{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
721 visninger | Oprettet:

Dækner {{forumTopicSubject}}

Hej Hg. Hvornår skal man begynde at komme vinterdækken på sin hest? Jeg syntes det er lidt svært med alle de forskellige dækner der er. Syntes i det er for tidligt at komme 200 gram på hende når hun står inde? Hun står med fleecetæpper nu, men nogen gange syntes jeg hun er lidt kold. Hilsen Line


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dækner
  • #2   7. okt 2013 Min står men regndækken og når hun er klippet første gang får hun 300 gr på og 2. Gang får hun 600 gr på og når hun bliver klippet 3. Gang står hun stadig med 600 gr smiley

  • #3   7. okt 2013 Jeg synes det er alt for tidligt at lægge et så varmt dækken på hesten.

  • #4   7. okt 2013 Ja, det er for meget med 200 gram nu. Der bliver en 17-18 graders varme i dag - du risikerer at hesten får det så varmt at den bliver syg.

  • #5   7. okt 2013 500g.... Hold da op det er virkelig meget! Hvad går den med om vinteren?

    Jeg ville vente med at smide 200g på, vi har lige nu og de næste par dage iflg vejrudsigten 10-12 grader om natten og op til 18 grader om dagen, så burde ingen stå og fryse med 100g smiley


  • #6   7. okt 2013 Skal man klippe dem 3 gange? smiley

  • #7   7. okt 2013 Nej det skal man ikke min bliver bare klippet 3-4 gange fordi hun sveder og når jeg bruger hende til konkurrence gider jeg ikke hun har små hår der stikker ud til alle sider smiley

  • #8   7. okt 2013 pyyy... hvis du tænker vinterdækken nu så ved jeg da ikke hvad den skal holde varmen med til vinter! Min har max regn med fleece nu hvis der regner/blæser meget.

  • #9   7. okt 2013 Hun står også med regndækken når hun er udenfor. Men hvornår skal man begynde med et vinterdækken? Skal nemlig have købt et nyt, da det andet var for stort.

  • #10   7. okt 2013 Jeg har 3 heste der står i løstdrift, en Haflinger, en Gotlands Russ og en Welsh cob, det er kun min cob der pt har dækken på om natten og det er kun et regn.
    De 2 andre får først dækken på når vi kommer ned omkring de 5 grader og der vil det kun være regndækken og natten og helst ikke noget om dagen. Når vi så kommer ned omkring de 0 grader alt efter vind og vejr, ja så kan vi begynde at snakke om vinter dækken og evt mere.
    Det er 3 ridedyr som bliver brugt og kommer også til at svede.
    de 2 af dem er også klippet, min Russ har været klippet jagt det ene år og hun overlevede uden af fryse.

    Jeg synes det er vildt at læse flere steder herinde at folk allerede nu har 200-500 gram på deres heste, det er heste og de fryser altså ikke så let som vi gør. Så længe de har noget at gumle i, holder de varmen.

    Kan ikke lade være med at tænke på, for hvis skyld ligger i alle de dækkener på?
    Er det fordi hestene går og fryser, eller er det fordi i skal se godt ud til stævner, eller er det fordi i ikke har tiden til at skridte ordentligt af?


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #11   7. okt 2013 Jeg tænker bare, mine heste plejer at stå med 300g til VINTER , altså når det er koldest (klippet) også vil i smide 200g på nu???
    Det er jo ikke engang koldt, regnvejr eller blæst??

    Og 600g, det er godt nok voldsomt i mine øre.. Enten er de heste ekstremt sarte (eller ejer) og ellers er de heste jeg rider virkelig hardcore (eller ejer)


  • #12   7. okt 2013 Fedt fik lige fumlet et synes godt om på mit eget indlæg. smiley

    Tror tit det handler om at ejerne er virkelig sarte, selv da jeg lå og kørt kørestævner med min pony, fik den aldrig andet på en et almindeligt vinter, når det var virkelig koldt.
    Tror tit folk glemmer at heste ikke udelukkende sætter vinter pels fordi de fryser, men af den simple grund at lyset forsvinder.


  • #14   7. okt 2013 Thiano er ikke klippet og stå lige nu med overgangs dækken og han får først vinterdækken på når frosten kommer ind.. smiley

    - Han bliver heller ikke klippet.. smiley


  • #15   7. okt 2013 Min går altså kun med regndækken og ER varm indenunder hun er fuldblod og meget tyndpelset... Hun ender også på 450g og hals til hardcore vinter men ellers render hun bare rundt med 200-300g:)

  • #16   7. okt 2013 Min går stadig uden dækken, og hun får først dækken på når det bliver koldere og hun bliver klippet. Det bliver 17-18 grader de næste par dage, jeres heste må godt nok have det ubehageligt varmt smiley

  • #17   7. okt 2013 Tror folk bliver en lille smule besatte at dækkener, det er utroligt at så mange heste allerede nu fryser og også kommer til det i vinter, læste sidste efter år om en hvor hendes hest havde 4 dækkener på for at kunne holde varmen.

    Min unge welsh har dækken på om natten og får det af om morgen, da det slet ikke er køligt nok endnu for hende at have det på 24/7.

    Er der slet ikke nogen med dækken heste der tænker over hvor skidt det er for hestene pels og fedt lag at gå med dækkener på?


  • #18   7. okt 2013 Min er virkelig en fryse pind og nej det har ikke noget med mig at føre for jeg hader dækken og ville helst undgå men hun fryser sådan og til vinter er 600 gr og hals nødvendigt smiley

  • #19   7. okt 2013 Jeg har en som får klippet stribe her i efterårsferien. Så får han regndækken, uden fleece men med undertrøje på. Han har meget lang pels allerede, og sveder meget under ridning, og kan ikke nå at få ham tør til om natten.
    Jeg laver fuldklip på ham, når nattetemperaturen ligger fast på eller under frysepunktet, og så starter han ud med 200g, og får tæppe under i tilfælde af at han fryser. Når der virkelig bliver koldt, får han 200g under, og ender dermed på 400g, som også kan suppleres med tæppe, hvis det bliver nødvendigt smiley
    Men absolut ikke mere end regndækken nu til uklippet hest. Og 100g på klippet smiley


  • #20   7. okt 2013 mine har haft regndækken på et par dage her hvor det har stået ned i stænger.
    ridehesten bliver klippet her sidst i oktober hvor han får 100 måske 200 gram på.

    vinterdækken får han først på når der graderne er omkring 0 eller frostgrader.

    dem der har vinterdækken på hestene allerede nu, hvad gør i når der er frostgrader?


  • #21   7. okt 2013 Min går med overgangs dækken og går stadig på døgnfold.

Kommentér på:
Dækner

Annonce