{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
975 visninger | Oprettet:

Skille sig af med hestene? (langt) {{forumTopicSubject}}

Hej piger..

Det er sådan at jeg pt har nogle store problemer i mit liv.
Jeg går på HHX på første år, hvor mine karakterer er styrtdykket og jeg kan ikke koncentrere mig om skolen længere.
Jeg har sociale problemer, og kan ikke rigtig finde ud af at snakke med folk.. Det er dog blevet lidt bedre..
Derudover har jeg nogle problemer med min 'kæreste' (han slog egentlig op i onsdags, men du holder vi en form for pause), fordi vi skændes hele tiden, fordi jeg simpelthen er fyldt op med problemer.

Det er sådan at vi har 3 heste.
Den første er min helt egen, som jeg selv ejer - også på papirer osv. 9mdr gammel.
Den anden er min gamle stævnehest, som desværre fik en skade i gaffelgrenen, da hun var havde 5 mdr til termin. Hun står stadig med sin skade, og kan i hvert fald ikke starte genoptræning før næste år, og vil aldrig blive til mere en turhest.
Den tredje er min mors hest. Han har haft sygt mange skader, og har pt. en skade i ryggen - han har en skævhed. Han har derfor stejlet osv, hvilket er blevet lidt bedre nu..

Men altså står jeg med et føl og min mors to heste, som ikke kan bruges til noget.

Min mor har dårligt helbred i form af arme og ryg, og magter derfor ikke hestene. Dette gør, at jeg er blevet pålagt opgaven at sørge for alle hestene i form af blandt andet udmugning.

Det sidste store problem er familiens økonomi. Pga. min mors helbred kan hun ikke gå på normalt arbejde, og hun får derfor ikke ret mange penge. Faktisk kan det kun lige løbe rundt. Der er blevet snakket om pension, men det vil gøre at hun vil få færre penge og slet ikke have råd til hestene.

Vi står pt. i en selvpasserstald ca. 10 km fra vores hjem. Om sommeren står de på en mark, som vi har lejet, lige bag vores hus.

Vi har snakket om at flytte hestene, for at det skulle blive nemmere for mig. Det skulle være et sted, hvor jeg gerne skulle kunne komme ud til selv, og hvor jeg ikke skal muge ud. Gerne et sted, hvor min åring kunne stå i løsdrift.
Problemet er bare, at det er dyrere endnu. Vi har hestene til ca. 1700 for hver af de store og 1500-1800 for min alt efter hvilken måned og hvad hun lige har brug for.

Har snakket lidt med min kusine, hendes mand og min kæreste i dag, og vi er kommet frem til, at det er hestene som gør, at jeg ikke har tid/energi til skole, lektier, kæreste og et evt. socialt liv.

Derfor har vi snakket om, at jeg skal snakke med min mor om at vi skal skille os af med de to store. Min mor har selv bragt det på banen mange gange, primært pga. økonomien.
Det er dog selvfølgelig svært, da min mor selv har avlet dem begge, og de har altså altid været hos os, og min mor har altid sagt, at dette skulle være deres eneste hjem..

Jeg har tænkt mig at skrive et brev til min mor omkring dette, men jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal formulere det.

Det er jo ikke fordi at jeg vil af med hestene, men jeg og min mor bliver bare nødt til at indse, at det er for krævende for os begge. Jeg har som sagt ikke ret meget tid til noget, og det tærer utroligt meget på mine kræfter. Min mor har egentlig ikke råd til hestene, og vi skærer ned på mange ting, for at have dem, selvom vi egentlig ikke har den store glæde af dem.

Jeg tænker så også, hvis vi skulle af med dem, hvad skulle der så ske med dem?
Vi kan jo ikke rigtig få noget for dem, hvis overhovedet noget, når de ikke kan bruges til ridning, men det ville da også være helt hul i hovedet bare at aflive dem? Hvad skulle man gøre?

Jeg har virkelig brug for nogle gode råd..

Min kæreste og jeg holder foreløbigt pause indtil der sker noget i mit liv, hvor jeg begynder at få lidt mere plads i mit hoved.

Der vil muligvis være mulighed for, at jeg kan få min bølle i løsdrift få 100 meter fra hvor jeg bor.

Jeg vil virkelig gerne videre i mit liv. Have tiden og overskuddet til min skole, og være sammen med min kæreste, som jeg elsker rigtig højt.

Man kan sige, at jeg har fået min hest på et perfekt tidspunkt, i det at når hun fylder 3 år, så er jeg færdig med min ungdomsuddannelse, hvis jeg ellers kommer igennem.

Hvad skal jeg gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skille sig af med hestene? (langt)
  • #2   1. mar 2014 Vi snakker her om lidt 'specielle' heste. De er flinke, men kan være svære at håndtere til tider. Vallakken har haft part og været udlånt til berider før, men det var bare ikke lige det.
    Det som jeg søger er, at jeg ikke skal have ansvaret for andre end min egen hest, da jeg simpelthen ikke kan magte den store opgave. Et par dage om ugen er sådan fint nok, men det er bare ikke nok. Jeg kan simpelthen ikke rumme så mange heste pt. /:


Kommentér på:
Skille sig af med hestene? (langt)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce