{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.100 visninger | Oprettet:

Novelle - Hvad synes i? {{forumTopicSubject}}

Hej alle, i dag kedede jeg mig lidt, så jeg satte mig ned og skrev en lille novelle, som ikke er færdig endnu.. smiley

Og nu vil jeg gerne vide hvad i synes om den, bare for sjov! smiley

Mennesker:
Luna - Hovedperson - 13 år.
Silje - Luna's gode veninde - 14 år.
Liva - Luna's værelseskammerat - 13 år.

Heste:
Spice Magic (Magic) - Rød - Vallak - 9 år - 146 cm. - Luna's hest.
Sherrie Shikita (Zjakke) - Lysebrun - 6 år - 148 cm. - Liva's hest.
Supreme Mirabel (Bella) - Skimmel - 4 år - 141 cm. - Liva's hest.

Luna træder hårdt i pedalerne. Hun er på vej ud på hendes rideskole, for at passe hendes part, Loke. Hun svinger rundt om hjørnet og ind på gårdspladsen, hvor hun ellers troede der var tomt. Men synet der møder hende, er en hel flok piger som står på en lang række. Luna stiller sin cykel og løber ind i stalden. Inde i stalden ser hun Silje, hendes gode veninde. ,, Hvorfor er her så mange mennesker i dag?'' spørger Luna ,, Det er jo lørdag!'' . ,, Det troede jeg du vidste?'' siger Silje ,, Det er jo i dag man kan skrive sig op til ridelejr!'' . ,, Nå ja! Kommer om lidt!'' næsten råber Luna. Hun farer ud på gårdspladsen, og stiller sig op bag i køen. Endelig begynder køen at rykke sig. Da det bliver Luna's tur, er der kun plads i uge 29. Hun havde ellers aftalt med sine forældre at hun skulle tage uge 27, men uge 29 er jo bedre end ingenting. Nu må hun hellere gå ind til Silje igen, de har nemlig aftalt at lave jordtræning i dag.

Endelig er det dagen for ridelejr! Luna har glædet sig, siden hun skrev sig på listen, og hun blev allerede færdig med at pakke for 1 måned siden. Hun ved allerede hvilke 3 heste hun vil ønske. Luna sidder i spisesalen sammen med de andre piger som også skal på lejr i dag. Nu kommer de ridelærere som skal være sammen med dem hele ugen, Charlotte og Iben. ,, Jeg synes bare vi skal komme i gang med at finde nogle heste til jer!''' siger Iben. Luna og de andre piger som ikke har deres egne heste med, bliver kaldt op i alfabetisk rækkefølge. Luna ønsker Nikita, Lucilla og Spice Magic(Magic). Da alle har været oppe, fortæller Iben hvem der har fået hvilke heste. Luna får Magic, den hest hun helst ville have. Magic er en rød vallak på ca. 146 cm. i stang, den perfekte højde til Luna. Efter de har fået uddelt heste, fortæller Charlotte hvem der skal bo sammen i hytterne. ,,Emma, Louise, Freja og Iben i hytte 1. Liva, Matilde, Hannah og Luna i hytte 2. Bla, bla, bla og bla...'' resten hørte Luna ikke, hun havde for travlt med at tænke på at hun skulle bo sammen med Liva! Pigen hvis far har et kæmpe stutteri! Nu kan det kun blive en god uge! Efter de har fået det grundlæggende af vide, går de alle ned i stalden og sadler op. Den første dag rider allesammen sammen, og bliver derefter delt op på 4 hold. Nybegynder, begynder, let øvet og øvet. Luna står og strigler Magic, da hun hører en pige sige hej til hende. Luna kigger sig tilbage og ser Liva stå og smile til hende. ,,Hej Liva'' siger Luna, ,,hvilken hest har du med i år?''. ,,I år har jeg én af mine egne heste med, for en gangs skyld!'' siger Liva, ,,Og jeg kan se at du har fået Magic igen'' smiler Liva. ,,Jaa, Magic er jo også så dejlig! Hvad er det nu din pony hedder?'' spørger Luna. ,,Hun hedder Sherrie Shikita, men jeg kalder hende bare Zjakke'' siger Liva ,,Det er egentlig lidt ærgerligt at man kun må have én hest med, for jeg savner allerede min anden pony, Supreme Mirabel.. Nåmeeen, jeg må videre!''

Da de allesammen rider rundt ude på den største bane på gården, kommer der pludselig et kæmpe stort BOM!! og alle hestene farer fortvivlede rundt mellem hinanden. Magic bliver SÅ bange at han forsøger at springe over hegnet. Men hegnet er højere end han tror, og han nærmest vælter over på den anden side. Han lander ikke på Luna, så der sker hende ikke noget. Luna skynder sig ned fra Magic og tjekker om der er sket ham noget. ,,Iben! Charlotte! Hjælp!!'' råber Luna. Hun kan næsten ikke få sig selv til at kigge på det. Magic har fået en kæmpe flænge i benet helt ind til knoglen. Da Iben og Charlotte endelig når derover, sidder Luna og prøver at få Magic til at slappe af. Charlotte ringer til dyrlægen, og han kommer med det samme.


Tak på forhånd! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Novelle - Hvad synes i?
Kommentér på:
Novelle - Hvad synes i?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce