{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
927 visninger | Oprettet:

sparket af hest {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg var idag på tur med min pony og nogle veninder, jeg blev uheldigvist sparket lige under knæet. Det gør rigtig ondt! Men jeg har et problem jeg skal til stævne her lørdag og søndag. Hvad synes i jeg skal gøre? Og har i prøvet og blive sparket af en pony Og hvad gjorde du? og hvornår gjorde det ikke ondt Mere? Men heldigvis havde ponyen ikke sko på og mine ridestøvler tog det medste af sparket


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sparket af hest
  • #1   8. sep 2013 Ja hvem er så klog at gå omme bag ved hesten XD smiley

  • #2   8. sep 2013 Sidst da jeg gav min pony hovolie på hovene, sparkede han mig i hovedet( det var ikke med vilje ) og han har sko på, av av av ! smiley
    Mon ikke du får mindre smerter inden weekenden ?


  • #4   8. sep 2013 Vi red da jeg blev sparket.. vi galopere på en sti også min venindes pony blev bange og sprang til siden lige foran mig også prøvede hendes pony så at sparke ud efter min, men ramte mig i stedet.
    -jeg tror aldrig på du ikke har gået bag en hest..


  • #5   8. sep 2013 Totten - prøv at bruge et lidt mere sobert sprog

    Hvis du er i tvivl om hvor meget der er sket med dit ben/knæ - så hop til lægen og få det checket. Ellers er det nok bare slaget , det kan gøre ondt længe,men hvis stævnet er vigtigt - så glemmer du det når du er til stævnet..


  • #6   8. sep 2013 Ja sidst jeg blev sparket af en hest, ramte den knæskallen så der var åbent knæbrud smiley (knæskallen flækkede midt over´+ nogle små stykker røg af)

    Men giv det lidt ro, ikke lav mere end du kan, og så må du jo vente og se smiley


  • #7   8. sep 2013 Ja, som Totten siger. Lag vær med at tænk over det gør ondt. Bare rid! smiley
    Jeg har redet stævner med en forstuvet arm og en brækket fod (y)


  • #8   8. sep 2013 Faktisk lidt vildt, min skade skete på samme måde som din !
    Vi red også tur, hvor de kom for tæt og sparkede ud smiley


  • #9   8. sep 2013 Jeg har prøvet at blive sparket af en hest :I Det var lige på siden af knæet, men der skete heldigvis ikke noget udover at jeg fik et kæmpe blåtmærke smiley

    Jeg havde ikke rigtig ondt (sådan som jeg husker det) jeg var mere øm, så jeg slappede af og lod vær med at løbe og anstrenge knæet smiley Og så var det ikke så slemt efter nogen dage smiley Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget.


  • #10   8. sep 2013 Ja okay der fik du mig smiley gør det jævnligt... UPS XD
    Er også selv blevet sparket på siden af knæet under ridning :


  • #12   8. sep 2013 få ALTID et læge tjek ved fald, spark osv. da hvis der er et eller andet.. så er du på den sikre side med henblik på din forsikring.. smiley det skal bare være inden for 24 timer.. smiley
    Så et hurtigt visit hos lægen, og siger "den" at det bare er slaget.. jamen, så er varme og voltaren gel din løsning, den næste uge.. smiley
    Pøj pøj med det.. smiley


  • #13   8. sep 2013 er dog ikke blevet sparket men fald af en heste der oversprang, springet var ca 105cm plus hestens højte, og landet på mit knæ som resulteret i en forstening, weekenden efter rede jeg om lørdagen klubmesterskab i dressur og jeg kunne ikke bruge det nederes af benet -.- men vi blev nr 2 : ) (mener vi red Lb 1 eller 2) og om søndagen rede jeg noget springdarby på ca 90-100cm som gik ok..

    mit knæ var dobbelt så stort som det er normalt.. men red alligevel... så synes du skal prøve dig frem, kan du ride så rid, ellers så hold en pause på et par dage og så prøv igen... ellers kontakt en læge : )


  • #14   8. sep 2013 læg noget is på, det kan måske hjælpe lidt på smerten (og hævelsen, hvis dit ben er hævet) smiley Hvis du er urolig for om der sket andet med benet, end at det f.eks. bare bliver blåt ville jeg tage forbi lægen - hellere et besøg for meget end for lidt smiley Ellers kunne jeg forestille mig at smerten er gået væk indenfor en uge - måske kommer der et blåt mærke, meen det får vi alle sammen jo smiley kan huske da jeg var mindre, hvor jeg var til fødselsdag en dag om vinteren hvor der lå is udenfor, og jeg var så ude og lege med en af mine veninder hvor hun forskrækker mig, så jeg falder og banker knæet lige ned i isen - jeg havde et blå/lilla/gult knæ i jeg ved ikke hvor mange uger... smiley men det var da jeg var 10 tror jeg, så det er jo noget tid siden nu smiley Men det er bare op på hesten igen! smiley (så længe der ikke er alvorlige skader) ! smiley

  • #15   8. sep 2013 Det gør altid ondt at blive sparket. Hæver det, så læg noget is eller andet koldt på. Gør det stadig virkelig ondt i morgen så tag til lægen.

    Er der ikke sket nogen skade, så rid det stævne smiley

    Jeg har lige startet århusmesterskabet med en fibersprængning i lægen med blodansamling i foden. Har også startet stævne med 3 brækket tæer og en forstuvet ankel. Men husk.. INGEN har samme smerte terskel.. Så kan du ikke ride, så meld fra smiley

    Men få det nu tjekket for en sikkerhedsskyld hvis det stadig gør hunde ondt og er hævet i morgen.


  • #16   9. sep 2013 Få det tjekket smiley Du ved aldrig hvad der kan være.
    Dumt bare at ride videre, hvis der er noget, kan det tage dobbelt så lang tid at komme sig over det. Og du kan få kroniske smerter.

    Og måske lige holde det i ro et par dage, stævner er ikke vigtigt i forhold til dig og dit helbred smiley


  • #17   9. sep 2013 Det var bestemt ikke for at være nedladende det var kun ironisk.:):)

Kommentér på:
sparket af hest

Annonce