{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
952 visninger | Oprettet:

må, må ikke {{forumTopicSubject}}

hej smiley

jeg har 6 Araber og en af dem fik et føl
som nu er 1 år og 6 måneder. jeg er begyndt at lægge
mærke til at hun keder sig når hun er på fold og står i boks.
sprang så her forleden dag på en af mine heste.
da jeg lige pludselig så en lille pony stå inde mit på min bane jeg stopper selvfølgelig op og hopper af min lære tager så og skynder sig først at smide alle bommene ned på jorden så hun vært fald ikke begynder og prøve at springe over dem da jeg sprang 1.10
da min lære så har trukket den store hest ud fra banen så det kun er mig og hende tilbage begynder hun at bukke og stejle af glæde og begynder faktisk at prøve komme over de her bomme der ligge ned på jorden. Man kan virkelig se hun nyder det. jeg lader hende lege fordi jeg aldrig har set hende så glad. men efter 10 minutter begynder hun at springe over det og der syndes jeg at der går for stærk og stopper hende. da vi går ud og hun bliver lukket på fold er hun stadig hel glad og vild.

Mit spørgsmål er så til jer
Er det okay at hun begynder at trave og skridte over bomme som kun ligger på jorden når hun kun er 1 år 6 måneder
da jeg ikke vil skade hende på nogle punkter.
vil meget gerne høre jeres meningen men helst på den pæne måde smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  må, må ikke
  • #1   27. mar 2014 Så længe hun ikke presses til det, så gør det ingen skade at hun løber over lidt bomme der ligger på jorden.. ved 2 års alderen kan du begynde at lade hende tage små hop (bare kryds og sådan) igen så længe hun ikke presses..

  • #2   27. mar 2014 ja tror bare det bliver noget med at jeg ligger nogle bomme forskellige steder på vores bane og så slipper hende løs smiley


  • #3   27. mar 2014 Øv da noget trail at halter med hende, det ville hun elske. Begge vores to års øver vi med og er også begyndt med vores et års. De synes alle samme det er super sjovt og det styrker dem i forbindelse med at møde nye ting og løfte deres fusser. De går gennem låger, over bro, skridter og traver over bomme, går over tæpper, bakker igennem bomme og alt hvad vi lige kan finde på. Jeg skal i gang med plantegning på en vippebro her inden for den nærmeste fremtid. Desuden er det RIGTIG god træning i håndtering fra jorden!

    Prøv at google "trail at halter"


  • #4   27. mar 2014 ej det lyder da mega fedt og også sjovt det må jeg prøve af ej hvor er det da bare en mega god ide smiley smiley tror du det ville være godt for de andre spring heste eller tror du ikke det gør noget smiley :D smiley
    er faktisk helt lykkelig over du kom med den ide smiley smiley smiley


  • #5   27. mar 2014 ALLE heste har godt af trail (mener jeg). Har lige taget en DV i ridning, som var rædselsslagen over broen første gang, men efter jeg gik over den først, var hun bare sej til det. Jeg tvinger hende også til at jeg løsner rebet der er ved udgangen til ridebanen når vi skal ud derfra altså mens jeg sidder på hende - det lærer hende tålmodighed samt at stå stille.
    Jeg tror på at det er vigtigt at heste vænner sig til alt. smiley Også når de er unge. Og så længe de har lyst til at lære, så tager de ikke skade efter mit synspunkt.
    Bar lad være med at jappe igennem det, det er ikke på hurtighed og hesten skal have tid til at lære hvordan man gør uden at stresse smiley


  • #6   27. mar 2014 ja det har du helt rat i smiley :D smiley

  • #7   10. apr 2014 jeg har lige været samme debat gennem idet .min plag har løssprunget fra hun var 4 mdr... den ene dyrlæge sagde dengang ok for det og nu igen at hun sammenligner det med deres leg som jo styrker led, sener og meget mere... små og få spring!

    men min kiropraktor siger nu følgende:Hej June. Der er for så vidt ikke noget i vejen med en plag på to år der løsspringer lidt og ikke for højt. Problemet med at gøre det med dem når de er yngre er påvirkningen af de lange rørknoglers vækstlinier, som man kan provokere til at vokse skævt eller der kan ske en reaktion i dem, hvor de bliver meget ømme. Alt med måde. Kh

    og min har netop haft "vokseværk" som meget vel kunne være de få spring, nu jeg tænker tilbage på det... så nu venter jeg i hvertfald til hun bliver 3-4 stykker smiley


  • #8   10. apr 2014 Hej june
    smiley Da var lige sådan et svar jeg manglede jeg har ikke sprunget med hende anden en den ene gang da jeg ville være helt sikker på at hun kunne klare til det mange tak for svaret smiley
    Tror også jeg venter så:)


Kommentér på:
må, må ikke

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce