{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må/må ikke
  • #1   23. sep 2015 Har aldrig haft en med spat men jeg ville ikke turde ride den for det må da gøre ondt smiley ved ikke noget om det men det kommer an på hvilken grad det er vidst jeg mener jeg engang kendte en pony der kun måtte ride hygge dressur pga spat

  • #2   23. sep 2015 det kommer an på hesten smiley kender en der rider på hendes stort set som var den rask smiley

  • #3   23. sep 2015 Det værste du kan gøre er at lade den stå stille...

    Men det kommer meget an på hvilken grad hesten har spat i...
    Havde part en gang på en hoppe der havde spat.. Hun skulle varmes op i galop i stedet for trav, ellers var hun små halt..

    Min gamle hest herinde (Fredrik) havde spat i begge bagben, og jeg sprang baner på 140 på ham, fik springundervisning 2 gange om ugen, og red dressur de andre dage i ugen, og han var aldrig mærket af det..

    Kender også nogen hvor hesten kun har kunnet holde til skridttur i skoven.

    Men spatheste skal have så meget foldtid som muligt...


  • #4   23. sep 2015 Min hest står på døgnfold til November og kommer så ind men stadig med foldtid 6-8 timer om dagen. Hun går lidt stift i skridt og vi skal varme op i 30-40 min i skridt. Men det er mere mht springning. For hun bliver helt skør i bolden hvis hun ikke springer.

  • #5   23. sep 2015 6 timer er nu heller ikke meget, hvis den gerne skal bevæge sig så meget som muligt for ikke at blive stiv. Det betyder op til 18 timer i boks.

  • #6   23. sep 2015 Det er fra 7-16 så faktisk 9 timer. Men derudover bliver den jo også redet hver dag smiley

  • #7   23. sep 2015 en hest med spat skal altid varmes godt op, så det er godt du gør det smiley

  • #8   23. sep 2015 vil ikke springe på en.hest med spat. har selv haft en pony han gik på folden det meste af døgnet og når han blev redet var det skridt min.20 min lidt trak og galop vi galoperede kun venstre mener jeg får den anden kunne han ikke fik ham med spat da han var 18 og til han var 30 så det alligevel nogle gode år men har aldrig pakket hans bagben ind eller været pylret hvis man kan sige det for han trivedes og var der en dag han haltede jamen så var en go nusse dag jo lige det vi lavede ? men siden han blev 25 gik han bar som hygge hest på en fold sammen med en anden gammel pony

  • #9   23. sep 2015 En der stod opstaldet hos min nabo havde en hest der gik dristrikstævner i spring med spat, den var total velfungerende og yderst springende.

    Selvfølgelig skal de varmes godt op, og jo mere foldtid jo bedre.
    Men ellers svinger det jo meget fra hest til hest, ligesom der jo også er forskel på, hvor "meget" spat hesten har smiley


  • #10   24. sep 2015 Med hensyn til spring så ville jeg helt sikkert rådfører mig med dyrlægen før jeg gjorde noget. Spat er jo ret forskelligt fra hest til hest.
    Jeg kender en som ikke må springes, og heller ikke rides særlig meget på bane. Men jeg har også oplevet heste som kan rides ganske okay i både spring og dressur.


  • #11   24. sep 2015 Det kommer helt an på hvor slemt spatten er..
    Havde en hest på 15 år med spat, han fik kilesko på og så kunne han rides og springes som enhver anden rask hest.
    Han skulle dog blot varmes ekstra godt op og længere afskridtning.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #12   24. sep 2015 Det kommer an på graden af spatten.
    Nogle heste kan ikke engang gå på fold, mens andre heste kan rides som om at der intet var galt smiley


  • #13   25. sep 2015 Spatten er ved at have sat sig HELT.

Kommentér på:
Må/må ikke

Annonce