{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
621 visninger | Oprettet:

Hævet bagben {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Da "min" hest Dominic har haft betændelse i højre bagben og en smule i det venstre, har hun stået stille i lidt over et halvt år. Nu er hun så erklæret rideklar igen. Dog er hævelsen der stadig, og den er gået op til hendes has.

Jeg rider kun ture med hende lige nu, indtil at forholdene er anderledes. Og selvfølgelig da det er genoptræning foregår det kun i skridt, og meget få trav intervaller. Både den rigtige ejer og hendes mand, min rideveninde og jeg synes at hævelsen forsvinder når hun har været ude og motionere og bliver varm i benet.
Vi prøvede i weekenden at sætte hende på boks, da hun normalt går i løsdrift. Jeg prøvede med staldbandager for lige netop at holde varmen. Men hævelsen blev bare værre. Så hun er på løsdrift igen.

Så nu er jeg ude hos hende hver dag, for at trække hende på vejen i 10 minutter. Hun går løst på marken. Og det har hjulpet en hel del igen. Nu er hævelsen faldet. Så jeg føler at det er det der skal til.

Når jeg får hende ud i en stald med ridehal, så vil jeg starte med at longere hende, for også at få hende i form igen.Hun viser på ingen måde tegn på smerte eller halthed. Hun er frisk og vil gerne røre sig. Både i naturen og på marken.

Men nu har jeg så brug for gode råd og kloge hoveder. For jeg vil egentlig gerne høre jeres erfaring med sådan noget, så jeg ikke går og gør det forkert?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hævet bagben
Kommentér på:
Hævet bagben

Annonce