{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
682 visninger | Oprettet:

Vil ikke stoppe! {{forumTopicSubject}}

Hej hestevenner,
jeg har mig en part som ikke vil respektere mit personlige rum pg bliver ved med at møve sig på. Han hænger op af mig, traver ind foran mig, skubber til mig osv. Når jeg går med ham og gerne vil stoppe bliver han ved med at gå og drejer ind foran mig. Har prøvet at trække hårdere i træktovet bagud, og når han så stopper slipper jeg presset, men han bliver ved med at gå ind foran istedet for at stoppe ved min sidde. Har også prøvet med bakke - og stoppeøvelser, men intet hjælper. Det er ikke fordi han får specielt mange godbidder, så det er ikke tiggeri. Hvad gør jeg?

Mvh Helene


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil ikke stoppe!
  • #1   6. okt 2013 Ærlig talt så er det bare at øve, øve og øve lidt mere smiley
    Men hvis det er fordi han tigger, så stop helt med godbider. Nogle heste kan bare ikke håndterer godbider. Min får fx ikke hestelakrids fordi, at hun bliver skidesur og umulig, når hun ikke får noget.


  • #2   6. okt 2013 det gør min også nogen gange
    jeg tager en hingste-kæde på ham så han kan gå ordenligt, til og fra fold smiley


  • #3   6. okt 2013 Det gjorder min os. Jeg trænede hele tiden at den skal bakke hvis jeg går imod den på dens venstre forside.
    Jeg prikkede den midt på bringen mens jeg bedstemt sagde bak. Det er en god ide at træne så den kun bakker en bedstemt antal skridt i starten. Vi talte 5 skridt.
    Vi er noget dertil hvor jeg kun skal gå mod ham og sige bak. Han møver sig ikke mere. Kun når han bliver utryg ved noget.
    Vi satser på at komme dertil hvor jeg kun skal gå imod ham og at han ikke møver sig in på mig mere smiley


  • #4   6. okt 2013 Ude ved os lærer alle heste at gå med sikkerhedsafstand osv. når der trækkes med dem..
    Tag en pisk med ud og hent ham, når han prøver at overhale dig, stopper du ham hurtigt op og bakker ham . Hvis han kommer for tæt, så lav en "mur" mellem hesten og dig med pisken. Ja hesten reaktion kan se voldsom ud, men den lider altså ikke af det, når du jo ikke rammer den. Det skal være sådan at han stopper når du stopper, og respektere dit rum.
    Hvis du er inde i ridehuset, så prøv at gå rundt (med pisk) og gå slalom. Hesten må ikke være oppe på siden af dig, da du er "lederen" og han skal flytte sig for dig.
    I første omgang kan du bruge pisken som en forlænget arm, så den kan se den ikke må komme op på siden. Husk at stoppe op flere gange, og bakke hvis den ikke stopper næsten lige så hurtigt, eller kommer fortæt på.

    -Husk at du skal være bestemmende når du eks. bakker ham, og ikke bare lidt prik fordi du er bange for det gør ondt. (Jeg siger ikke man slår hesten eller noget, men hvis den ikke bakker, når man bare prikker, så må man prikke lidt hårdere indtil den bakker)
    -Intet af det her er skadeligt for hesten smiley


Kommentér på:
Vil ikke stoppe!

Annonce