{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
710 visninger | Oprettet:

Cykle uden om heste {{forumTopicSubject}}

Nu rider jeg ofte meget på landevej, så derfor kan det ikke ungås, at jeg møder landevejs cyklelister med deres meget stille cykler. Jeg oplever tit, at man kommer ridende og så lige pludselig fræser der en cykellist forbi en. Jeg ved ikke om det kun er min hest, der godt kan få et lettere chok af det - fordi den ikke har hørt cyklen, før den har set den.
I mine tidligere ride år, red jeg en del i skoven. Der var det stort set det samme, folk kom fræssene uden om en - uden at sige en lyd!

Jeg råber altid til rytteren at jeg kommer, så både hesten og rytteren er bevidst om det. Jeg har prøvet at fortælle andre cykellister om denne "idé", men de virker temmelig ligeglade og høre faktisk ikke efter.

Nu er mit spørgsmål, så hvad i synes om disse cykler der kommer kørerende uden om en. Også hvad i selv gør eller oplever folk gør.

Det er ikke fordi jeg vil gøre nogle sure, med dette forum, men blot forbi jeg er nysgerrig!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cykle uden om heste
  • #1   19. aug 2013 Hvis jeg cykler sammen med en veninde snakker jeg til hende for at være sikker på ikke at være lydløs smiley
    Hvis jeg cykler alene klikker jeg med tungen smiley

    Når jeg rider og der kommer cykler forbi.. Ja. Det er ikke noget problem. Min pony er ikke nogen kylling hvad det angår så han bliver ikke bange eller noget smiley Det gør jeg heller ikke smiley


  • #2   19. aug 2013 Har også oplevet det nogle gange når jeg rider i skoven... Ret træls... Især med en ung hest smiley synes og godt at de måtte sige et eller andet...

  • #3   19. aug 2013 Min pony er hellere ikke en kylling på nogen måde, men han får et lille chok (hvilket jeg så også gør) fordi han først opdager cyklen når den er oppe på siden af ham...


  • #4   19. aug 2013 hvis jeg er på cykel og ser heste forud holder jeg mig langt bagved og venter til de er drejet en anden vej en den jeg skal, men er aldrig selv blevet overhalet til hest

  • #5   19. aug 2013 Det er meget sjældent at jeg møder en hest til cykel, og næsten lige så sjældent omvendt. Faktisk har jeg endnu ikke mødt en hest mens jeg er til cykel.
    Men skulle det ske, så ville jeg nok ringe lidt med klokken længe inden og så derefter råbe an når jeg kommer tættere på.

    De sidste to gange jeg har mødt en cykel/løber, har jeg haft samme problem. Dog med en noget anden udgang. Men det har jeg fint beskrevet her: http://www.hestegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/980743-de_lydloese_farer


  • #6   19. aug 2013 Tja, det høre vel lidt med til at ride udenfor sin egen grund.. Jeg syntes ikke at vi kan klage over cykelister osv., vi ryttere er jo ikke de eneste i verden som færdes derude smiley
    Og hvis de ikke kender noget til heste, kan jeg godt forstå at de bare cykler forbi.

    Men hvis jeg selv skal cykle forbi en hest, ringer jeg på klokken og sørger for at de har set mig smiley


  • #7   19. aug 2013 Jeg har også oplevet pludselig at blive overhalet i høj fart af en cyklist som jeg overhovedet ikke havde set eller hørt, og jeg blev da også forskrækket, men min hest tog det med ophøjet ro, han havde åbenbart hørt eller fornemmet cyklisten .

    Nu kender jeg hans små signaler, og bare et øre vendt bagud et sekund så er der nok et eller andet, så rider jeg ind til siden f.eks på en cykelsti .
    Men er da et problem for de fleste heste .


  • #8   19. aug 2013 Nu er det ikke så tit jeg cykler, men skulle jeg på cykel forbi heste ville jeg snakke eller råbe til rytterne .

  • #9   19. aug 2013 Tror bare nogle cyklister tror de ejer det hele... Sådan fornemmer jeg det i hvert fald smiley Når jeg rider i skoven kommer der et hav af cyklister farende forbi mig, ikke én af dem gør opmærksom på at de er der, og min hest bliver SÅ forskrækket hver gang! Jeg plejer bare at komme til at sende sure og frustrerende blikke til cyklisterne smiley Men 'heldigvis' er cyklisterne selv blevet forskrækket, når min hest er blevet det, og så bliver de mere hensynsfulde smiley At det så er efter det er sket er så ikke det heldigste smiley
    Men ja, de har ret til at være der, og forhåbentlig skal de nok se problemet på et eller andet tidspunkt smiley


  • #10   19. aug 2013 Der kom engang to cykelister hos som vi fik stoppet og spurgt om de ikke ville sige noget og gjort dem opmærksom på at heste kunne blive bange for dem og det vidste de simpelthen ikke.. Siden da har de altid snakket når de kom forbi os

    Men altså jeg har vænnet min hest til cykler ved min mor cykler ved siden af .. Men som regel opdager vi dem også inden de kommer

    Selv hvis jeg cykler gør jeg opmærksom på jeg kommer


  • #11   19. aug 2013 Jeg oplever tit cykler og der er det altid mig der står hvad skal jeg gøre enten går vi bare eller stopper vi lige op og hilser på cyklen

    dem der kommer cyklende dem har jeg næsten altid set så jeg ved de er der så hesten ved det også godt for jeg siger altid noget ala -når kita så kommer der sådan en fiiine cikel (jeg siger det på en sjov måde så det bliver en god oplevelse )

    Og hvis der kommer en stille cykel jeg ikke har set og hun lige spænder op så kommer jeg med et eller andet ala hov kita var det en spion cykel sådan en rigtig 007 cykel eller andet random

    Det eneste som kan gøre mig sur/bekymret med cykler det er hvis der kommer unge knægte for unge knægte har normalt en tendens til at gøre et eller andet sindssygt når man møder dem normalt og de kan have gravet hjernen helt væk så de kan måske finde på at gøre det ved hesten også


  • #12   19. aug 2013 Snakkede med min fys om det en dag, hun cykler åbenbart meget i skoven... Hun havde spurgt en rytter ( til hest) en dag om hvad hun syntes msn burde... Og havde fået svaret at det ville fx være godt med en sang smiley stille og rolig... Så nu har fyssen opfundet sin egen lille sang ala "her kommer jeg, jeg er bare en lille cykelist..." Syntes faktisk det var en meget god ide..

  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #13   19. aug 2013 Jeg ringer med klokken på afstand og sikrer mig, at rytteren har set mig, men et eller andet sted, så bør du vel også selv orientere dig, når du rider i offentligheden. Om end ikke så fordi du ved, at mange ikke gør oopmærksom på, at de kommer bagfra. smiley

  • #14   19. aug 2013 Jeg rider også på landevej, og de lokale cyklister ved at man skal fløjte så hesten lige ved at der kommer en susende forbi smiley heldigvis er just ikke den store kylling så hun siger sjældent noget til det smiley

Kommentér på:
Cykle uden om heste

Annonce