{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
770 visninger | Oprettet:

Går igennem hegnet {{forumTopicSubject}}

Hej kære hestefolk.
Jeg har et kæmpe problem med min blanding araber/fjordhest. Han er for nylig begyndt at gå igennem hegnet, selvom der er fuld knald på går han på eler under. De folk jeg har ham stående ved, er ved at være godt træt af, at de de sidset 3 dage, til tider flere gange om dagen, skal gå og sætte nyt hegn op.
Vi har prøvet at sætte kæde på ham, og skrue helt op for strømmen, men intet påvirker ham. Han har indtil nu gået på folde med kun en tråd, men vi forsøger nu at sætte ham på mindre fold, med to tråde.
Han kan ofte finde på at lege med tråden, hvis der er mennesker i nærheden, fordi han ved at der ikke er strøm i når vi er der. Selvfølgelig står vi ikke bare og ser på, og han er også blevet bedre til at lade det være. Men nu er han altså begyndt på at rende igennem.
Før i begynder at skrive, at det kan hjælpe at han har en foldkammerat, så kan jeg lige aflive det foreslag, for han går i forvejen med den sødeste hoppe, som han er ganske glad for.

Så jeg har virkelig brug for jeres hjælp! Er åben for alle forslag. Tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Går igennem hegnet
  • #1   5. sep 2013 Mit første forslag ville være flere tråde og noget underholdning på folden.

  • #2   5. sep 2013 Jeg følger lige med på sidelinjen da jeg har samme problem med min isbuk. Her er der dog to tråde på hele vejen rundt, 5 foldkammerater og både antenne og kæde er afprøvet. Jeg er hunderæd for at hun en dag bliver involveret i en ulykke

  • #3   5. sep 2013 Der må jo være en grund til at den ikke gider være ude.

    Hvor længe går den ude om dagen?
    Er der hø eller wrap på folden?
    Hvorfor er der ingen stød i hegnet når i er der??? Hvis hesten ved det, så kan det være derfor den brækker ud. Tænd strømmen 24 timer i døgnet og få hegnet så man ikke selv får stød, hvis det er problemet.
    Sæt flere tråde på! Gerne 3! Havde selv en haflinger der gik under hele tiden ved 2 tråde. Så kom der en 3. tråd på 20 cm over jorden og så stoppede den.
    Hvor mange volt er der i hegnet? Har i testet med en hegnstester? Ved heste skal der gerne være omkring de 7000-8000 V


  • #4   5. sep 2013 Som Mette siger. Hvis der er en masse grene eller græs, der rammer hegnet, vil styrken forringes.

  • #6   5. sep 2013 Dyrehegn var det eneste der hjalp på min hoppe smiley

  • #7   14. sep 2013 Min pony har aldrig haft et problem i at være ude, han vil hellere stå der end på stald. Lige nu går de i døgndrift på græs, hvor de får serveret halm og foder, da græsset ikke indeholder nok næring. Der er altid sat strøm til, men da tråden der går fra kassen og ud til foldene skaber en forhindring imellem at komme til stalden og folden, bliver den ofte taget af så længe vi er flere der går rundt derude, hvilket altid har fungeret godt. Strømmen er i øvrigt som den skal være, det har ejeren af stedet tjekket smiley
    Jeg siger tak for jeres gode råd! Han har ikke været gået under et stykke tid, efter vi satte flere tråde på smiley


Kommentér på:
Går igennem hegnet

Annonce