{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
792 visninger | Oprettet:

Hvilke tricks?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har part på denne skønne vallak, som har den tildens til at bide, så jeg vil på ingen måde lære ham at kysse lige nu. Udover det så skal han bide i alt og han ødelægger det. Vi arbejder meget på at han ikke skal bide, hvilket han sådan er ved at forstå, men han keder sig enormt meget, da vi næsten laver det samme hele tiden. De eneste tricks han kan lige nu er at smile og bakke. Han er ekstrem madglad, og ligeså snart han finder ud af at jeg har godbider, så bliver han grådig. Jeg søger nogle nemme tricks jeg kan lære ham, skal lige siges han kun har et øje, så han har en blind vinkel. Han har haft en bold, men eftersom det er den tredje han lige har ødelagt så holder vi lige en pause fra det. Vi har lavet en del tillids træning, da han mangler rigtig meget omsorg, da ejer ikke giver ham hvad han behøver.. I må gerne smide nogle links. :-))


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke tricks??
  • #2   16. dec 2013 Ada: Han har ikke været ordenligt i hænder, før jeg fik part på ham, hvilket jeg har haft i lidt over en måned. Har prøvet at trille bold med ham, men han tager den i munden, og bider hul, selvom jeg bliver sur på ham. Han bider fordi han mangler opmærksomhed, han er 5 år gammel, og har ikke været i hænder rigtigt siden 2011. Det er jo træning han mangler, da han er vant til at komme ud en gang i mellem og blive striglet også ind i boksen igen. Jeg holder en pause fra boldene da han som sagt bider hul. Meningen var at jeg skulle igang med at ride ham, men han har lige stået halt, pga. hov byld. Så vi mangler bare tricks, fordi han keder sig med alt andet :-(( Udover det, så giver hans ejer ham ikke godbider, de eneste ''godbidder'' han får er gulerødder til natmad smiley

  • #6   16. dec 2013 Bettemus: Det må du meget gerne! :-))

    Anja: Det syntes jeg er meget svært at lære ham, da jeg har ingen ide om hvordan jeg skal starte. Har kigget på en masse forskellige guides til det, men der står noget forskelligt hvergang, men hvis du kender en god guide må du gerne linke til den, eller skrive den :-))


  • #7   16. dec 2013 Ada: Har overvejet det der med at ryste på hovedet, men fks. han har jo lært at smile, og hvis jeg bare løfter min finger den mindste smule så gør han det med det samme. Så tror jeg venter med at lære han at ryste indtil, han har fået hovedtøj på og sådan noget igen :-))

    Men hvordan lære man hesten at gabe?


  • #8   16. dec 2013 Kender du klikkertræning? Det hjælper tit på heste der tigger. Hesten lærer, at den KUN får en godbid efter klikket, og holder dermed op med at tigge smiley

    Derudover er der kysse, ryste på hovedet, nikke, gabe, spanske skridt, dreje rundt om sig selv, neje, hente ting, holde ting osv. smiley


  • #9   16. dec 2013 Mathilde; Skal også i gang med kliktræning, skal bare have købt en klikker :-)) Det er ikke hvergang han får en godbid når han bakker eller smiler, da han skal vendes af med det, i håbet om at han stopper med at tigge :-))

  • #10   17. dec 2013 Når han ikke rigtig har været i hænder, er det nok der jeg ville starte - med den helt basale grundtræning.
    Altså frem, stop, stå, bakke, rykke forpart og bagpart, indparkering osv.


  • #11   17. dec 2013 Jeg tænker måske noget klikkertræning hvis der er problemer ved godbider..

    Ellers så har jeg lært min part at ryste på hovedet. Planen er vi skal igang med noget smile også. Hun kan også spanske skridt, det fandt jeg bare lettere svært at lærer hende.. Ellers så bare sådan en ting som at gå ved siden af dig uden at skubbe eller løb frem af, det har jeg brugt rigtig meget, vi har udvidet at løbe og stoppe, i starten med tov for at vejlede hende.


  • #12   17. dec 2013 Det der med at han bider brug en klikker det gør jeg med min dreng når vi træner de første par gange når han gør noget godt klikker du og giver en godbid når du har øvet lidt tid så forbinder han klikkeren med godbidder så klikket bliver hans ros smiley
    Så skærer du ligeså stille ned på godbidder og til sidst kan du bare nøjes med at give ham lidt efter træning smiley
    en rigtig god og sjov ting du kan træne med ham er at du kan lære ham at neje eller spanske skridt smiley


  • #13   17. dec 2013 Prøv at stoppe med at bruge godbidder, det gjorde jeg med min, fordi han bed, nu bider han ikke mere^^

    Lær ham ting som stop, bakke, for- og bagpartsvendinger og at indpakkere ^^


  • #14   17. dec 2013 Tak for det alle sammen :-)) men hvordan lære man hesten at indpakkere?:-))

  • #15   17. dec 2013 Min kunne gå schenkelvigning fra ryggen, så lærte den det fra jorden. Nu kan jeg gå fra den modsatte side med en pisk, og prikke på den modsatte side, af den jeg går på ^^ Det lyder indviklet, men det er det ikke ^^

  • #17   17. dec 2013 Hvis du skal igang med klikker træning, ville jeg nok forslå "taget", det er en god måde at få lært klikket på!
    Du kan også prøve at lære ham noget han tilbyder, altså f.eks. klikke ham hver gang han klør sig, eller noget andet, det er egentlig lige meget hvad det er, men sådan kan du lære ham noget der ikke er for svært smiley


  • #18   17. dec 2013 Har læst om "taget" før, men hvad er det nu det går ud på??:-))

  • #19   18. dec 2013 Target er en ting (kan være en tennisbold på enden af en pind, eller noget andet) som hesten får et "klik" for hver gang den berører den.
    Denne pige laver target-træning f.eks.
    http://www.hestegalleri.dk/video/diverse_hest/299412-target_traening_med_happy3


    Jeg ville generelt set træne klikkertræning med hesten hvis den er meget motiveret af mad. Jeg havde selv en fjordhest som elskede mad og efterhånden kunne jeg spise en gulerod lige foran snuden på hende uden at hun så meget som kiggede på den. Det blev til virkelighed med masser af træning og konsekvens. Hun vidste at hun aldrig fik en godbid af mig uden at hun havde fået sit klik-ord, så derfor var der jo ingen grund til at prøve.


  • #21   18. dec 2013 Bettemus - Hvordan vil du praktisere, at give godbid ved jorden?
    Det er jo ikke ved alle tricks eller øvelser, at det er muligt at give godbidden ved jorden?

    Jeg synes da det er ærgerligt/besværligt at lære hesten, at alle øvelser og tricks skal afsluttes med at have hovedet i jorden. Eller når man som jeg fx giver godbidder når smeden er der. Hvis smeden fx ordner forhovene, hvordan skal jeg så kunne give en godbid ved jorden? Eller hvis man giver godbidder under ridning - hvilket jeg også har gjort i en periode. Hvordan skal jeg kunne nå ned til jorden, når jeg sidder på ryggen af en 160 cm høj hest?

    Det lyder fint i teorien, men jeg har svært ved at forestille mig, hvordan det fungerer i praksis, så jeg håber du vil give en forklaring. :o)


Kommentér på:
Hvilke tricks??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce