul 2013 Jeg sys det lyder meeeeeget underligt det hele og kan ikke forstå han kan forlange ejer bevis medmindre han sender kontrakt ind på han har købt hesten også vidre..
    og hvis du den første som forlanger ejerskab af hesten er det latterligt en anden kan gøre det ligepludselig nå du har kontrakt.. men jah lyder helt ude i hampen..

    men ligemeget taber han jo..


  • #14   18. jul 2013 Problemet er at jeg ikke vil ringe til ham. Skiftede nummer for at slippe for hans chikane:-/ ikke noget omkring hesten. Den har ikke været et problem før nu. Jeg ved vi ikke vil kunne finde en løsning selv. Han vil jo bare kunne nægte alt igen ! Så derfor jeg har startet en sag. Ved bare ik om de kan tage sig af en hestesag.. Men i princippet skal de jo kun fastslå at underskriften er ægte . Så står resten jo på papiret. Af samme grund kan jeg ikke spørge ham om han vil betale alle udgifter og tror nu også han regner med at snyde udenom smiley

  • #15   18. jul 2013 Camilla L: ja det er dybt underligt og meget langt ude! Var jeg ikke selv en del af det, havde jeg ikke troet på det fandt sted! Og slet ikke at et eneste opkald fra ham kan stoppe hele sagen. Han kunne ha været en hvilken som helst person . Han har intet sendt på skrift og har ikke noget på skrift som er efter den dato vi lavede aftalerne.

  • #16   18. jul 2013 Han skrev under på han fik pengene i min fars indkørsel og min far var der, men han stod ikke og kiggede ham over skulderne ..

  • #17   18. jul 2013 Ja som opstalder har du ansvaret - men det gør også at du kan tage hesten som din egen, når du mangler betaling (efter de rigtige betingelser er opfyldt)

    Dog skal ham have nogle, mener endda de skal være anbefalede, og opkræve din betaling for det du har "lagt ud" for ham, for at hesten har kunne overleve og have det godt..

    Men tag en snak med en advokat om dette - for dem vrimler det nok ikke med herinde smiley
    Men mange rideklubber kører med restance - hvor hesten ikke må forlade rideklubben før opstaldning er betalt..


  • #18   18. jul 2013 Køb et taletidskort og ring til manden. Før eller senere er I jo nødt til at snakke sammen. Foreningen har for så vidt ingenting med sagen at gøre, da de ikke kan afgøre hvem hesten tilhører - det er dig og din eks, der skal have det afklaret. Så uanset hvor lidt du har lyst, må du gøre det for hestens skyld. Tror ikke på, at I kommer videre, før I har talt sammen.

  • #19   18. jul 2013 Jeg tror det bedste du kan gøre er at kontakte en advokat, gerne med speciale i heste. En advokat kan hjælpe dig meget mere end vi, og så gå det også "efter bogen" når du nu ikke vil kontakte x'en og han ikke vil opgive ejerskab

    Men det lyder som om du allerede har startet en sag?


  • #20   18. jul 2013 Det er langt ude han kan gøre det ved og ringe.. jeg ville helt klart klage til forbundet for de kan jo ikke bare stoppe en process grundet et telefon opkald de må jo kræve nogle beviser for hans påstand.. men jah det ham det kommer til og gå ud over.. dyrt for ham kan man kun sige

  • #21   18. jul 2013 Det er ikke sikkert du behøver at gå rettens vej!
    Prøv blot at kontakte en Advokat og lad ham skræmme ham lidt!
    Og så få ham til at kom kontakte det forbund du skal ha lavet papir ved


  • #22   18. jul 2013 MLC: jamen jeg har betalt opstaldningen de måneder hvor den ikke stod hjemme. Og er ret ligeglad med de penge hvis jeg bare kan få lov at få fred og få det afsluttet. Kan godt ringe til ham , mem ved jeg intet får ud af det andet end dumsmarte bemærkninger . Og hvis han løber fra de aftaler vi har lavet , kan han jo gøre det igen så snart røret er lagt på ...

  • #23   18. jul 2013 Har haft kontakt med en advokat. Han skulle dog have flere penge for at køre sagen, end hesten er værd smiley derfor jeg prøver om en småsag er en mulighed. Det fik jeg at vide af en advokat jeg kunne prøve. Hun mente i øvrigt ikke der var noget at komme efter ift papirerne vi har lavet

  • #24   18. jul 2013 Hansen - jeg tror du læser lidt forbi det jeg egentlig skriver..

    Ja du har betalt opstaldning - men hvis hesten er hans (som påstået) så skylder han jo dig en frygtelig masse penge, for opstaldning, smed dyrlæge osv..

    Du skal ikke ringe - du skal sende anbefalede breve.. Kan ikke huske om det er 3 eller 2 du skal sende og så er der noget med et vist tidsrum imellem brevene, altså han skal have en chance for at svare..

    Når han så ikke betaler - jamen så tager du hesten som betaling for alt hans gæld..
    men det skal gå rigtig for sig, derfor du skal kontakte en advokat, ikke for at køre sag, men for at sørge for at det går rigtig for sig, så du ikke begynder på noget, baseret på "en fra HG siger..." smiley


  • #25   18. jul 2013 Han vil vel bare have hævn? Og tage noget fra dig, som du holder af? Sikke smålige mennesker :3

  • #26   18. jul 2013 Er slet ikke i tvivl om det handler om at chikanere mig. Men ikke desto mindre er det jo effektivt smiley
    MLC : kan man det? Det lyder da som en okay ide. Men er det noget du har erfaring med? Altså er det udført i praksis !?


  • #27   18. jul 2013 Hansen

    Det er ikke noget jeg personlig har erfaring med..
    Det er noget jeg har læst mig til, derfor jeg siger "kontakt en advokat" for der er masser herinde der kan komme med gode råd, men kun der vil du kunne få den helt rigtige og rette hjælp smiley

    Men som sagt mange rideklubber kører med det, hvor der feks er blevet sat hængelås på boksen, indtil gælden var betalt - men hvis man ikke betaler, well så er der jo kun et sted at hente de penge og det er i selve hesten..

    Men er bestemt ikke advokat og er slet ikke 100% inde i reglerne omkring dette, det er kun, hvad jeg husker og har læst mig til..


  • #28   18. jul 2013 Lea: ved godt de ikke har noget med vores indbyrdes kamp at gøre. Mener bare at de er nødt til at tro på det der står på skrift, når der ikke foreligger noget der modbeviser det . Siden jeg sendte papirerne i august har jeg fået at vide det var bevis nok. Og de har intet hørt fra manden . Første gang var 1. Maj i år. Altså et år efter jeg har betalt den.

  • #29   18. jul 2013 Jeg ville hive fat på forbundet igen. Det kan ikke være rigtigt at når manden igen steder står som ejer af hesten at de kan være i tvivl.


  • #30   18. jul 2013 Har talt med dem så sent som i går. Har skrevet, mailer mindst ti gange og været vred!

  • #31   18. jul 2013 Har du sendt/faxet dem en kopi af det papir hvor han har skrevet under på at hesten er din?

  • #32   18. jul 2013 Ja. De har fået kopier at de aftaler vi har lavet med hans underskrift. Første gang i august sidste år. Og igen her i maj, da jeg troede det var en fejl at de sendte det brev om at han søgte ejerskab.

  • #33   18. jul 2013 du må ikke sende de der anbefalede opstaldningsbreve til ham før du ved om du har tabt eller vundet sagen. det andet ville at være at skyde sig selv i foden, fordi du jo netop giver op og kræver det næste så.

    bank i bordet hos forbundet og sig at hesten er din, købt og betalt af dig! forklar dem at du jo egentlig har flest beviser på at hesten er din og at de da ikke bare kan stoppe pga en enkelt opringning.

    håber du finder ud af det smiley


  • #34   18. jul 2013 Sikke noget rod.... smiley

    Har selv prøvet at stævne en´ herinde privat - da jeg også som dig, havde mit på det rene - sagen blev afsluttet med forlig da jeg fik de penge jeg havde krævet, uden en retssag.

    Du står rigtig godt i din sag, og der er ingen tvivl om at det er dig som har ret til hesten samt dennes papirer, men desværre kan en stævning trække ud så du må bare væbne dig med tålmodighed.

    Som andre skriver så sørg for at dokumentere samtlige udgifter i forbindelse med at hesten har været i din varetægt, samt alt skriftlig kommunikation omkring hesten du evt. har haft med din eks.

    Fortæl forbundet at du skal bruge en skriftlig udtalelse fra dem, omkring hvorfor de tilbageholder papirer, da du skal bruge dette i forbindelse med retssag / stævning.

    Har du evt. ret til gratis retshjælp via dine forsikringer ? - ved en stævning går sagen videre i retten såfremt man ikke kan blive enige....og så er det godt at have styr på hvad man i den forbindelse kan få råd til, eller få dækket.

    Går det helt i hårknude så kontakt evt. Pernille Skinnerup. Hun er en hurtig-snakkende men super dygtig hesteadvokat smiley og hun kan også hyres til blot at vejlede dig.

    Pøj Pøj med det smiley



  • #35   18. jul 2013 Sarah: tro mig . Har sagt det til dem flere gange og de kan godt se det peger på det er min. Men de er bange for at få en sag på nakken af ham.men det må da være mig der skal straffes så, hvis jeg har løjet! Hvilet jeg selvfølgelig ikke har, så vat der ingen grund til den kamp ! Men de står fast og tror efterhånden mere det er en principsag smiley

  • #36   18. jul 2013 Det værste er at jeg egentligt gerne vil lade ham slippe iden gæld, hvis bare han vedkender sig sin underskrift . Det handler slet ikke om penge, men min ret til at beholde min hest. Så han burde være yderst taknemmelig og vedkende sig sine underskrifter i en fart. Hvis det skulle ende med at han vinder ejerskabet, vil jeg selvfølgelig have mine penge tilbage!

  • #37   18. jul 2013 * uden gæld, mente jeg..

  • #38   18. jul 2013 Du kan få gratis advokatrådgivning (advokatvagten) i mange kommuner - de kan vejlede dig i, hvad du bør gøre. Havde selv en sag, som jeg ikke havde råd til at køre i retten, men hvor jeg benyttede mig af den gratis advokatrådgivning til at få klarlagt, hvad mine rettigheder var - og med en advokat i ryggen vil du formentlig kunne få din chikanerende ex til at opgive sit forehavende. Og evt. få forbundet til at ændre mening. Det er utroligt, hvad et advokatstempel kan gøre....tro mig.
    Tjek mere her: http://www.gratisadvokathjaelp.dk/

    Pøj pøj herfra.


  • #39   18. jul 2013 http://www.pernilleskinnerup.dk/

    Har du i stævningen vedlagt bilag på alle de udgifter som du har afholdt på hesten ?
    (ormekur, gødningsprøve, foder, opstaldning, medicin, smed, transport, osv. osv)


  • #40   18. jul 2013 Har talt med en advokat på biblioteket og vist hende papirerne. Hun mente jeg skulle prøve en småsag da beløbet ikke er så stort. Og ellers mente hun i øvrigt at der ikke burde være nogen tvivl omkring den hest og hun kunne slet ikke forstå hvor forbundets tvivl ligger. Men var der kun da jeg fik brevet i maj. Har så sendt stævning samt betalt de 500 for at starte en småsag. Har dog ikke hørt noget endnu.. End advokat sendte mig et enormt dyrt tilbud på at tage sagen. Alt for mange penge i forhold til at det ikke er penge det drejer sig om ...

  • #41   18. jul 2013 Har mailer til Pernille skinnerup men fik svar om at hun desværre ikke havde tid på denne side af sommeren smiley men hvis der skal gå så lang tid kan det være hun alligevel får tid smiley

  • #42   18. jul 2013 Findes der et sted hvor man kan klage over forbundet mon? Ligesom Forbrugerstyrelsen hjælper folk med at få det de har ret til. Findes sådan noget i hesteverden?

  • #43   18. jul 2013 Syntes du skal kontakte en advokat og forhøre dig hvad du kan gøre. Mener nu heller ikke du skal ringe til ham, men derimod sende et anbefalet brev.

  • #46   18. jul 2013 Jeg har prøvet noget lidt ligende, og så alligevel ikke helt.. Solgte en part af min gamle hest til en kammerat, jeg troede ville hjælpe mig, Hans Tanke var dog helt andre, så brød også med ham, Hesten stod hos ham og selv om jeg sagde jeg nok skulle betale parten tilbage samt det halve af udgifterne, nægtede han at udlevere hesten... HAN endte med at pusse en sagføre på mig med den besked at hesten jo var hans fra starten og jeg ikke ville sælge min andel og slet ikke havde hjulpet med betalingen gennem forløbet....
    Manden glemte bare lige at hesten havde på det tidspungt været min i 2 1/2 år og jeg havde både købs aftale fra da jeg købte hende OG salget med ham samt beskeder hvor vi aftalte at at jeg nok skulle betale... Jeg fik min hest tilbage efter 1/2 år... Men det var en meget lang og hård kamp...

    Helt sikkert det trælse er at der ingen vidner har været da i skrev under.

    Som nogle af de andre siger så er du nød til at tage den med ham, det er træls ja, men nødvendigt... Det lyder som om han tænker mere på at ramme dig end på hesten, du skal venden den så den rammer ham... Sig at hvis han vil have hesten må han betale ALLE udgifter der har været på hesten, Logist efter som han jo mener den er hans.... virk lidt overlegen og som om hesten da er lige meget bare du så får pengene... Begynder du at krybe og være nervøs, kan han manipulere med dig... Du skal virke som den stærke også selv om du er på brudets ran... Ved det er svært, men folk som ham vil have kontrol og nyder når man kryber for dem, det er det de vil opnå desværre smiley


  • #47   18. jul 2013 OKay..kan godt se det med pengene er en ret vigtig detalje her..især for ham,som meget gerne vil have mange af dem.Så ja,jeg må vist begynde at regne sammen .Har besluttet at ringe ham op,hvis jeg kan finde hans nummer og fortælle ham at han enten må vedkende sig sin underskrift og lade mig beholde den hest og eller må han betale mine penge tilbage ,samt omkostningerne det sidste år. Fortælle ham at jeg har kontaktet retten,så en løsninmg slipper han ikke for at være med til.Og der er kun de muligheder!
    Men nøj hvor jeg ikke har lyst til at tale med ham igen og tror desværre heller ikke han tager det alvorligt. Men prøver..tak for alle jeres gode råd smiley


  • #48   18. jul 2013 hvis du ringer til ham så optag samtalen

  • #49   18. jul 2013 Enig med lender, optag endelig samtalen.

  • #50   18. jul 2013 Kan jeg ikke på min tlf(Iphone)

  • #51   18. jul 2013 Så sætter du telefonen på højtaler og optager på computeren!

  • #52   18. jul 2013
    Eller optager på en andens telefon, sværere er det ikke :o)


  • #53   18. jul 2013 Man kan få en app til iphone, der optager samtaler. Installer den først - og ja, endelig optage det - men i følge lovgivningen SKAL du fortælle ham, at samtalen bliver båndet.

  • #55   18. jul 2013 En god ide er at have en til at sidde ved siden af når du snakker med ham... Både for at give støtte men som også kan være evt vidne på det der bliver sagt... Fortæller du ham at samtalen bliver optaget kan du risikere at han ligger på.

  • #56   21. jul 2013 Yankee - Hun SKAL jo fortælle at hun optager, ellers kan hun ikke bruge det han siger til noget som helst. Hvis han lægger på, må de ringe igen, eller sende en mail.

    TS - Hvordan er sagen gået? Har du fået snakket med ham?


  • #57   26. jul 2013 Hvis du har besluttet dig for at kontakte ham, så lad ENDELIG være med at ringe. Dels lyder han som en person, som hurtigt får dig manipuleret til at være taberen af samtalen, dels har du intet bevis efterfølgende.
    Send istedet et anbefalet brev, hvori du skriver hårdt og kontant, at han omgående skal stoppe sine julelege med dig angående ejerskabet af hesten. Bed ham om at underskrive endnu et dokument, hvori han bekræfter dit ejerskab af hesten og få ham til at sende det anbefalet til dig (evt. c/o dine forældres adresse, hvis han ikke må kende din adresse).
    Skriv også, at hvis han nægter denne underskrift, så må du holde ham ansvarlig for samtlige udgifter, du har haft på hesten inkl. købsbeløbet. Disse udgifter udspecificerer du til ham. Husk at medtage alt (foder,hø,halm,vand,elektricitet,gødning af og vedligehold af dine folde,smed,dyrlægeudgifter,købesum,opstaldning hos andre,plejeprodukter til hesten (f.eks. hovfedt/fluespray/etc.),grimer,dækkener, osv.
    Skriv, at såsnart pengene er gået ind på din konto vil du levere hesten for hans regning på den af ham opgivne adresse.
    Giv ham en frist til at overføre pengene til din bankkonto i - f.eks. 30 dage. Ikke noget med, at han skal komme og aflevere dem i hånden på dig.
    Skriv til ham, at hvis han ikke overholder fristen, vil du starte en retssag og gøre udlæg i hesten, eftersom hestens værdi er lavere end det skyldige beløb.
    Fortæl også, at han med al sandsynlighed vil tabe denne retssag, hvorfor han så vil blive pålagt at skulle betale alle sagsomkostninger oveni samt forskellen mellem hestens værdi og det skyldige beløb.
    Opgiv en adresse han skal skrive tilbage til med hvilken løsning han vælger.
    Du skal virkelig lyde truende overfor ham. Han benytter selv disse ufine metoder.
    Herefter afventer du hans udspil. Sørg for, at du har alt på skrift (gem kopier af dine breve/rykkere etc.), så du kan dokumentere, hvis det skulle blive nødvendigt at gå rettens vej.

    Det er virkelig sørgeligt, at du bliver nødt til at skulle trækkes igennem sådan omgang. Men husk for alt i verden at benytte hans metoder og giv ham igen.

    Held og lykke med projektet!

    Jeg har prøvet at have vores nabos hest opstaldet uden at få betaling for det. Jeg gik over til dem med et brev, hvori der stod netop specificeret ud, hvor meget de skyldte og hvis ikke jeg fik pengene inden 1 uge, så skulle de skrive under på, at hesten var min.
    De ville ikke skrive under, men dagen efter fik jeg mine penge og de hentede hesten.
    Husk, at man er nødt til at være hård, for at få sin ret. Ved godt, at du kan risikere, at han betaler dig, men ærlig talt tvivler jeg stærkt på, at han har lyst til at skulle af med så mange penge, når han ikke er et hestemenneske i forvejen. Han vil jo heller ikke vide, hvad han skal stille op med dyret.


  • #58   29. jul 2013 Tak endnu engang for alle jeres gode råd og jeres støtte. Jeg ringede til ham for en uge siden. Fra hemmeligt nummer selvfølgelig . Spurgte hvad han havde tænkt sig med den hest. Det vidste han ik lige, det skulle han lige finde ud af. Jeg spurgte igen hvad han havde gang i, hvorfor han krævede ejerskab af hesten . Han spillede dum og sagde at det gjorde han da heller ikke. Jeg henviste til det brev jeg har modtaget fra DSAH , som jo er grunden til det hele er gået i stå. Så vidste han ik lige hvad han skulle gøre. Jeg sagde han kunne ringe derop i en fart og få det annuleret , så var jeg villig til at droppe retsagen . Men han var flabet og det havde han ik tid til og havde i øvrigt ikke modtaget brev fra retten. Jeg informerede ham om at det var på vej og at det ville koste ham penge om han tabte eller vandt. For hvis han vandt , skulle jeg jo have mine penge igen. Han blev sur og smed røret på og så opgav jeg den snak . Han har siden kontaktet min datter og bedt hende få mig til at ringe. Men det har jeg nægtet. Sådan leger vi ikke. Har siden modtaget brev fra retten om at stævningen er sendt til ham og de anbefaler ham at svare inden 14 dage. Så måske derfor han gerne ville snakke nu.. Men nu venter jeg på hvad næste træk bliver ...

  • #59   30. jul 2013 Vi krydser fingre herfra....

  • #60   30. jul 2013 Sikke da en klovn.. Men jah så kan han da lærer det..

  • #61   31. jul 2013 Vi følger spændte med i næste afsnit... smiler. Håber det bedste for dig og at han snart giver op og lader dig være i fred.

  • #62   31. jul 2013 Håber

  • #63   2. aug 2013 Er der sket noget mere? smiley

  • #64   2. aug 2013 Er man selv part i konflikten må man gerne optage en samtale uden den anden part ved det. smiley håber du har fået en afklaring

  • #65   2. aug 2013 Kære trådstarter jeg forstår godt din situation, men du skal også se det fra deres side, de kan ikke sige at det ser ud som det er din, når han har gjort indsigelser. Hvis det så kommer i retten og han vinder hvad så? Så kan han jo sagsøge dem.
    Jeg er ked af at sige det, men der er vist ikke andet for, end at få fat i en advokat. Der findes advokater som har mere eller mindre specialiseret sig i heste. Få fat i sådan en, så kan du vinde sagen, og så skal han betale alle sagsomkostninger. Så har både du og forbundet det hele på det rene, og så kan der ikke blive mere bagefter.


  • #66   2. aug 2013 Hov jeg havde ikke fået læst slutningen af tråden smiley Held og lykke med retssagen, håber vi høre, hvordan det er gået

  • #67   5. aug 2013 Jeg tænker, han står vel reelt set heller ikke som ejer på hesten?
    Hvis I ikke har kunne skifte ejerskab på den uden dna?
    Kunne det så ikke være muligt at få den person I købte hesten af, til at skrive under på, at hesten er købt af dig eller ?


  • #68   11. sep 2013 Det mlc skriver er rigtigt. Har desværre set det hele før. Men hvis du vil vide mere så skriv lige en pb.

  • #69   11. sep 2013 Sagen kører stadig .. Første svarfrist reagerede han ikke på. Han har fået en ny stævning og hvis han ikke svarer inden 14 dage, afsiger retten dom ud fra dette... Så en meget lang og sej process..

  • #70   12. sep 2013 Ja det vil jeg godt tro puha

  • #71   12. sep 2013 Utroligt du ikke bare kan få din hest. Håber snart alt er løst smiley

  • #72   12. sep 2013 ÅÅÅh hvor træls lad os høre hvordan det videre går i sagen ikke.

  • #73   12. sep 2013 Skal nok skrive hvordan det kommer til at gå..

  • #74   12. sep 2013 Nicoline: har jo hesten.. Har haft den hele tiden. Det er papirerne jeg ikke må få smiley

  • #75   23. okt 2013 Bare lidt info.. Den nye stævning er desværre ikke nået frem til manden enndu...Han har ikke været at træffe!!
    Så det er 7. uge jeg venter...synes det er helt urimeligt at manden kan pisse på os alle og jeg bare skal være tålmodig og gå rundt i uvished.Men det er desværre sådan det fungere.


  • #76   23. okt 2013 Puha. Det er en sej kamp for dig. Håber snart at han giver lyd fra sig, så I kan få en ende på denne misere og komme videre. Held og lykke og mange tanker herfra!

  • #77   23. okt 2013 Mange tak Ann. Håber jeg også..føler alt står på pause. Er jo glad for min hest og vil gerne en masse , men tanken om at jeg kan risikere ikke at vinde sagen, gør at lysten ikke er så stor . Hin bliver selvfølgelig passet med alt og nusset om osv . Men ridningen er nærmest gået i stå .. Hun er knap tilreddet og helt ærligt vil jeg ikke lægge en masse arbejde i det pt, hvis det viser sig jeg ikke vinder. Men det ville være dybt underligt hvis det går den modsatte vej . Men ingen kender jo dagen i morgen smiley

  • #78   23. okt 2013 Åååh altså hvor er det træls, jeg krydser fingre for dig og håber det snart må få en ende, og at den ende bliver god. xxxxx held og lykke

  • #79   6. nov 2013 Lige en opdatering smiley endelig!! Papirerne er nu på vej til min postkasse , så i morgen er jeg måske fri af denne sag :-)) hesten er min smiley hvilken lettelse !!!

  • #80   6. nov 2013 Kanon!!

  • #81   6. nov 2013 Ej hvor fedt! smiley
    Tillykke smiley


  • #82   6. nov 2013 Fedt, stort tillykke smiley

  • #83   6. nov 2013 Stort tillykke smiley

  • #84   6. nov 2013 TILLYKKE


  • #85   6. nov 2013 Hvor dejligt da 8D

  • #86   6. nov 2013 ENDELIG smiley

  • #87   6. nov 2013 Tillykke smiley Godt det gik godt smiley

  • #88   6. nov 2013 Sådan! Det er vel nok en lettelse for dig. Er rigtig glad på dine vegne smiley

  • #89   6. nov 2013 Tillykke! smiley

  • #90   6. nov 2013 Tillykke smiley

  • #91   6. nov 2013 ENDELIG DEJLIGT

  • #92   6. nov 2013 Stort tillykke smiley Så var det kampen værd alligevel smiley

  • #93   6. nov 2013 Tak alle sammen smiley er meget glad og lettet smiley

  • #94   7. nov 2013 Har nu oprettet hende igen herinde smiley håber hun kommer ind ...

  • #95   7. nov 2013 Har posten været hos dig? smiley

  • #96   7. nov 2013 Det ved jeg først kl 18 når jeg kommer fra arbejde smiley men DSAH sendte mail i går om at det var i kuverten og blev sendt i går smiley

  • #97   9. nov 2013 Så er papirerne hos mig. Registrering og ejercertifikat :-)))

    profilbillede
  • #98   9. nov 2013 Det er så dejligt, når sådan en historie ender lykkeligt alligevel. smiley

Kommentér på:
Han nægter underskriften på min hest..

Annonce