{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
798 visninger | Oprettet:

Hævet bagben:-( {{forumTopicSubject}}

Min pony har haft seneskade på højre forben (gaffelbåndsskade) som er blevet scannet for 2. Dvs. At dyrelægen har sagt at jeg skulle påbegynde genoptræningen, som jeg er i gang med. (Skridt de første par uger)
Men imens min pony stod skadet har hun fået taget skoene af. Og så nu hvor hun er kommet lidt igang igen har hun igen fået forskoene på da hun er meget øm/ følsom i hovene.
Hun fik sko på og blev beskåret for 2 dage siden.. Hun var så også i svømmetræning imens hun stod skadet, og pga. Hun er meget vid/ bred ved bagbenene så har hendes bagben skrabt mod kantet da hun har svømmet, og det har gjort at den udvendige del af hoven er blevet flosset lidt af. ( det skal lige siges at vi var rigtig flad for svømme opholdet hun havde, og hun kom også i et bredere bassin efter de fandt udad at hun skrante mod kanten)

Men så smeden har skulle rette hoven lidt til, og det er selvfølgelig også svært når den er i en lidt sjov form ogsådan.

Min pony gik fint lige efter hun havde haft smed, og da jeg så skulle trække hende på fold, hvor hun skal gå i rald/sten undrede jeg mig lidt over hvorfor hun stadig sådan lidt mærkeligt med hovedet sådan som om at hun ømmede sig stadig. (Det er selvfølgelig også lidt naturligt når hun er ny beskåret)
Dagen efter på vej til fold, ømmer hun sig mere denne gang tager hun det ene bagben lidt op når hun har trådt på en skarpsten.. Jeg prøver så at trække lidt rundt med hende inde på folden, for at tjekke om hun også går og små halter der inde ligesom hun gjorde på stenene. Men det syntes jeg bestemt ikke at hun gjorde.. Jeg synes hun træder godt igennem, som hun plejer.

Så til aften opdager jeg at hendes bagben er hævet (mener at det er det samme bagben som hun ømmede jeg rigtig meget på) jeg tager koldt vand på det og sådan. Jeg frygter at det er en seneskade eller spat eller noget andet..

Hvis I ser på billedet af hendes hov kan I måske se at der er et stykke der er flosset af. Altså efter beskæringen så er der et lille stykke af hovet der er flosset af. Kan det være årsagen til at hun ømmer sig så meget på den ene bagben fremfor det andet?? Kan det også medfører hævelse?

Jeg tager i mod alt hvad I har. Jeg vil bare gerne vide noget iden der skal komme en dyrelæge


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hævet bagben:-(
Kommentér på:
Hævet bagben:-(

Annonce