{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.289 visninger | Oprettet:

Hvilket foder af disse tre? {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skal købe foder næsten akut, og jeg har brug for lidt hjælp til at bestemme mig.
Jeg har fundet tre slags foder, som jeg synes om.

Har i lyst til at hjælpe med at bestemme foder? I skal ikke vælge FOR mig, men MED mig smiley

Min pony skal IKKE have korn i sit foder, det skal være lav på stivelse og sukker, og der må meget gerne være forskellige slags urter i også.

Her er de tre slags foder, jeg har fundet:

Equigard Müsli (er der en der kan give mig et link til, hvor jeg kan læse om de forskellige procenter, der er i foderet? Kan ikke selv finde noget)
http://shop.hippolyt.dk/shop/equigard-musli-220p.html

Pavo Care4Life (en der ved, om hun er dækket ordentlig ind med vitaminer og mineraler? Hun vejer lidt over 350 kg)
http://www.pavo-hestefoder.dk/produkter/pavo+care4life?func=spec

Regulator Complete (hvordan ser sukker procenten ud? Det kan jeg ikke finde)
http://www.regulatorcomplete.com/indhold/


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket foder af disse tre?
  • #1   16. dec 2013 jeg har altid været glad for hippolyts produkter...

  • #2   16. dec 2013 Synes equiguarden er voldsom dyr

    Naturmuslien er meget billigere, men indeholder stivelse. Men da din hest er dækket ind m 350 G om dagen, er det få gram stivelse den reelt får.

    Har den været forfangen?


  • #3   16. dec 2013 Har du kigget på alpengrun produkterne?

  • #4   16. dec 2013 Tak begge smiley
    Nej, hun har ikke været forfangen, men hun skal absolut ikke have mere stivelse og sukker end højest nødvendig, da vi ikke arbejder særlig hårdt, og hun er meget sensitiv og let kan geare sig selv op smiley


  • #5   16. dec 2013 Jeg synes jeg har kigget på de fleste produkter, men hvad er der godt ved Alpengrun? smiley

  • #6   17. dec 2013 Du kan læse om st. Hippolyt's produkter i deres katalog:
    http://wiegaarden.ipapercms.dk/140657Sthippolyt/HippolytKatalog/

    Ville det måske være en idé at fodre med lucerne og et koncentreret vitamin- og mineral-produkt? Og så bare stråfoder nok? smiley Eller spurgt på en anden måde: "Hvad er det du gerne vil have din hest får fra sit krybbefoder, hvis ikke det er stivelsen, sukker og energi?" smiley


  • #8   17. dec 2013 Pavos ville jeg ikke bruge - simpelthen fordi det er for dyrt og mineralerne er ikke organisk bundne...

    Om du vil bruge RC eller Equigard kommer meget an på din pengepung og hesten vil jeg mene...

    Foderdata er ja en rigtig god guideline til hvad der er på markedet med hvilke procenter og priser. Dog ikke helt opdateret, men som inspiration går man ikke galt i byen.

    Ellers har du mulighed for at fodre udelukkende med vitaminer (som RC, eller andet), og fx roepiller og snittet græs, ikke lucerne smiley


  • #9   17. dec 2013 Mange tak Claire, Equigard ser jo meget fornuftigt ud smiley
    Jeg fodrer med glæde kun med vitaminer, mineraler osv, men det er kun fordi jeg ikke har forstand på selv at sammensætter mit foder til hende, at jeg har valgt den nemme løsning smiley Men har du nogle bud, vil jeg rigtig gerne høre dem smiley

    Jeanette, ja det fandt jeg ud af - at det er ret dyrt.. Hvad er gør det, at de ikke er organisk bundne? Hvad gør det ved foderet? Hvorfor er det dårligt? smiley
    Hvorfor ikke lucerne? smiley


  • #10   17. dec 2013 Emilie: Altså.. Nogle ting optager de bedre når de er organisk bundne, er dog forskelligt fra hest til hest. Men jeg vil til enhver tid vælge organisk bundne mineraler over kemisk fremstillede, medmindre min hest ikke optog dem godt nok smiley

    Lucerne bruger mange, og har selv gjort det. Men faktum er at det skaber ubalance i calium/fosfor mener jeg det er, hvis man fodrer kornfrit (hvilket du jo gør med en forfangen hest). Lucerne er et super supplement til dem der bruger havre. Men for os andre er snittet græs bedre.

    Jeg vil anbefale dem fra Hippolyt, det er snittet græs/urter. - 60 forskellige slags og super lækkert smiley


  • #11   18. dec 2013 Du kan sagten give lucerne og vitamin/mineral og intet andet. Det på det enkelte produkt hvad hesten skal ha' og ellers er de helt sikkert behjælpelige i din foderstofforretning. Der får du masser af energi og protein. Og så bare masser af grovfoder (hø el. wrap).


    Og ellers, har du kigget på Muhldorfer Glycaemic Prebiotic? det er godt nok anbefalet til EMS og Cushing's heste, men uanset hvad er det også et foder der er kornfrit og lavt stivelse og sukkerfrit smiley


  • #12   18. dec 2013 For at hesten får alt det den skal have er det meget simpelt at fodre smiley
    Ståfoder ad libitum, vand og så et vitamin- og mineral-produkt og intet andet - nemt ikk'?

    Du kan fx bruge St. Hippolyt Gemüse-Kräuter som vitamin- og mineral-produkt.

    Hvis hesten løber tør for energi kan du tilføre korn, olie eller andre energiprodukter som lucerne, roepiller, grønpiller osv. men det er typisk ikke nødvendigt - ikke en gang for alm. konkurrenceheste.

    Hvis hesten bliver for tyk af hø/wrap ad libitum, kan man benytte en slowfeeder eller begrænse tildelingen til 1,5 kg stråfoder pr. 100 kg hest pr. dag,, men tilført flere gange om dagen, så hesten aldrig står uden stråfoder mere end max 4 timer.

    Selvom det ser ud af lidt, når man kun ilægger vitamin- og mineraler i krybben skal man tænke på hvor meget stråfoder hesten indtager bagefter. Jeg håber det gav en smugle klarhed i foderjunglen smiley


  • #13   2. jan 2014 en hoppe i stalden er lige røget over på RC og hun har tabt sig og blevet simpelthen så smuk at se til og hendes bevægeapparat har også fået det godt...
    http://www.foderdata.com/delvis-organiske.html


Kommentér på:
Hvilket foder af disse tre?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce